Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hihi
    Ja det hjelper med litt dårlig fokus og litt avstand. Samt å redusere størrelsen på bildene. Da ser man ikke mye galt...

    Mangler fortsatt siste pakke med deler fra A main hobbies. Det er til og med den første pakke jeg bestilte som ikke har kommet. De 3 andre har blitt levert alt. Kjipt når jeg er inne i den 4 uka....
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • Bakre swaybar



      Fremre swaybar



      Har nå byttet både fremre og bakre fjærer.
      Justert camber til -3 bak og -2 forran. Skal prøve meg på å justere Toe-out til 1.5.

      Etter helgens kjøring, hvor min servo døde, mest sannsynlig etter at min minste datter kjørte i fopall målet. Så jeg må ut å skaffe meg en ny en. ESC'n min blei gitt bort til en kammerat. Servoarmen blei gitt bort til en annen kammerat.
      Så jeg må skaffe en ESC som takler 3700 brøsteløst og 3S LiPo, men det ser ut til at Sidewinder'n gjør. Så kanskje ta en snakk med 4x4rc.no.

      Noen som kunne målt hvor lang servoarmen til Slash 4x4 er??
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • OI !!!

        Det var andre boller det. Bilen er helt anderledes enn orginalt. Full kontroll. Mangler bare at jeg lærer meg å kjøre.
        Den var "perfekt" satt opp for asfalt, så jeg tenker jeg løser opp litt i front men beholder svart swaybar, så bytter jeg til sølv swaybar bak med samme innstilling.

        Men dette blei skikkelig bra synes jeg. Skal bli kult å sammenligne med noen som har orginalt oppsett.

        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Ser du har stiva opp fjærene en del i forhold til slikvi kjørte i Telemark. Er det i forbindelse med oppsettet, eller har du kortere fjærer enn originalt nå?
          Atle Dreier, Sandnes, 1974
          Tamiya TT-01 RX-7
          Traxxas Slash 4x4

          Comment


          • Anbefalt utgangspunkt. Fjærene er byttet ut.
            Progressive Slash (2wd) fjærer forran og progressive T-Maxx fjærer bak.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Testet med sølv swaybar bak i dag og det likte jeg ikke så godt.
              Da blei den for myk igjen etter å ha testet med de svarte i går.
              Testet med forskjellig hardhetsgrad forran og bak uten at jeg følte at det hjalp.

              Byttet tilbake til svart swaybar bak og satt den til mykeste som før. Men så myknet jeg opp litt i front og nå føler jeg den sitter bedre for min type kjøring.
              Altså litt myk men veldig mye mere kontrollerbart.

              Gjenstår å ta den med på annet underlag, bare testet på asfalt i dag. Mangler grus og på bane før jeg kan si meg mer eller mindre fornøyd. Utrolig med fart i den lille dritten....
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Jeg mista bakhjulstrekken under kjøring i dag. Hadde bare trekk framme gjennom slipperclutchen. Hadde bilen i biter etterpå, men fant ikke noe som hadde sluppet. Fungerte fint når jeg satte den sammen.
                Atle Dreier, Sandnes, 1974
                Tamiya TT-01 RX-7
                Traxxas Slash 4x4

                Comment


                • Originally posted by NoBrainer View Post
                  Testet med sølv swaybar bak i dag og det likte jeg ikke så godt.
                  Da blei den for myk igjen etter å ha testet med de svarte i går.
                  Testet med forskjellig hardhetsgrad forran og bak uten at jeg følte at det hjalp.

                  Byttet tilbake til svart swaybar bak og satt den til mykeste som før. Men så myknet jeg opp litt i front og nå føler jeg den sitter bedre for min type kjøring.
                  Altså litt myk men veldig mye mere kontrollerbart.

                  Gjenstår å ta den med på annet underlag, bare testet på asfalt i dag. Mangler grus og på bane før jeg kan si meg mer eller mindre fornøyd. Utrolig med fart i den lille dritten....
                  Fått kjørt noe mer på det oppsettet? Prøvd på annet underlag?
                  Jeg har kjørt litt asfalt nå, og 11.1LiPo er på grensen til ikke morro, for det går så inni granskauen fort. Og da går det gærnt! Skikkelig gærnt! Er litt redd for det.
                  Atle Dreier, Sandnes, 1974
                  Tamiya TT-01 RX-7
                  Traxxas Slash 4x4

                  Comment


                  • Nei beklager, hatt for mye å gjøre...
                    Men lurte på om jeg kanskje skal få prøvd litt i morgen hvis ikke været er for dårlig. Bilen er ladet og klar, men må komme meg ut også...
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • I standardoppsettet har den en tendens til å understyre ved pådrag, og her en svært uttalt 'lift off oversteer' tendens. Ytre framhjul graver seg ned og kaster rumpa rundt. Dette er jeg sikker på kan stilles bort. Nå er jo standardoppsettet et all-terrain oppsett, på asfalt må det stives opp og senkes. Skal se om jeg får tid til å leke meg litt med fjærer og dempere i morgen.
                      Atle Dreier, Sandnes, 1974
                      Tamiya TT-01 RX-7
                      Traxxas Slash 4x4

                      Comment


                      • Rustfrie kulelager?

                        Hei folkens.

                        Jeg er ny på forumet her, fersk rc-sjafør og trenger litt hjelp.

                        Noen som vet hvor man får kjøpt rustfrie kulelager til slash 4x4?
                        På Rcsrews sin side står det ikke noe om at de er stainless (rustfri)
                        Har sendt de mail med spørsmålet, men ikke fått noe svar...

                        Takker for alle forslag

                        Comment


                        • Nei det veit jeg dessverre ikke.

                          Etter at jeg fikk testet å rense og klargjøre kulelager så har det ikke vært noe stort problem med de orginale. Men de skal sikkert byttes ut med noe bedre en gang. Så hvis du finner ut noen som er bedre så fortell oss gjerne, uten at det koster skjorta. Kunne godt tenkt meg SKF da men.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Flere spørsmål følger...

                            Noen som har tips på bra set-up når det gjelder fjærer, dempere, olje osv?
                            Tenker mest på noe som gjør at ikke bilen smeller i bunn på hopp o.l.

                            Comment


                            • Da her jeg lekt litt i dag...

                              Dro ut på Hvervenbukta for å teste den lille buggybanen. Det var en "mekaniker" og 2 smågutter der fra før. Egentlig så var det stengt slik at man ikke skulle få kjøre. Dette grunnet vedlikehold. Men vi 3 fikk ihvertfall lov til å kjøre.

                              Hadde jo fikset mye på bilen fra før, men nå startet jeg med å fjerne swaybars forran og bak.
                              Da blei bilen veldig vanskelig å kjøre på banen.

                              Så testet jeg med å senke bilen 5-10 mm forran og bak, dette blei tatt på gefylen. Da blei bilen mye roligere å kjøre med en gang, men fortsatt litt håpløs i svingene.

                              Deretter testet jeg med swaybars. Satt på minimum bak og 6 mm inn forran. Det gjorde hele utslaget. Da var det "full" kontroll med en gang. Da kunne jeg svinge med pådrag, kunne kjøre fortere på "langsiden" og jeg fikk testet alle deler av banen. Gikk så det suste. Vel jeg klarte ikke å kjøre så fort akkurat på den banen. Den er beregnet for små buggy og jeg hadde ikke en sjanse mot de 2 smågutta som kjørte...

                              Men fikk ihvertfall testet litt. Ikke fornøyd med banen for den bilen. Det blei for butt og for mange dårlige hopp til at banen var så gøy.

                              Men etter en middag, så dro jeg til den lokale grusbanen min. Der hvor folk liksom skal sparke ball. Satte opp 7 kjegler og kjørte der.
                              DET VAR MORRO DET!!

                              Da gikk det så grusen spruta, lange 4-hjuls sladder og høy fart. Skikkelig morro. Manglet bare et hopp eller 2 så hadde det vært helt perfekt. Såklart altfor mye grus oppi bilen, men skikelig gøy.
                              Med det nye oppsettet så hadde man skikkelig styring på bilen også. Ikke at jeg klarer det, men bilen gjorde ihvertfall som jeg ba den om. Synd den ikke kan tenke selv, så hadde det kanskje gått litt bedre på banen min....

                              Men dette var kjempegøy!
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • når det gjelder at den smeller i bunnen ved hopp, så trodde jeg det at det var dette bilen er beregnet for.
                                Ved å smelle i bakken, så vil chassiet ta av for støtet istedetfor at dempere og dempertårn tar alt. Demperene begrenser masse, men siste rest skal chassiet ta seg av.

                                Kan godt hende jeg tar feil her altså, men slik har jeg ihvertfall lest at bilene er konstruert.
                                Men ville tro at du nesten må teste litt.

                                Jeg har byttet ut til andre fjærer forran og bak, samt swaybars. Senket den litt. Synes min oppfører seg veldig bra nå. Men den tar fortsatt nedi bakken ved store hopp.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X