Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Da blir det og ikke selge corallyen min allikevel. Så da er det bare og bli med og få en god latter når Espen Tangerudbakken skal ut og kjøre 12er
    Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
    BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
    Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
    -
    Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc

Comment

• Velkommen i kluppen da Espen, blir kult med flere førere i 12ér klassen. Og der finnes ikke bedre trening til at blive en flink shafis.
      Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
      Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

Comment

• lurte på om man kan bruke Saddle Pack feks

Jeg har Dette batteriet nå

også lurte jeg på hva eventuelt dere som HAR kjørt 12èr før bruker
        Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
        -

Comment

• Vi kjører med 1cell lipo i 12'er. Sliter litt med å linke fra telefonen, men det kan sikkert andre ordne...

Sent from my iPhone using Tapatalk
          Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
          OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
          Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

Comment

• Originally posted by Rolf View Post
            Kjøper du jaco prism hjula kan du kjøre uten å dreie, men optimalt blir det ikke. Jeg dreier bakhjulene til 44.5mm og forhjulene 2mm mindre. Funker bedre slik og dekkene er mere robuste når dem er litt mindre.
            Bedre å slite dem ned enn å ødlegge dem med avrivde biter.

Dekksmøring må til, Selv liker jeg CS dekksmøring best men det meste kan funke.
            Allright. Jeg regner med at ikke alle sammen kjøper sin egen dekkdreiemaskin? Så da lurer jeg litt på om du vet noen som er behjelpelig med slik dreining
            Den CS dekksuppa, får man kjøpt den i gode gamle Norge?

Comment

• Godt valg av bil Ideal. Kjører samme selv og er utrolig fornøyd med den. Når det gjelder dekk kjører jeg enten med pink eller magenta bak. På baner med mye grep bruker jeg gjerne magenta bak. Foran kjører jeg som regel med double pink eller lilac. Jeg kjører som regel med dekk fra corally. Dekksøring så bruker jeg tc-2 jack the gripper fra corally, bruker tc-4 på baner med lite grep. Ser ut som det kommer en noen nye i 1:12 denne sesongen, det blir bra!

Første løp i år er 9-10 oktober på beitostølen, gleder meg allerede!!
              Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
              www.minicar-racing.no

Comment

• Jeg sitter og planlegger å kjøpe meg 1:12 før beito... er det en lipopakke som skiller seg veldig ut som et godt kjøp? Har sett på Reedy fordi jeg bruker det i 1:10 buggy men de er "bare" 3600 og 40c. SMC har 5200 og 50C....JAckPower har 4600 på 35C men er grisebillige...er litt i tvil hehe

Lurer også på om det er lurt å vente til LRP SXX V2 kommer ut med innebygd booster eller om dere har bedre forslag.

HATER å kjøpe katta i sekken og har lært meg å høre på erfarne folk

Runar
                Runar Skoglund Larsen,-80 Oslo
                Team Smallsize 2011- Losi 8ight 2.0 EU - Novarossi - Spektrum - Hitec
                Losi 22 - Team Associated B44 - Team Associated B4 - Team Associated RC12R5.1

Comment

• Du må tenkte litt på hva slags motor du skal kjøre. Jeg vil anbefale hvis du ikke har kjørt 1:12 før at du starter med 6.5t eller en 5.5t når du skla kjøre med lipo batterier. Da vil de grisebillige jackpower batteriene holde HVIS de klarer å levere specs'ene de sier at de har, jeg kjenner ikke til de batteriene selv så vanskelig for meg å si. Men uansett vil jeg anbefale å legge noen ekstra kroner i batterier å kjøpe min. 5000mah og 40C disse vil holde lenger. Mest sannsynelig vil dem tåle flere ladinger før dem blir dårlige. Man får som regel det man betaler for når det gjelder batterier.

Hvis LRP sxx v2 kommer før beito og du får testet den tilstrekkelig er jo den det beste valget med tanke på at du slipper ekstern booster. Jeg kjører med ko propo VFS 1.5 i dag og TQ booster. Boosteren er liten og jeg ser ikke problemet med en ekstern booster.
                  Skal også teste corally sin booster til vinteren. Link til tq booster http://www.tqcells.com/TQBOOSTER.htm

Det som man også må tenke på når man kjøper ESC til 1:12 er størrelsen på den. Den må være lav for å få plass under karosseriet.
                  Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                  www.minicar-racing.no

Comment

• Originally posted by JokkiZ View Post
                    Godt valg av bil Ideal. Kjører samme selv og er utrolig fornøyd med den.
                    Bra å høre at jeg har valgt riktig!
                    Jeg har bare kjøpt 3 sett dbl pink til foran og tre sett yellow (tror det var det..?) til bak, etter råd herfra.

Ellers kjøpte jeg en ny fartskontroll som jeg fikk i posten i går, en 80905 LRP.. den nye versjon 2 SXX eller hva den nå het. Den som har innebygget lipo stepup, jeg tenkte det var kjekt! Også har den sånn boost greie.. har aldri brukt det der før, jeg er så lite med i tiden på slik utvikling. Sist jeg kjørte elektroløp hadde vi enda børster som sto oppreist! hehe

Når det gjelder dette med nye i 1:12, så kan det hende jeg får med meg en kompis til å kjøre med en slik CRC XL3202.

Comment

• Hvor bestilte du ESC fra? Har tenkt å bestille versjon 2 selv..
                      Tore "Roika" Søberg 86mod
                      M05
                      sigpic

Comment

• LRP - SXX Competition Version 2 [LRP-80905] US$169.90

kan du bestille på www.rcmodel.com.hk eller www.rc-mushroom.com

lurte på om noen av dere her inne kjenner noen i minicar-racing.no har prøvd og bestille noe deler fra de men svarer jo aldri på mail...

Om noen kjenner de som driver det, kan du/dere be de sjekke mailen sin
                        -

Comment

• Espen: Send meg en PM med bestillingen din,pluss navn og adresse,så skal jeg få ordnet det.
                          Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

Comment

• har fått svar på mail i dag alt i orden nå blir det kjøring snart
                            -

Comment

• Originally posted by EspenF View Post
                              har fått svar på mail i dag alt i orden nå blir det kjøring snart
                              Det er bra Har du corally 12'er eller?
                              Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

Comment

• Originally posted by Jørgensen View Post
                                Det er bra Har du corally 12'er eller?
                                ja tenkte jeg skulle teste ut i vinter
                                -

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,684   Posts: 440,453   Members: 8,163   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X