Den i 1/10 skala med blåe striper på sidene du tenker på? Minilitefelgar hadde vore på sin plass ja, men det fins ikkje etter det eg har sett. Angåande designen på den anar eg ikkje, det er liksom ikkje måte med kor mange skamtøffe variantar det er å velga i! Det enklaste ville vel vore å lakka den heilt kvit, så kan eg bytta klistremerkene etter behov viss det skulle vera nødvendigt seinare hen
Det er jo mange av dei som har kvit som grunnfarge, så eg trur ikkje det hadde vore heilt feil. Den i 1/10-skala har eg jo laga akkurat sånn som min 1/1-skala Escort var.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
motorsag+rc bil= prosjekt
Collapse
X
-
lova jo bilder av restene først ut carson, gikk veldig bra men nitromotor er no frykteli gris... å spiste opp gir-drev raskere enn jeg skifter sokker, (nesten ikke tull engang)diff forran er å kaputski og ble demontert for å få liv i vikingen.
så kyosho superten, bildet sier vel sitt, har flere deler hjemme på gutterommet til mor og far vil jeg tro, litt lyst til å få igang igjen, ble demontert av ukjent årsak da jeg var en guttevalp,, (jævla idiotisk) husker den hadde forbruk på farts regulatorer..
Comment
-
Steike så tøft karrosseri på den Carson-en din! Skulle nesten hatt et sånt, hehe! Ikkje så verst på Kyoshoen heller, hadde det vore kvitt på farge så hadde eg hatt lyst på det
Og takk for ett stykke motorsporthistorie
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
ja, men måtte kutte vekk halve andre siden for å få plass til eksosen på den, men gp5 bmwene er ikke stygge de
minner litt om audi s1 egentlig.
kyosho escorten er veldig kul egentlig, for uten å være klar over det har de jo laget den helt sånn som rallycross escortene var, akkurat samme skjermer. har veldig lyst til å få gang på kyoshoen iallefall, men trengs nok en tusenlapp i deler først..
bare fordi jeg lurer, hvordan kaget du vingen på focusen?
edit: lyden av escorten på den videoen er nok til å få kriblinger både her og der..
zakspeed kunne det å lage motorer med gromm lyd
edit2: ett par bilder av supertenen et med orginale dekk, og en med vanlige 1:10 dekk..
og før noen tenker på å komme med morsomme komentarer ang bakvinduene, jeg var sånn ca 10-12 år når jeg hadde den. så da var sånt fryyyktelig kult... (ehhh...)
Last edited by sesvold; 24 April 2012, 22:06.
Comment
-
Ser no at denne Kyoshoen ikkje er sånn SuperTen som eg hadde, den var bygd på Raider-chassi og det ser anleis ut enn det du har bilde av. Og ikkje var det Escortkarrosseri til dei heller, men det kan jo henda du har ei nyare utgava
Den er jo egentlig litt kul denne ja! Martin Schanke var ikkje så verst til å laga lyd heller, han var (eller er) jo vanvittig flink på trimming og laga jo det meste sjøl attpåtil.
Vinga på Focusen har eg laga av aluminium, den som var med i karrosserisettet var heilt feil. Det var jo også med klistremerker til å ha på sidene, dei hadde jo langt ifrå passa på den vinga, så eg lagde sideprofilen etter merkene.Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
aha, har faktisk esken oppå.. der er det bilde av samma som min bare med sånn nitro faenskap.
ja martine er vel uten tvil en av, om ikke den råeste motorsportutdøveren i norge, ikke fordi han er rå til å kjøre men peilinga han har med på bil, var ikke redd for å teste ut nye ting som de andre ikke hadde tro på.. når martin kjørte mk3 escort, tok han en del i motoren om gangen å tynte det helt til det røk, for så å gå litt tilbake helt til han fant perfekt motor, på et intervju han gjør på lyngås sier han sjøl han hadde vært for lur med motoren og fått for masse hester utav den, den bilen er foresten samme som byggesettet jeg lager.
lurer på om jeg skal prøve å få gang på suoern, frem til "monsteret" kan gjøres ferdig
Comment
-
Overtrimming dreiv han med også ja, hehe!
No blei det litt "setback" her, eg har feiltenkt litt. HS 805 MG har 2,6 mm maskingjenger i servoakslingen. HS 805 BB har andre gjenger i servoakslingen, og den har jo eg på min bil. På den har eg gjenga opp dette (eller berre skrudd rett nedi) M3-skrue for å få ett litt enklare liv.
Det som er saka no er at det ikkje akkurat er flust med M2,6-skruer her i verden, men det skal gå med M2,5 istadenfor viss ein strammar forsiktigt og bruker Loctite for å både låsa og "lima" (eller fylla ut) mellom gjengene. Så eg får leita etter litt skruer no som kan brukast til dette formålet som er M2,5. Hersens tulledimensjon!Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
Ja Han trimmet til det sa bang, og så gikk Han tilbake ett hakk.
Mannen er rett å slett rå. Er du no intresert I rallycross og har sett noe av det på youtube?
Klarer ikke å få gjenget det opp Heller? Måtte Jo være noe hehe
Last edited by sesvold; 25 April 2012, 19:43.
Comment
-
Eg har sett det masse på tv i alle fall, hehe! Men alltids kjekt å sjå at frå det klassiske 80-talet, det er rått! WRC ser eg også på, eg fekk til og med tatt ein prat med Mads Østberg no når det var rally i Stavanger
Hadde eg tørd så hadde eg gjenga det opp, hehe! Men no har eg funne lengre skruer på div. hobbybutikkar her til lands med akkurat dimensjonen, så eg bestiller der viss det blir knipe. Ingen vits i å føkka opp gjengene i servoen i alle fall. Er forresten godt igang med dreiing no, akkurat ferdig med hylsa som fjæra er tredd på. T-en er ferdig utforma og påbegynt boring, og samme med den som står på servohornet.Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
som du så fint sa om meg da jeg sa det var for lite vintage rc karoserier, liker det jeg hører der ja
80 og 90 taller var desidert best
synes wrc har blitt drit kjedelig etter kostnadene ble så høye, og kun 2 fabrikk team, men så lenge citroen har eget motorsport avdelig så tror jeg ikke de andre klarer å hevde seg, men wrc diskusjon kan vi nok holde på med lenge, hehe så den tar vi en annen gang
vært en flittig mann i dag altså
hvordan var linkene synes du?
ja og foresten, hva brukte du til å lage skvettlapper på focusen? og festebrakettene?Last edited by sesvold; 25 April 2012, 22:37.
Comment
-
WRC hadde etter mi meining si storhetstid på seint nittitall, men det er kanskje for at det var då eg begynte å følga med på det skikkeligt og å setta meg inn i det. Heldigvis har Mini rota seg inn i det no så det har blitt litt meir variasjon i sakene. Det blir nesten med Citroen no som det var med Ferrari i F1 før, Schumaker kom på førsteplass og f.eks. Alonso vann med andreplassJaja, den saken kan me ta ein annan gong, hehe!
Linkane var fine dei, sikkert noko eg kunne ha brukt til sjøl på ett eller annan prosjekt
Skvettlappane er sånn 3 mm vinyl som er på strimleportar, sånn som heng frå tak til golv med lange lamellar som ein berre "går rett gjennom" viss du forstår. Litt vel tjukk, men eg kan anbefala deg å heller bruka silikontrekk til iPad som eg har gjort på Stratosen: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...Lancia-Stratos
Dette kjøpte eg på Clasen, men fins alle plassar (og sikkert i andre fargar også) som har kommunikasjons- og datautstyr. Brakettane er 0,5 eller 1 mm aluminium som eg har klipt til, men akkurat kva formål den plata dei stammar frå egentlig har huskar eg ikkje
Kan sikkert senda med ein bete viss du har lyst på litt. Er fin å jobba med, kan klippast med vanlig sysaks
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
gjerne det
som du så fint sier, hva slags rally(cross) bil med respekt for seg sjøl mangler svettlapp
veit fruen har noe silikonmatte greie, (antiskli opplegg) men tror kansje det blir for seigt å "klissent" til svettlapp formålet.
ja, wrc hadde definitivt sin storhets tid når citroen begynte å kjøre, å jeg mener om alle hadde samme biler og premisser dvs. busjettet til fabrikken og antall test timer, så ville ikke loeb vunnet halvparten av vm tittlene, synes han virker som en blærete ovenpå sutrekopp uten like:P men nå er jo ikke detta en wrc forum:P
har sjekka litt hvor mye det koster å få supern i kjørbar stamd for morroskyld, sånn ca 1500. fristende fristende etterhvert
delene jeg har sett på: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=12462
Reversable speed control. Use with brushed motors down to 15 turn.The waterproof SC-15WP electronic speed controller features a LiPo battery cut-off to make your driving time safe as well as f
http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=11471 pluss en motaker.
edit: de skruene svettlappene er festet med er m3?
Comment
-
Er vel M2 eg har brukt på både Focus og Stratos for å festa skvettlappane.
Ein treng ikkje absolutt det fælaste oppsettet for å få ein elektrobil for å bevega seg framover, og billigare får du det også enn dette viss du vil
Er masse vas og avsporing i denne tråden no, kunne sikkert ha fjerna 15 sider for å få det litt ryddigare
Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
hvor får man så smått? har clas det?
deg gjør det helt sikkert:P dette er hva elemorro sendte som svar da jeg spurte om alt untatt servo:P
huff ja:P fy meg!!
hehe venter på lønning jeg nå.. da blir det bremser til doningen som står for tur, eller rettere sakt, bremser forran og
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment