Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Se post 1821 for mer info.

    Men 2S LiPo passer
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • http://www.rc-land.no/index.php?disp...ategory_id=881

      N
      oen som vet hvilke som er best på Tamiya M03?
      Sendte melding til rc-land, men har ikke fått noe svar.
      1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

      Comment


      • Da er Sweep 25, 33 og 40 dekka mine på postkontoret.
        Må bare hentes og sjekkes på nærmeste RC-Land.

        TRF demperene er montert.

        Gleder meg til å teste om det blir noe bedre...
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Da er det tid for litt testing i morgen.
          Håper noen andre kommer også, slik at jeg ser om jeg er utrolig mye flinkere til å treffe vantene enn alle andre....
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • jeg er nok mere kvalifisert til det og det opp på taket tom. fristet fælt men må dessverre hoppe over da andre ting må prioriteres og nå da nye dekka er limt på og "senke sett" på plass.
            living in the fast lane

            Comment


            • ah... det hadde jeg glemt.
              Jeg må lime dekka...vel, tar det i morgen tenker jeg.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • er innom smalvollveien og spinner litt i morgen fra ca.18:00 og utover.
                living in the fast lane

                Comment


                • Da er påmeldingen åpnet for M-chassis løp 3 og 4 ( 2 løp ) desember . Her anbefaler jeg alle til og komme og kjøre .
                  Handout 540 motor ( testet på utebanen med suksess ) må jo bli jevnt og gøy .
                  Meld dere på , så møtes vi til herlig racing i før jula .
                  + 40 med M-Chassis
                  Roy Bråten

                  Comment


                  • Ja, kom igjen folkens...

                    Gå inn på www.myrcm.ch og meld dere på!

                    Kanskje M-Chassi igjen blir klassen med flest førere
                    Roger Larsen 67.... Valdres
                    Meritter: Svømmeknappen i 1977

                    Comment


                    • Finnes det noe regelverk ???

                      Tore

                      Originally posted by Roger L View Post
                      Ja, kom igjen folkens...

                      Gå inn på www.myrcm.ch og meld dere på!

                      Kanskje M-Chassi igjen blir klassen med flest førere

                      Comment


                      • Da blir det litt kjøring i Drammen i høst/vinter også. Banen til Drammen rc klubb holdes åpent kun for m-chassis første fredagen i måneden. Underlaget er asfalt og er en artig bane å kjøre m-chassis på. Dersom det er interesse for dette er det bare å ta seg en tur eller sende en pm Banen ligger i underetasjen til Bowling1 i Drammen, hvor det tidligere var en gammel gokart-bane.

                        Comment


                        • Ser det har vært etterspurt noe om regelverk her, og vi på Gjøvik driver å sysler litt med et som vi har tenkt å prøve når vi skal arrangere løp. Vi er ikke helt i mål ennå, men det blir noe som dette:

                          M-chassis "Classic":
                          Standard esc og sølvkanne med orginal kobling mellom esc og motor
                          Orginalt antall tenner på piniong
                          Max dimensjon på dekk er 60mm
                          Orginal åpen diff (akslinger skal fritt rotere motsatt vei av hverandre)
                          Orginal dreving (high-speed er ikke lov)
                          Max 7,4V batteri
                          Resten fritt

                          Kontroll vil bli foretatt ved at kontrollør sjekker dekkdimensjon og kobler sin egen mottaker/esc til motor (derav krav til orginal kobling), og måler rpm på hjul. Topp 3 fra hvert heat blir kalt inn til kontroll, event førere med biler som utmerker seg fartsmessig.

                          Husker ikke i farta hva som brukes i regelverket i Tamiya-cupen, men vi kommer til å bruke rpm-regelen derfra og deler på utvekslingen som er oppgitt orginalt. Da får man det som skal være max rpm på hjul. Man får mange bra rpm-målere til en vettug penge nå om dagen, så da er det bare å sette en liten lapp på dekket som skal testes og kjøre igang.


                          M-chassis "Mod":
                          Hobbywing eZrun kombo (husker ikke om det var 13 eller 13,5t i farta)
                          Orginalt antall tenner på piniong
                          Orginal drevutveksling
                          Samme dimensjonsbegrensninger på dekk som i "Classic"
                          Max 7,4V
                          Resten fritt

                          Her jobbes det med å komme fram til en vettug og kjapp måte å sjekke dreving og motor på.


                          Håper dere synes det er noen vettuge punkter her, men kom gjerne med innspill.
                          Capt. Slow
                          Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                          Team GoSlow

                          Comment


                          • Var fin den. eZrun er 13T.

                            Har dere sett på å tillate 55mm hjul med lavere utveksling også?

                            Orginal drevutveksling -> Kun standard utveksling tillatt. osv

                            ett tillegg til Classic
                            Chassie skal være som originalt.
                            Da kan man ikke kappe og sage osv i chassiet.

                            Mod
                            Chassie skal være som originalt. men det er lov å lage hull til ledninger.
                            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                            Comment


                            • spiller det noen rolle om de har kappet i det orginalet chassiet, så lenge det er det orginale chassiet?
                              Ja det blir lettere, men du kan gå på en knekk også.
                              Og om folk vil bruke 16T pinion istedetfor 20T pinion, så spiller vel heller ikke det noen rolle. Det er jo et valg man tar selv. Man har jo lov til 20T pinion, så at man velger å ikke bruke det er vel en sak for sin egen kjørestil?
                              Tror kanskje heller det er viktigere med batteri, utveksling internt (orginal), motor og dekk.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Hyggelig med slike tilbakemeldinger, takk for det

                                Vi har ikke sett på alternative utvekslinger, rett og slett for å holde dette på et nivå som gjør m-chassis mest mulig innen rekkevidde for nybegynnere og også for å få tekniske kontroller unna raskest mulig. Jeg vil minne om at det stort sett, såvidt jeg har skjønt, er lov med lokale regler. Dette gjør at hvis det er noen som ønsker å arrangere et løp med annen utveksling, så bør det være fullt mulig. Jeg ser nok heller for meg at det jeg foreslo i posten over, mer kan fungere som en standardoppskrift.

                                Poenget er uansett å få til noe som både er lettvint og artig, med mest mulig tette fighter og minst mulig mistanker mot de andre førerne, for det er det ingen som tjener på.

                                Må innrømme at jeg ikke har vært borti noe særlig at det MatsNorway var inne på ang modding av chassis. Med så små motorer som det vi kjøre med i denne klassen, vil jeg tro man må ta bort ganske mye før det gir noe utslag, og som NoBrainer skriver,tar man da en ekstra risk grunnet mindre holdbarhet. Husk at dette pr idag kun er en supportklasse, og da blir det høyst sannsynlig regelendringer uansett. Min oppfatning er at det har vært mye forskjellig alt ettersom hvor man har kjørt, og da vil det ta endel tid før et endelig reglement kan spikres, men vi må jo begynne et sted
                                Capt. Slow
                                Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                                Team GoSlow

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X