Med moms så koster over trayet knapt 150 kr Men de har det ikke på lager hos amainhobbies, så hvis du er villig til å gå ned litt på prisen kan det hende jeg kan kjøpe det av deg :P Da må jeg bare høre med broren min om han kan dra kortet sitt
Var ute og kjørte slashen i går på grusbane, det greide å sette seg fast en grusstein mellom motoren og mutteren til akslingen til diffen. Den mutteren er herved nesten rund. Utrolig at det skal gå an
Må få tak i outerwear asap og batterier og lader. Kjeedelig å ikke kunne kjøre noe lenge.
Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.
Min stoppet når jeg gasset og slapp gassen, skal jo egentlig trille, da slutta jeg å kjøre og fant det ut. Dro ut stenene og kjørte på gress istedet
Hvis du ser en eller to sider tilbake har vi diskutert litt der. Eller så er linken her. Eller så har du jo overtray som også er litt tilbake. Du får se noen sider tilbake
Og så er det utrolig irriterende at nettbutikker ikke kan ha ting på lager
Apropos dette, noen som vet hvor dem har rpm armer og bumpere, rustfrie skruer, ST Racing Concepts hop-ups og original trx stub carriers i alu bak.
Alt på samme sted som har på lager? Bortsett fra amainhobbies?
Er det noen spesielle kulelagre man bør smøre etter man har kjørt? Og eventuelt hvor er de? Krever de mye demontering av bilen før man får smurt dem? Tar man de helt av eller bare smører mens de sitter på bilen?
Hva annet må/burde man gjøre etter man har kjørt litt av vedlikeholdsting?
Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.
Er det noen spesielle kulelagre man bør smøre etter man har kjørt? Og eventuelt hvor er de? Krever de mye demontering av bilen før man får smurt dem? Tar man de helt av eller bare smører mens de sitter på bilen?
Hva annet må/burde man gjøre etter man har kjørt litt av vedlikeholdsting?
For skikkelig rens bør hele bilen plukkes fra hverandre. Spesielt om den har blitt våt er det viktig å plukke ut alle kulelagre og tørke+smøre dem. Er det først kommet fuktighet i lagrene tar det en evighet før de tørker om de ikke åpnes, og flere har opplevd at de ruster og låser seg. Traxxas får mye pepper for å bruke billige skruer og kulelagre som ikke er rustfrie. Synd når de har først har satset på vanntett elektronikk. Komplette sett med 3parts skruer og lagre til ulike merker og biler lages f.eks av rcscrewz.com, men egentlig bør vel traxxas snart re-vurdere sitt valg av original-deler.
Forøvrig er det viktigste av vedlikehold beskrevet i håndboken til bilen.
Da har jeg tatt bilen fra hverandre og fjerna litt grusstøv med tannbørsten. Fikk ikke smurt noen kulelagre, da jeg ikke har smøring og ikke helt vet hvordan jeg skal smøre eller noe.
Er det noen som har kjørt i vinter som har skrudd bilen helt, da mener jeg helt, fra hverandre og tatt kulelagrene vekk og åpnet dem helt?
Til deg under, litt av greia at jeg spør er for å vite litt, men siden du bare svarer enkelt og greit, og ingen andre finner det spennende tydeligvis å prate om slash.
Har kjøpt 4x4 Slash RTR først. Gleder med til å se hvordan den går og oppfører seg.
Skal ha 3S LiPo, det burde holde for en gammal gris som ikke kan kjøre. Er på vei fra RCMart.com, så det tar vel litt tid.
Men har dere noen linker til hvilke oppsett som folk har prøvd / en samle tråd for hvilke oppsett som er prøvd og hva man kan oppnå ved de forskjellige oppsettene.
Tenker jo mest på kjøreegenskaper og da hvordan den takler hopping og svinger.
Noen ting som ikke holder rett ut av esken?
Ser at folk i denne tråden har fått litt problemer etterhvert, men det er jo sikkert ikke bare søndagskjøring. Det med rustfrie skruer skal jeg nok vurdere også. Vil uansett ha deksel til elektronikken, selv om det er vanntett, så tåler det ikke all verdens.
Har ikke peiling på sånne biler, kjører som regel i 6-12 km/t med de bilene jeg har så...
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Skal du kjøre på asfalt, så senk demperne slik som det står i manualen Rustfrie skruer er et must, elektroniken kan du badre med uten noe særlig problemer. Et overtray er kjekt, med tanke på at du kan sette fast må stein nede ved akslinga. Har gjort det to ganger. For all del, ha noen slike i bakhånd! Har knekt to allerede, så skal oppgradere de til alu etter hvert.
Du må ha en annen batteriholder (5827X) for 3S batterier. Meget idiotisk da den er ment for bruk med blant annet 3S LiPo. Jeg har satt opp min for hardt underlag slik Traxxas selv anbefaler i manualen, og det har funka bra på asfalt og grus med litt småhopping. Har ikke fått prøvd den ut på bane enda da men.
Ellers har jeg fått et problem med senterdiffen min (regner med at det er den). Bakhjula går nå motsatt vei av framhjula..
Jeg må nok venne meg til farten da, selv om det blir 7.2V til å begynne med. Prøvde å løse igjennom forslag til regelverk for banekjøring, men det blei litt mye for en nybegynner. Men sesongen har vel akkurat startet så...
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Comment