Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haha

    Jeg skal ha outerwears uansett, tror jeg :P Eller kanskje det og overtray og se hva som er best evt.
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

    Comment


    • Undertrayet må suppleres med et "lokk", ellers blir bilen tung etterhvert. :P

      Jeg har nå fått prøvd bilen min med overtrayet. Det gikk fint. Motoren med kjøleribbe påmontert uten vifte maksa på 80 grader etter 15 minutters kjøring. Har kun kutta hull i de luftinntakene på toppen. Regulatoren derimot er det værre med. Selv med vifte blir den veldig varm. Viste tendenser til å bli varm selv når den stod på bordet uten hjul og overtray. Ikke klarte BEC'en å gi strøm nok til to små vifter og mottakeren samtidig heller. Så her må det feilsøking til. Trodde liksom at dette Mamba Max greiene skulle væra bra saker jeg..
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • Har fått RPM sine armer og de er lekre i forhold til Traxxas sine. Nå gjenstår det bare å teste om de er like solide. Står fortsatt det foppall måle i hagen som jeg kan kræsje med...
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • forran



          bak

          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Digg, "misunnelig"
            Jeg tror jeg skal ha blå armer jeg da. Nesten så dem skulle ha lagd røde egentlig, men men.
            Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
            Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
            E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

            Comment


            • Har slike armer liggende jeg også, blir nok ikke montering før jeg har kjørt i filler de andre.

              Tror jeg har funnet feilen med ESC'en. Virker som om Castle Creations nedprioriterer BEC'ene i regulatorene sine. Ser ihvertfall at mange andre har opplevd de samme problemene. Så da er en UBEC på vei. Så da skal det ihvertfall ikke være noe problem å bruke overtrayet. Satte på vifta til kjøleribba til motoren etter jeg hadde parkert, og da raste temperaturen fort nedover. Så kjør på sier nå jeg.
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • kjøpte svarte da de blå blir så jæ**** bling bling...
                men det er jo smak og behag.

                Venter på deler jeg bestilte den 16/5. Det er egentlig de jeg skulle hatt først. Men jeg får se når de dukker opp. Nå er bilen kjørbar igjen. men de delene som jeg venter på skal gjøre den bedre i teorien...

                Den interne BEC til CC er etter min mening altfor svak. Bruker CCBEC på alt jeg har med CastleProdukter. Slik at man veit hva man får.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Ok, prøv å ikke le av meg nå.

                  Jeg har forsøkt å lage et deksel etter Ms. Rawhides tips som var å tre fluenetting over innmaten (likt Outerwears "pose"). Tanken er at en hel del luft slipper igjennom men ikke stein.
                  Jeg kjøpte inn en meter med borrelås med tape på begge sider (dobbeltsidig tape-prinsippet) og antisklimatte. Denne består av ganske sterke tråder med en slags gummi rundt. Den puster, men er sterk nok til ikke å slippe inn stein tror jeg. Dette kosta 50,- for borrelåsen på den lokale sysjappa og 34,90- for antisklimatta på Nille.


                  Fjernet Nerf Bars, og kledde kroppen med to A4 ark som var tapet sammen. Tapet dette rundt kroppen og streket opp hvor jeg senere skulle klippe ut for å få en mal:




                  Klipte ut denne formen i antisklimappa, og festa borrelås i kantene:


                  Festa borrelås på bilen:


                  Og så feste jeg dette i samme. Begynner forfra og trer den bakover:




                  Usikker på hvor lenge dette vil holde. Har mine tvil til styrken på tapen til borrelåsen selv om denne var kraftig. Og varme fra motor, vil den skade matten?
                  Trenger uansett ikke bruke dette hele tiden, kun på baner med mye grus og småstein. Asfalt, Hvervenbukta og lignende dekke klarer seg med de modifikasjonene som har blitt gjort over slipper clutch og innunder kroppen ved mellomakslingen.

                  Verdt et forsøk

                  Comment


                  • Hæh,
                    Fett. Spørs om motoren kanskje blir litt for varm. Du har bare å si fra hvordan den er etter et par gangers kjøretur (første tur, that is :P)

                    Spennende å se


                    Hva betyr forresten at slash har 2,2" 3,0" tires? Hva er forskjellen på de og vanlige 2,2 tires?

                    Jeg antar at
                    disse ikke vil passe på en slash? Jeg bare lurer på hvorfor de ikke passer.
                    Last edited by znaky85; 29 May 2010, 10:44.
                    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                    Comment


                    • bilen min har tygd opp 4 tenner på spur drevet, men det er ikke sammenhengende.
                      Det er 4 enkeltstående tenner.

                      Noen som kan tipse meg om hvorfor?

                      Er pinionen for tett inntil eller for langt i fra?
                      Er det for brå stopp og start?
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Manualen sier at du skal kunne ha et tynt papirarik i mellom spur og pinion. Men dette vet du.

                        Jeg er mer bekymra for all powern din... Mulig all LiPo-krafta tar knekken på plastdrev, slik som spur er?

                        Comment


                        • Originally posted by Rawhide View Post

                          Jeg er mer bekymra for all powern din... Mulig all LiPo-krafta tar knekken på plastdrev, slik som spur er?
                          Jeg tviler for å være helt ærlig. Plastspur tåler MYE så lenge det blir brukt riktig. Dvs. riktig avstand og fri for partikler.
                          Jeg tror det er grus e.l. som har kilt seg inn. Ved feil avstand hadde du nok dratt over hele spurdrevet.

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • ja noen andre mente det var brå stopp og start som var det største problemet, men jeg får se.
                            Syntes det er litt rart at man klarer å dra av 1 tann, men dette er jo nytt for meg så...

                            Artig lyd i bilen ihvertfall...
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • 2,2-3,0" betyr at felgdiameteren er 2,2 tommer på utsiden av felgen og 3,0 tommer på innsiden. 2,2" felger passer ikke på slash 4x4. 2,2" felger passer på de fleste 2wd sct.

                              Har kjørt slash 4x4 på bukta uten noe støvdeksel, det har ikke vært noe problem.
                              Gammel mann med m-chassis

                              Comment


                              • Det stemmer. Du må ha 3,0" på innsiden for at de skal passe på Slashen.

                                Det vil jo være mye mindre renhold hvis man bruker et overtray, man slipper også mesteparten disse steinene som havner mellom spur og pinion, og nede ved senterdiffen/slippere clutchen. Har man ikke vanntett elektronikk har man en god jobb foran seg hvis man har kjørt et sted der det har vært klinete/vått.
                                Team RC Companiet - Minicupen.no
                                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X