Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjørte du på den store banen da? Tror nok den er mer egnet for den bilen.

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • Kun buggy banen.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Originally posted by NoBrainer View Post
        Kun buggy banen.
        Ja, men den store buggybanen mente jeg. Er jo to buggybaner på bukta, en ved siden av asfaltbanen og en oppe ved trialgruppa.

        Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

        Comment


        • Hei! Fikk meg Slash 4x4 igår Går jo sykt godt med NiMh Men jeg lurer på en ting: Kan jeg spyle bilen litt i dusjen visst jeg unngår å spyle på motor og ESC? Sånn at jeg spyler bare "plasten" på bilen.

          Og hvordan Lipo batterier bruker dere? Har sett på Turnigy men vet ikke hvordan jeg skal ha. Team Orion sine stick packs frister (lette) men de har bare 2S.. Og jeg skal ha 3S.
          Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

          Comment


          • 3S LiPo er en helt annen klasse enn NiMh, det er sikkert!

            Det er vel mange som sier Slash er vanntett. Det har jeg stolt på og kjørt i regn og skylt av bilen. Har kokt en ESC, og samme har en kamerat av meg. Vet ikke om det var vann som gjorde det eller om det var noe annet, men jeg gidder ikke ta sjansen uten at jeg har en ny ESC liggende.
            Atle Dreier, Sandnes, 1974
            Tamiya TT-01 RX-7
            Traxxas Slash 4x4

            Comment


            • Kan ikke helt skjønne hva man skal med 3S LiPo på bane, men det er nå det eneste jeg har.
              Hvis det blir en del banekjøring så kjøp 2S.

              Jeg ville anbefalt lufttrykk hvis du har mulighet, vann går greit det med det må tørkes godt og man må oftere smøre opp kulelagerene. Min erfaring bare.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Det kommer jo helt an på banen man kjører på. Der jeg kjører blir 2S litt kjedelig. En ting som er veldig viktig er å sjekke kulelageret rundt senterdiffen/slipperen ofte, da det lett kommer mye dritt inn, noe som fører til at lageret låser seg. Det har skjedd flere ganger på begge bilene her, og resultert i ødelagt motor og senterdiff..
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • Originally posted by Elbil View Post
                  Flere spørsmål følger...

                  Noen som har tips på bra set-up når det gjelder fjærer, dempere, olje osv?
                  Tenker mest på noe som gjør at ikke bilen smeller i bunn på hopp o.l.
                  Originally posted by Elbil View Post
                  Hei folkens.

                  Jeg er ny på forumet her, fersk rc-sjafør og trenger litt hjelp.

                  Noen som vet hvor man får kjøpt rustfrie kulelager til slash 4x4?
                  På Rcsrews sin side står det ikke noe om at de er stainless (rustfri)
                  Har sendt de mail med spørsmålet, men ikke fått noe svar...

                  Takker for alle forslag
                  Hei Elbil,
                  jeg er selv fersk, så ikke ta meg altfor seriøst. Men her er skjemaer for hvordan bilen kan settes opp (nederst):

                  Og en hel del annet kjekt.

                  Vedr. kulelager. Jeg bestilte meg disse i dag: http://www.amainhobbies.com/product_...ch-bearings-10
                  Disse skal passe i senterdiffen der. Du kan se i forrige linken jeg sendte de exploded views. Der ligger data for hvilke kulelagre som passer hvor.
                  Det er en ti-pack, så jeg kan bytte kulelager ved behov. Gummien skal holde sand unna (forhåpentligvis).

                  Lykke til!

                  Comment


                  • Takker for det Rawhide!

                    Mye greier der ja, får prøve meg litt fram med div setup.
                    Har egentlig nok med å holde bilen på hjula, men trening gjør mester.
                    Kjører bla med 3s lipo, så det er ikkeno å si på fart og krefter... kontrollere bilen kommer vel naturlig..
                    morro er det uansett

                    Comment


                    • Steve Slayden sitt oppsett er det jeg har kopiert og bilen er helt anderledes.
                      men det man får mest ut av for min del er swaybars....
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Hva gjør swaybars med bilen?
                        Har skjønt at det er bøyler man setter foran og bak, men hvilke utslag har det på bilen?

                        Comment


                        • Stabstag linker sammen hjulene, og hindrer krengning.
                          Når bilen krenger til en side, vil det ytre hjulet dra med seg det indre slik at bilen krenger mindre.
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • Jeg har nettopp kjøpt meg slash 4x4 børsteløs. Følgte med usa lader så jeg får ikke kjørt med orginal batteriet før jeg får lader. Har et gammelt "billig batteri" 3s 4000 20c. Prøvde litt og den gikk bra Oppdaga etterpå at det var egen innstilling for lipo batteri. Er det kun en cut off, for å ikke skade batteriet? Eller er det skadelig for bil å ikke kjøre på lipo prog??

                            Comment


                            • nei det er bare cut-off, men det er ikke bare bare.
                              Det er for å ikke ødelegge batteriet ditt. Men slikt veit du jo.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Da har jeg fått en snasen liten pakke fra statene her. Click image for larger version

Name:	Ny pakke.jpg
Views:	1
Size:	63.2 KB
ID:	769262Click image for larger version

Name:	Monster vs Velineon.jpg
Views:	1
Size:	48.2 KB
ID:	769263

                                - Pro-Line Bow Tie
                                - RPM bumper med mud flaps
                                - Mamba Monster 2650kV med ESC mount og diverse pinjonger
                                - Pro-Line Baja Bug

                                Pluss litt diverse. Begynner å få et greit reservedelslager nå. Mangler bare å få kjøpt ny senterdiff, og evnt undertray for å få bukt med møkka som kommer inn rundt senterakslingen og tetter igjen kulelageret.
                                Team RC Companiet - Minicupen.no
                                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X