Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjører 2000kv i min og med stock giring på 4s går det mer enn bra nok for min del, 6s blir nok mest sannsynlig ikke testet engang

    Med 5k i bakdiff... når du da svinger og bilen krenger, mister man ikke da mye pådrag siden kraften blir lettere overført til innerhjul?

    Med så tynn olje skal den vel ikke krenge mye før den spinner vilt på innerhjul da eller er jeg på villspor nå???
    Dan Furnes
    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

    Comment


    • kom litt snø i Drammen i dag.

      God jul a folkens


      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • Fin film! Skjønner ikke helt dette med 5 cells lipo. Kjører du to pluss 3 cell? Lurer på om jeg kan gjøre det i min. Har den nyeste versjonen av bilen.

        God jul til deg maxmekker!
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

        Comment


        • Traxxas summit

          5S er 2S på BEC-siden og 3S på den andre siden ja

          Mener å huske at den nyeste versjonen av Summiten ikke takler mer en 4S.. :/

          Edit:
          God jul!

          Comment


          • Traxxas summit

            Puslearbeid på første juledag
            Klar til innkjøring nå!

            Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1356447874.522346.jpg
Views:	1
Size:	63.7 KB
ID:	779726

            Comment


            • Hvordan kjører du den inn?
              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

              Comment


              • Traxxas summit

                Regner med at jeg kjører den inn i vann og et par rolige runder etterpå.

                Ser det er mange som gjør og anbefaler dette, mens andre igjen mener at det holder med rolig innkjøring med et par batteripakker.

                Comment


                • På radiostyrte tanks, har jeg pleid å kjøre inn ved å koble til et AA batteri el.l og la det dra motoren uten balastning til batteriet er tomt.
                  Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                  Comment


                  • Korfor må du kjøre motoren inn?
                    Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                    Comment


                    • Fekk lodde på ny børstebru på titan 775 motoren.Eg og fetteren min fekk kjøre litt i dag. Han sin fekk vaske seg litt.


                      Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                      Comment


                      • haha, braaa. Lite snø hos dere da

                        Noen som har peil på en 'billig micro servo erstatter. Den ene diff servo'n har tatt kvelden.
                        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                        Comment


                        • Traxxas summit

                          @Droid:
                          Gjorde det samme selv - koblet til to AA-batterier og lot motoren spinne fritt til det var tomt for strøm.

                          @Jonmm:
                          Fra gammelt av var det for å få børstene former etter akslingen (flate børster mot en rund aksling), men børstene på DeWalten er jo ferdigformet. Teorien med innkjøring er at det blir mindre motstand og bedre kontaktflate mellom aksling og børster. Mer turtall og kraft.

                          Se det fra den andre siden: hvor mange vet om folk som har 'kjørt inn sin nye drill' før de skrur den første skruen? Nettopp..! Uansett hvor mye man søker, så finner man fordeler og ulemper med alle metoder.

                          Uansett - DeWalten vil få mer enn nok strøm uten problem og med tid og stunder så blir det nok BL på Summiten også, så det ble rolig innkjøring med AA-batterier.

                          Comment


                          • Traxxas summit

                            Fått kjørt motoren godt inn nå og fikk herjet masse i snøen tidligere i dag. Kjørte uten karosseriet for å kjenne motortemp. Kjører nå med orginalt oppsett 14/68 på 4S, motoren klarte nesten ikke å smelte puddersnøen som oppå og rundt, så har litt å gå kan man si!

                            Blir 18T pinjong i morgen og se om jeg prøver meg på 58 spur etterhvert. Skal også teste 5S etterhvert, men må få tak i en tempmåler før jeg kommer så langt. Gikk fra -7 til +1 ute må, så da blir det bajaskjøring i våt snø i morgen!

                            Comment


                            • her regner det ned også, har 3 pakker klare for litt våt action i morra.. Gleder meg til det blir frost igjen og 'skarra' på snø'n
                              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                              Comment


                              • Ser dere kjører 5s på summit`en. Er ikke dette over 18v , men trodde ikke esc tålte mere enn litt over 16v jeg . Har skaffet meg en ny summit i deler nå som skrus sammen,mye arbe har jeg funnet ut for og se hvor skruene/delene passer. Noen som veit hvordan jeg kan koble kun et batteri til bilen da esc har 2 stk batteri kontakter? Har 2 stk 5 s batterier som jeg tror må testes hvis den tåler det da .
                                Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X