Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaja jeg vet jo det da.. Men om det var noen som hadde peil så jeg slapp å glane gjennom ørten sider.
    2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

    Comment


    • Vet

      Fins jo noen som ikke er så "store" som fører traxxas, kanskje billigere enn de store, så kan ta sin tid som du sier.
      Men er jo litt kosearbeid også?
      Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
      Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
      E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

      Comment



      • Får sette seg ned å titte litt vel
        2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

        Comment


        • hohoho

          Denne uten LiPo 3S kan jo ikke kjøres med... men å dra på bakhjula er rått da...men til det kreves det 3S...
          Hopper som et uvær og det knaker og braker.

          2100mAh 20C LiPo er for lite ihvertfall. 3300mAh 30C er nok et bedre valg, men jeg må ha flere batterier.
          Dette går noe så inni gamperæve fort synes jeg.

          Men utrolig morro
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Originally posted by Hans O View Post
            Hvor er Slash 1/10 Vxl 4wd rimeligst nå?
            Har venta i over 2 mnd på deler nå og gidder ikke mer. Kjøper en ny og selger den gamle når jeg får deler
            Tror ikke jeg gidder å kjøpe fra utlandet da det så å si blir dyrere med frakt osv.
            Kjøp deg en 2wd SCT så slipper du å bytte deler som ryker
            Gammel mann med m-chassis

            Comment


            • Halla BT50...

              Tåler den mer enn Slash 2wd ?
              Ved samme kjøring?

              Ser at de har problemer med styring, chassi som sprekker, lager som er dårlig...men har hørt at de tåler mer og er "beregnet" for racing. Noe Traxxas IKKE er selv om den brukes til det.

              Eller er det "bare" sjåførene som gjør rare ting med bilene sine?

              Ser for meg ut som at alle merker har et eller annet som ikke er perfekt, noe som sikkert går igjen i alle greiner av denne "sporten".

              Men siden Slash 4x4 er såpass ny for butikkene i norge, så er det vel litt opp til dem om de vil ta inn deler eller ikke. Det er vel i tillegg kun opp til personalet / sjefene og bestemme hva de vil satse på.

              Jeg er dritfornøyd med min Slash 4x4, men har overhodet ingen erfaring med noen andre merker, så jeg er ikke objektiv...
              Last edited by NoBrainer; 18 May 2010, 21:12.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Ga bort slash 2wd'n til en 9åring, han bare kjører og koser seg. Kjøpte 4wd'n som står på hylla med knekt hjulaksel bak. En vanlig feil i flg. div. forum.
                Gammel mann med m-chassis

                Comment


                • Hu minste kjørte, fullguffe og rett i ene stanga på et lite foppall mål...



                  Så nå er det deletid...
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Originally posted by NoBrainer View Post
                    Hu minste kjørte, fullguffe og rett i ene stanga på et lite foppall mål...



                    Så nå er det deletid...
                    No Brain vøttu
                    Traxxas Slash VXL
                    Losi Ten-T

                    Comment


                    • hihi

                      Det var ikke meg, men såklart har hun helt sikkert arvet noe....
                      Perfekt treff og i full fart, orginalt giret og med 3S LiPo, så går det unna.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Originally posted by BT50 View Post
                        Kjøp deg en 2wd SCT så slipper du å bytte deler som ryker
                        Har hatt slashen i hele vinter og den har jeg bank i bordet aldri hatt noe trøbbel med. Men når de lager det slik at all stein kan ha fri tilgang til tannhjul så skjer det ting etter hvert. Hva er SCT? Og det ryker sikkert deler på den å.
                        2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                        Comment


                        • SCT: Short Course Truck. Akkurat som VW står for Volkswagen.

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • Og SCT er en fellesbetegnelse på en type bil, akkurat som buggy.

                            Slash er en SCT.
                            Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                            Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                            E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                            Comment


                            • Ser for meg ut som at det er noen biler som "skiller" seg ut, grunnet kjøpermasse.
                              Traxxas Slash og Slash 4x4, HPI Blitz, Jammin SCRT-10, Losi Strike, OFNA Hyper 10-SC og Team Assosiated SC10. Det finnes jo andre også, men de har enten ikke blitt populære enda, ellers så blir de ikke populære.

                              Det er jo ikke alle disse bilene som har deletilgang i norge, så man må ihvertfall vurdere hva man vil bruke tid og penger på før man kjøper bil. De aller fleste er også 2WD. Så her er det noe for enhver smak. Ser for meg ut som at alle merkene har sine svakheter. Om det er første utgaven av bilen og at siste utgave er bedre osv, vites ikke. Men det må man bare leite fram.

                              Utrolig morsomt å kjøre disse bilene ihvertfall.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Har vært sammen med NoBrainer å kjørt, bevitnet datterns forsøk på å flytte fotballmålet. Kan bekrefte at støtmessig tåler bilen veldig mye! Den samme dattera prøvde også å flytte en lekestue litt tidligere uten hell, men også uten skader på bilen.
                                Det er mye knall og fall som bilene tåler tilsynelatende.

                                Men, det er verre med sand, steiner og skitt inne i mekanikken selv om bilen er tettet etter alle kunstens regler (tettet driveshaft foran under, drive shaft bak oppe, to set-skruer i dreneringshull).

                                Tok to timer med rens for min del etter leking i sandkasse(hvor dum går det egentlig an å bli?). Demonterte hele bilen, og dyppa en del av komponentene i en bøtte med vann. Vaska vekk sand med malerpensel (hot tips fra NoBrainer), og tørka med hårtørker.
                                Hadde håpet bilen var litt tettere. Men det kommer i alle fall ingen stein inn!




                                Også viktig å tørke bilen godt for å motvirke rust etter å ha kjørt i regnvær:
                                Nå er alt oljet inn med TF2. Sølte olje på slipper clutch. Testa bilen på stuegulvet og da spant clutchen gitt... Håper at oljen tørker/brenner vekk så jeg ikke får varig trøbbel med slipper clutchen også.

                                Kjører med stock batteri. Går bra nok det, men har fått prøve LiPon til NoBrainer og da er det ingen vei tilbake.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X