Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gikk 2,2 sekunder raskere enn gjeldende banerekord satt siste løp på Sørli .

    Grønn Mini M05 med 60 hjul .
    Hvit M05 med små hjul .
    + 40 med M-Chassis
    Roy Bråten

    Comment


    • Så sakte ut selv med 13.5T
      Den banen er altfor stor for M-chassi, men kjekt å se at dere har det gøy.
      Men det er sikkert bare jeg som liker at M-chassi får litt svinger og litt tett fighting istedetfor 50 m langside.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Det er ikke bare deg, NoBrainer, på Gjøvik er lengste langstrekke 6 meter....
        Capt. Slow
        Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
        Team GoSlow

        Comment


        • hahaha

          Kunne kanskje vært en mellomting da...
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Trikset er at klare du å treffe linja, så kan du kjøre lenger i rett linje, men bommer du......hehe
            Capt. Slow
            Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
            Team GoSlow

            Comment


            • Originally posted by NoBrainer View Post
              Så sakte ut selv med 13.5T
              Den banen er altfor stor for M-chassi, men kjekt å se at dere har det gøy.
              Men det er sikkert bare jeg som liker at M-chassi får litt svinger og litt tett fighting istedetfor 50 m langside.
              Hva gjør du på langsiden da ? slutter og fighte og stopper ????????????
              + 40 med M-Chassis
              Roy Bråten

              Comment


              • En smule sarkasme her? Mannen kom jo bare med sin mening og hva han liker. Selv syns jeg at m-chassis er best med sølvkanne men det er lov å leke seg.

                Sent from my E10i using Tapatalk
                living in the fast lane

                Comment


                • Originally posted by Roy Bråten View Post
                  Hva gjør du på langsiden da ? slutter og fighte og stopper ????????????
                  hihi

                  Ja jøss.
                  Med sølvkanna mi så gjør jeg akkurat det. Stripser bare gassen på senderen og setter den fra meg, så går jeg og henter kaffe, når jeg så kommer opp igjen, så har kanskje bilen klart å komme seg til andre enden av langstrekket.
                  Da kan jeg ta meg god tid til å klippe av stripsen og starte med vinglingen min igjen.

                  Med mine kunnskaper og erfaring så trenger jeg ingen svinger, klarer fint å lage svinger selv.


                  Beklager så meget at min personlige mening ikke passet helt med ditt syn. Skal slutte å kommentere ting jeg personlig ikke liker.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • vi Racer jo på langsidene også , man klemmer inn gassen så man blir støl i finger`n for og ta igjen noen cm .
                    Noen ganger går det og andre ikke .
                    Man kjemper jo over hele banen ,når man først kommer i gang med ett heat .
                    + 40 med M-Chassis
                    Roy Bråten

                    Comment


                    • Kom igjen, folkens.......
                      Hvis dere vet dere skal være med, er det ïngen grunn til å vente.
                      Klikk dere inn på www.myrcm.ch og meld dere på...
                      Det må da være flere som vil teste den nye asfalten....

                      Foreløbig ser det slik ut:
                      Track 200mm – 23 førere
                      M-Chassi STD – 6 førere
                      M-Chassi BL – 4 førere
                      Touring SS – 6 førere
                      Touring Mod –7 førere


                      Trenger dere plass til campingvogn/bobil, sender dere en mail til post@premieloftet.no
                      Roger Larsen 67.... Valdres
                      Meritter: Svømmeknappen i 1977

                      Comment


                      • Har selv testet Xerun 60A esc med turbo software og 13.5T Team Powers motor i min M05. Maks innstillinger samt boost og bilen var en rakett rundt banen vår. Total ubrukelig, men for en test var det jo morsomt. De fleste her oppe kjører Xerun i TC. Men alle bruker ezrun i M-chassi, følger samme regler som Australia gjør. ZTW er ikke lov siden de går faktisk litt bedre enn ezrun.

                        Om bare folk kunne fått opp øynene og sett hvor genialt dette er, kunne dette blitt gjennomført!
                        Men jeg gidder ikke diskutere dette her mer med noen. Vi kjører det vi vil så får andre gjøre sin sak. Over og ut!

                        Comment


                        • skuffende oppmøte i Valdres i helga , men vi 3 som kjørte ( alle med org 540 ) hadde det i
                          alle fall gøy . Etter litt testing og skifting av servo ( Roger ) ESC / hjul Espen ( mindre hjul med bedere grep ga større fart
                          på langsiden også )så fikk vi kniving i heatene .
                          Det som betydde mest for oss var rette hjul ( da ble det jevnere og morsomt, ikke touring hjul "Roger" .)
                          Vi blåste fra Espen til og begynne med , men etter hjulskift var han i tet og sloss .
                          Takk for en hyggelig dag i Valdres .
                          + 40 med M-Chassis
                          Roy Bråten

                          Comment


                          • Originally posted by Roy Bråten View Post
                            skuffende oppmøte i Valdres i helga , men vi 3 som kjørte ( alle med org 540 ) hadde det i
                            alle fall gøy . Etter litt testing og skifting av servo ( Roger ) ESC / hjul Espen ( mindre hjul med bedere grep ga større fart
                            på langsiden også )så fikk vi kniving i heatene .
                            Det som betydde mest for oss var rette hjul ( da ble det jevnere og morsomt, ikke touring hjul "Roger" .)
                            Vi blåste fra Espen til og begynne med , men etter hjulskift var han i tet og sloss .
                            Takk for en hyggelig dag i Valdres .
                            Hei igjen.

                            Ja, jeg må si meg enig i at det var skuffende oppmøte. Spesiellt med tanke på at M-Chassi ikke er avhengig av 110% riktig vektfordeling osv........ her er det jo bare å pakke elektronikken i en Rema-1000 pose og stille til start
                            Hadde aldri trodd at M-Chassi var den klassen som skulle ha størst frafall pga været...men man lærer så lenge man lever

                            Men fortvil ikke, M-Chassi førere.......lørdag 30. Juli arrangerer vi klubbløp i Volbu

                            Klikk dere inn på www.myrcm.ch og meld dere på!!

                            Vi deler opp Touring (SS/Mod) og M-Chassi (STD/BL) hvis det er nok til 5 i hver klasse.
                            Roger Larsen 67.... Valdres
                            Meritter: Svømmeknappen i 1977

                            Comment


                            • Ikke mange påmeldt i M-chassis klassen .
                              2 stykker , tror ikke jeg kommer oppover en gang til med bare 3 førere , slik som sist .:-(
                              + 40 med M-Chassis
                              Roy Bråten

                              Comment


                              • Nei, det forstår jeg.
                                Men det kan jo være flere som gjør som deg og venter og ser......
                                Det er bedre om de som har lyst til å være med melder seg på
                                og skulle det vise seg at det ikke kommer på flere er det lov å ombestemme seg på disse klubbløpene
                                Det som er viktig for arrangør og andre førere, er at man gir beskjed i god tid hvis man ikke kommer.
                                Da slipper vi å vente og førere slipper å kjøre forgjeves 40 mil !!
                                Så kom igjen, www.myrcm.ch .........
                                Roger Larsen 67.... Valdres
                                Meritter: Svømmeknappen i 1977

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X