Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hva??

    Skal du ikke ligge på taket lengre?
    Syntes den M04'n var fin under jeg....
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • Kan alltid skru fast noen fjær slik at den spretter tilbake igjen
      living in the fast lane

      Comment


      • er med på rc-land en kveld(kommer an på når jeg får sender fra hobbyking...venter fortsatt). Sender deg en pm Admir straks den er på plass. Satser på at jeg får et grunnkurs i Tamiya M klassen.

        Comment


        • ja bli med cybercowboy å lær hvordan man skal ligge på taket....
          han kan alt om å ligge stille og slippe å kjøre....

          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Hehehe, regnet med ditt kommentar Lasse kommer nok sterkere tilbake neste gang. Hadde som sagt et chassis satt samen kvelden før og helt uprøvd. Men det var moro å ligge på taket også. Var liksom greit nok da jeg måtte passe på medhjelperen på 4år.
            Er nå et mester i å ligge på taket.
            Men seriøst Lasse kom med noen forslag til Esh, du er nok den rette etter min mening.
            living in the fast lane

            Comment


            • Jeg kan ikke en dritt.
              Jeg bare gjør som alle andre sier og så gjør jeg noen ting som de sier jeg ikke får lov til....

              • Men litt senking av bilen må til. Klarer du 5-7mm som laveste punkt, så er det bra, spiller ingen rolle om den er litt høyere.
              • Spissing av hjulene bak hvis du ikke allerede har det. (ikke på bakhjulstrekk kanskje?)
              • Relativt stiv hvis jeg har skjønt dette rett.
              • Så må du høre på hva gutta sier om dekk. Akkurat nå er det vel sweep 25, 33 og 40 vi snakker om. Hvor du setter det som gir deg best grep på de plassene det trengs. Tror det er 40 og 33 forran og 25 og 33. Alt ettersom føret tillater det.
              • Aldri bruk dekka du har brukt forran bak....
              • Dekksmøring må til.
              • Rens og smør alle kulelagre.
              • "rask" servo
              • 2S LiPo og viftemotoren. (ha med deg 2 til 3 batterier)
              • Lavt karosseri med lite forran og lite bak - der er jo mini'n helt konge
              • Ikke la dekka subbe i karosseriet.


              Velter den, så har den kanskje for godt grep på dekka eller at den er altfor topptung. Bytt dekk bak som en start, senk karosseriet så mye det lar seg gjør.
              Sladder den og/eller du mister kontrollen på rompa, bytt dekk bak eller ta på dekksmøring.
              Går den rett fram i svingene, ta på dekksmøring forran eller bytt dekk. Fortsetter den å gå rett fra, så sjekk servosaveren din.

              Hvis du er flink, så husker du å ta med noe å feste batteriet ditt med, for det kommer til å skli ut.
              Hvis du er enda flinkere, så merker du på innsiden av felgene dine, hva slags hardhet de har og om de skal sitte forran eller bak.
              Helst ikke bruk touring dekk, da min lille erfaring med det, er at du knekker enda flere deler enn hvis du kjører med M-Chassi dekk. samt at den går vel saketere? Tror den skal gå saktere hvis du har større hjul, men er jo ikke sikker på slikt.

              Da er du nok i boks.
              Da er det bare å trene som fy, så blir det bra.

              Ta med hjulmuttertrekker, kniv, Tamiya skrutrekker, tang, strips, dobbeltsidig tape, ekstra body klips, ekstra dogbones, ekstra drivaksel forran og ekstra aksel bak. Husk ekstra servosaver, den kommer til å ryke etterhvert.
              Spør gutta hvsi du lurer på noe, men ikke han danske, for han har lurt meg mange ganger.....

              Last edited by NoBrainer; 19 October 2011, 14:01.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • noen forslag?? Du tok jo med hele m-chassis håndboka omtrent
                living in the fast lane

                Comment


                • tja, synes det er bedre enn å bare si et stikkord så må man leite etter resten.

                  men det er sikkert noen som har noen kommentarer eller andre forslag til det jeg har skrevet, så kanskje ta det som en start.
                  Jeg er ingen guru på dette området og jeg kan jo ikke kjøre. Selv om jeg klarer å komme noen runder uten at bilen ligger på ryggen og viser buken...
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • jajajaja, har jo et rundt karosseri så den havnet rett på hjula igjen, veldig ofte. Hihihihi.
                    living in the fast lane

                    Comment


                    • Cybercowboy....trodde du solgte meg en enkel bil..Takk for stalltipsene NoBrainer, det ble nesten for mye. Trodde disse Tamiya M-klassen var enkle biler..vil nok bruke litt tid på riktig oppsett skjønner jeg.

                      Comment


                      • ingen biler er enkle biler
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • Det meste av dette velger man bare en gang.
                          Det er nesten bare dekk som er det vanskelige her.
                          Dempere kan være litt knotete å få til, men det er også bare en gang. Hvis du kjøper tamiya trf m-chassi dempere så er det ikke noe knoting. Men de er så vanvittig dyre.
                          Elektronikken må man ikke ha med en gang, men hvorfor ikke.

                          Men bli med å kjør med det du har. Så tar man skruingen på plassen. Da blir det prating og morro.
                          Så lærer mann alltids noe innimellom.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Heisann!
                            Må på forhånd beklage at jeg ikke tar meg bryet til å lese gjennom alle 183 sidene i denne tråden. Har selv kjørt en del elektro buggy og bane oppigjennom årene, og nå begynner ungene å nærme seg kjøre-alder. 6 år kan umulig være for tidlig!!!
                            Finnes det noen anbefalinger i M-chassis jungelen? Bilen bør jo stå i stil med alder og kjøreferdighet, så her trenger jeg ikke råd om diverse modifiseringer Ser det finnes M03, M04, M05 og sikkert flere også. Er i utgangspunktet ute etter RTR. Er Hong Kong stedet og handle bil fra, eller er norske nettbutikker vel så bra (og billige)? Finnes ingen lokale forhandlere i nærheten av meg.
                            På forhånd takk for gode råd.
                            Kristian Olafsrud '76-modell

                            Comment


                            • M-04 og M-06 er bakhjulstrekk.
                              M-03 og M-05 er forhjulstrekk.
                              Synes det er minst som går i stykker på M-03

                              RCMart.com har bil.
                              Det er vel helst M-05 som kanskjer er RTR, men i såfall med AM / FM sender.
                              Bare pass på at batteriene du kjøper passer til M-Chassi.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Takk for utfyllende svar NoBrainer

                                Jeg antar at det er stick-pack som passer til M-chassi. Men er det forskjell på disse også? Er jo kjipt å handle batterier og at de ikke passer. Tar gjerne link til noen som passer
                                Kristian Olafsrud '76-modell

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X