Undertrayet må suppleres med et "lokk", ellers blir bilen tung etterhvert. :P
Jeg har nå fått prøvd bilen min med overtrayet. Det gikk fint. Motoren med kjøleribbe påmontert uten vifte maksa på 80 grader etter 15 minutters kjøring. Har kun kutta hull i de luftinntakene på toppen. Regulatoren derimot er det værre med. Selv med vifte blir den veldig varm. Viste tendenser til å bli varm selv når den stod på bordet uten hjul og overtray. Ikke klarte BEC'en å gi strøm nok til to små vifter og mottakeren samtidig heller. Så her må det feilsøking til. Trodde liksom at dette Mamba Max greiene skulle væra bra saker jeg..
Har fått RPM sine armer og de er lekre i forhold til Traxxas sine. Nå gjenstår det bare å teste om de er like solide. Står fortsatt det foppall måle i hagen som jeg kan kræsje med...
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Har slike armer liggende jeg også, blir nok ikke montering før jeg har kjørt i filler de andre.
Tror jeg har funnet feilen med ESC'en. Virker som om Castle Creations nedprioriterer BEC'ene i regulatorene sine. Ser ihvertfall at mange andre har opplevd de samme problemene. Så da er en UBEC på vei. Så da skal det ihvertfall ikke være noe problem å bruke overtrayet. Satte på vifta til kjøleribba til motoren etter jeg hadde parkert, og da raste temperaturen fort nedover. Så kjør på sier nå jeg.
kjøpte svarte da de blå blir så jæ**** bling bling...
men det er jo smak og behag.
Venter på deler jeg bestilte den 16/5. Det er egentlig de jeg skulle hatt først. Men jeg får se når de dukker opp. Nå er bilen kjørbar igjen. men de delene som jeg venter på skal gjøre den bedre i teorien...
Den interne BEC til CC er etter min mening altfor svak. Bruker CCBEC på alt jeg har med CastleProdukter. Slik at man veit hva man får.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Jeg har forsøkt å lage et deksel etter Ms. Rawhides tips som var å tre fluenetting over innmaten (likt Outerwears "pose"). Tanken er at en hel del luft slipper igjennom men ikke stein.
Jeg kjøpte inn en meter med borrelås med tape på begge sider (dobbeltsidig tape-prinsippet) og antisklimatte. Denne består av ganske sterke tråder med en slags gummi rundt. Den puster, men er sterk nok til ikke å slippe inn stein tror jeg. Dette kosta 50,- for borrelåsen på den lokale sysjappa og 34,90- for antisklimatta på Nille.
Fjernet Nerf Bars, og kledde kroppen med to A4 ark som var tapet sammen. Tapet dette rundt kroppen og streket opp hvor jeg senere skulle klippe ut for å få en mal:
Klipte ut denne formen i antisklimappa, og festa borrelås i kantene:
Festa borrelås på bilen:
Og så feste jeg dette i samme. Begynner forfra og trer den bakover:
Usikker på hvor lenge dette vil holde. Har mine tvil til styrken på tapen til borrelåsen selv om denne var kraftig. Og varme fra motor, vil den skade matten?
Trenger uansett ikke bruke dette hele tiden, kun på baner med mye grus og småstein. Asfalt, Hvervenbukta og lignende dekke klarer seg med de modifikasjonene som har blitt gjort over slipper clutch og innunder kroppen ved mellomakslingen.
Jeg er mer bekymra for all powern din... Mulig all LiPo-krafta tar knekken på plastdrev, slik som spur er?
Jeg tviler for å være helt ærlig. Plastspur tåler MYE så lenge det blir brukt riktig. Dvs. riktig avstand og fri for partikler.
Jeg tror det er grus e.l. som har kilt seg inn. Ved feil avstand hadde du nok dratt over hele spurdrevet.
ja noen andre mente det var brå stopp og start som var det største problemet, men jeg får se.
Syntes det er litt rart at man klarer å dra av 1 tann, men dette er jo nytt for meg så...
Artig lyd i bilen ihvertfall...
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
2,2-3,0" betyr at felgdiameteren er 2,2 tommer på utsiden av felgen og 3,0 tommer på innsiden. 2,2" felger passer ikke på slash 4x4. 2,2" felger passer på de fleste 2wd sct.
Har kjørt slash 4x4 på bukta uten noe støvdeksel, det har ikke vært noe problem.
Det stemmer. Du må ha 3,0" på innsiden for at de skal passe på Slashen.
Det vil jo være mye mindre renhold hvis man bruker et overtray, man slipper også mesteparten disse steinene som havner mellom spur og pinion, og nede ved senterdiffen/slippere clutchen. Har man ikke vanntett elektronikk har man en god jobb foran seg hvis man har kjørt et sted der det har vært klinete/vått.
Comment