Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Magnus:

Jeg kjører Xpress bakdekk (XPA-118 ) og Spice 32R (SPA-172) foran. Jeg syntes det har fungert bra, men så har jeg ikke det store sammenligningsgrunnlaget akkurat... Var litt glatt bak på onsdagen, men der hjalp det veldig med dekksmøring (etter tips fra Roy).

Kjetil

(Noen som skal opp og kjøre på onsdag forresten?)

Comment

• takker,
      de spice dekkene var ikke veldig billig da, hvordan fungerer xpress dekkene forran?

Comment

• M-grip og slicks (de de hadde i butikken...) kjører jeg med.
        Begge fungerer bra. Bruker dekksmøring.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Tipper det blir glatt med Xpress foran... Men kan jo bare prøve mine neste gang det er noe kjøring! Tar jo ikke akkurat lang tid å bytte hjul.

Comment

• Hvorfor ikke kjøre spec.hjul? Om alle kjører samme dekk så blir jo ting ennå jevnere...
            Vi kjører skumdekk fra Xpress i 26/30shore(selges parvis) eller Yeah Racing mini foam også i 26/30shore. Billige dekksom varer og funker utrolig godt på teppe. Koster 160 kr for en pakke med 8 dekk. Også bruker vi ezrun, alle med 25A eller 35A esc og 13T motor. Ingen har fordel med 'bedre' motor eller noe hemmelig trimmekunst/innkjøring. Koster ca 500 kr inkl. frakt. Jeg har kjørt samme settet i over 2 år nå og fungerer like bra som en helt ny en. Hvor lenge varer ei sølvkanne? Iallefall ikke i over 2 år. Er alle sølvkanner like?
            Så når dekk/felg/motor/esc er spec, da spiller det ingen rolle hvor mye cash du har! Det hele kommer på hvor flink sjåfør du er og hvor flink du er til å sette opp bilen.
            Legger ut M05Pro'n min for salg nå med nytt karosseri, nesten alle Tamiya options du kan kjøpe, helt ny M05 kulediff med carbide kuler og nytt drevsett. Komplett løpsvinnerbil til 2500,-.(Uten radio, med sølvkanne, org regulator og Ezrun 13T system). Se på til salgsdelen av forumet.

Comment

• Jeg kjører lightly tuned fra tamiya kjempe fin og presis motor, har til og med litt bremse kraft.
              CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

• Til Magnus
                Tror Express forran og bak blir for godt feste . Tracktion rolling blir nok resultatet .(prøver dette til Onsdag )
                Vi er i alle fall 5 stk som kjøre express bak og Spice slicks forran .
                Vi har konsetrert oss om gummihjul , da dette brukes på alle løp , også sølvkanna og forhjulsdrift .
                Billig og ganske jevn Racing . De rike vinner ikke her heller
                + 40 med M-Chassis
                Roy Bråten

Comment

• Hva slags innlegg anbefales til gummi for teppebruk? Ser det finnes flere fra Tamiya, samt noen formstøpte fra andre aktører.
                  [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                  -----------------------------------------------------

Comment

• Hvilke dekk anbefales til asfalt utendørs? Er Tamiya Super slicks og 60D super grip noe å satse på eller er det andre gode alternativer?
                    Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

Comment

• På store utebaner er nok 60 dekk det beste . ( størst fart )
                      Det viktigste er å få nok grep bak . Harde innlegg forran myke bak .

Skal prøve ut Expresshjulene med formstøpte innlegg kontra skum i morgen .
                      Bedere grep med skum men stabilere med formstøpte ( soft ) , tror jeg blir svaret .( prøvd litt før også )
                      + 40 med M-Chassis
                      Roy Bråten

Comment

• Noen som skal ha M06 eller?

Fabiz
                        Smallsize Hobbyland A/S
                        Team Losi : Spektrum

Comment

• Hadde ikke tenkt det nei.

Liker de "reglene" som er nå, med sølvkanne og 7.2-7.4V. Det gir mest brukere og mest morro for mitt budsjett og for mine kammerater.
                          Er alltids noen som "trenger" noe mer, men til det har jeg andre biler.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Link fabiz?
                            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Har nettop kjøpt m05 pro, så det blir i hvert fall ingen m06 på meg. Den har bakhjulsdrift eller?
                              Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

Comment

• Electric On-Road - TAMIYA M-06 Thread - TAMIYA M-06 PRO Chassis Kit # 58460 Yen 17,800

Fabiz
                                Smallsize Hobbyland A/S
                                Team Losi : Spektrum

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X