Announcement
Collapse
No announcement yet.
M-chassis forum
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ei viss utvikling har det vel vore ja, såpass ser no eg og. Har studert HPI Cup Racer ein god del i det siste, den er jo berre fullstendigt delikat oppbygt! Liggande servo, liggande demparar - dette hadde Tamiya fint fått til også, og sia dei ikkje har et drivverk i front som CR har så har dei jo endå bedre plass å boltra seg på.Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
De kunne fint ha fått til liggende servo her.
Men samma det, den blir så fin atte!Last edited by MatsNorway; 10 September 2010, 15:28.ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Sia det berre blir brukt framhjulstrekk m-chassis her i konkuranse så blir vel dette litt vanskeligt ja. Bredda på karosseriene til Cup Raceren er frå 168-188 mm, og hjulavstanden er frå 210-225 mm, så det skal gå fint å bruka karosseriene på ein m-chassis. Eg kunne godt ha tenkt meg et og montert på min M-04. Ser no at det er kun Porschen som har 210 mm akselavstand - dei andre har 225 mm. Kan henda du må variera innpresset på felgane litt, men det er vel alt du treng for at det skal passa.Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,
Comment
-
Jaggu... M-06 på gang ja Servoløsning tilbake fra M-01 tiden, og hekkmotor som i 2wd buggy... Sånn må jeg vel ha? Ingen som vil ha meg med på løp allikevel, så da er jo RWD gull:P
Comment
-
Finnes det noe statlig m-chassis reglement? Eller er det vilkårlige klubbregler dere snakker om?
Er det klubbregler, så er det jo bare å åpne for bakhjulstrekk, eller lage en egen klasse. Kanke værra så vansklig vel?
I og med at jeg må kjøre i dagesvis for å komme meg til et sted det arrangeres offisielle m-chassis løp. Så går jeg for en M06 med HPI porsche karosseri jeg...mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb
"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
-Röhrl
Comment
-
Originally posted by zabbe View PostFinnes det noe statlig m-chassis reglement?
For all del - sett i gang egen klasse med bakhjulsdrift, men vær klar over at det er det enkle rundt M klassen som har holdt liv i den. Den eneste viktige endringen som bare MÅ på plass sånn ca i går, er børsteløs enhetsregulator/motor. For eksempel Hobbywing eller SpeedPassion sett.[ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
-----------------------------------------------------
Comment
-
Originally posted by spiro View PostDet eksisterer et utdatert gentlemans agreement reglement som tilsier Tamiya sølvkanne, gummihjul på maks 60 mm diameter, alle originale Tamiya hopups, men ingen lurium eller modifiseringer på geometri i styring og oppheng. LiPo har vel også gjort sitt inntog på M.
For all del - sett i gang egen klasse med bakhjulsdrift, men vær klar over at det er det enkle rundt M klassen som har holdt liv i den. Den eneste viktige endringen som bare MÅ på plass sånn ca i går, er børsteløs enhetsregulator/motor. For eksempel Hobbywing eller SpeedPassion sett.
Jeg kommer til å kjøpe M-06, da kan jeg få kjørt litt på innebanene uten at jeg må kjøpe noe dyrt, men jeg tror det for klassens del er lurest å holde den slik den er. FWD funker for de som liker slikt, og sånn har det vært i årevis.
Det funket og var en stor klasse når begge var lov også, men plutselig kjørte noen fortere enn andre, og fysjom:P
Comment
-
Originally posted by Razer View PostDet finnes regelverk skrevet av klubbene, det finnes et regelverk skrevet av meg, det finnes regelverket de kjørte i tamiya-cupen osv. Det som er nå funker. Skal man begynne å blande inn motorsystem og slikt, vil dette ta kverken på klassen tror nå jeg.
Jeg kommer til å kjøpe M-06, da kan jeg få kjørt litt på innebanene uten at jeg må kjøpe noe dyrt, men jeg tror det for klassens del er lurest å holde den slik den er. FWD funker for de som liker slikt, og sånn har det vært i årevis.
Det funket og var en stor klasse når begge var lov også, men plutselig kjørte noen fortere enn andre, og fysjom:P
Jeg har kjørt med mitt system i 2 år uten en feil, 4+ ganger hver uke i 2 år! Ikke noe havari, ikke byttet motor, samme lager og samme esc. Mitt system er akkurat like raskt som ett kjøpt idag. Alle biler har identisk toppfart, esc har innebygget lipo-cut som funkerer. Vi starta også med sølvkanna, før vi gikk over til sport tuned før vi testet ezrun. Ingen på vår bane vil gå tilbake til sølvkanna, vi har mange nye som er kommet til på grunn av børsteløst og fordi racing er lik. Som regel har vi rotterace på banen med teten som kjører i tog, der ingen har toppfart fordel, gjør du en liten feil havner du bak. Da skal det mye til for å ta igjen siden rundetider skiller med 0,1 sek på de beste. Vi kjører 20 runder hvert race.
Det bør vel være noen som har litt penger som kan prøve dette andre plasser i landet istedet for å være så trangsynt at kun sølvkanne er eneste utvei. Vi er tross allt i 2010, sølvkanna kom 1970, den er 40 år! Brukes i allt fra boremaskiner til støvsugere og til og med de går over til bøsteløst. Jeg bestilte opp masse sett som jeg solgte ut til kostpris siden vi har mange kjørere under 18 år. Jeg bestiller også deler til de på min paypalkonto når de trenger reservedeler/dekk/karosseri og tar kun kostprisen, vi er jo ikke her for å tjene penger på dette men for å ha det gøy.
Det har blitt helt slutt på fjusking hos oss etter vi startet med ezrun 13t!
Comment
-
Nå er fremtiden til innebanen vår noe usikker pr i dag, (avklares i morgen kveld) men om det blir kjøring her i vinter vil jeg garantert teste dette settet.
Èn ting er at sølvkanna i utgangspunktet er meget variabel i ytelse ut av esken, men det er faktisk en del man kan gjøre med den av lurium for å få bedre ytelse ut av den i tillegg. De fleste har hørt om disse metodene, men det er min ærbødige påstand at nybegynnere ikke begynner sin rc-karriere med å kjøre inn motoren skråstilt i Tibetansk kamilletè i 17min36sek mens de synger høylydt på Erik Bye's "Hokken ska'n blonke tel" fra 1966. (Viden kjent i racemiljøet som beste innkjøringsmetode.)[ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
-----------------------------------------------------
Comment
-
Syntes det blir feil og lage regler som betyr at vi må på netthandel og handle motor og ikke bruke den som følger med i bilen .
Sølvkanna får man også kjøpt over disk i Norge . ( koster heller ikke stort )
Det er ikke alle som kan / har mulighet til og handle på nettet heller . ( Er vel ikke slik at du kan serve hele landet på dette heller ?)
Sånn det er i dag kan en liten gutt spare til en M-chassis RTR i butikken her i Norge
og bare begynne og kjøre med det han finner i esken .
Må bare senke bilen på demperene .
Dette har jeg prøvd på løp og det gikk bra .
Bare nyskjerrig på dette :
Hva er farten på denne Ezrun 13T i forhold til sølvkanna ? Må du da også koste på div på bilen for å
få det til og virke ? Bruker dere dette i både 03 og 05 ?
Dere kjører med skumhjul inne på teppe med dette ? ( Express hjula )+ 40 med M-Chassis
Roy Bråten
Comment
-
hvorfor kan ikke alle kjøre med denne http://www.etamiya.com/shop/tamiya-5...p-8200294.html
veldig mange i asia i konkurranser der brukes denne.CRC - 3Racing - Tamiya
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment