Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by zabbe View Post
    Allerede her begynner jeg å dette av. Og jeg er, om jeg kan si det selv, ikke noen nybegynner i RC verdenen.
    Jeg har brukt mange tamiya regulatorer og meg bekjent har de aldri klart å forsyne mottaker og servo med 8,4-9v.
    Det nermeste jeg kommer er 5V. Noe som er helt ypperlig i en nybegynnerklasse.
    Ser ikke for meg at det er noe poeng i å hive på en BEC for å få 6V på en M03. Det vil isåfall være å flytte seg lengre fra en enhets-nybegynnerklasse som skal være billig og gøy, enn å tillate en særing eller to å kjøre bakhjulstrekker.
    Hverken Teu101BK eller 104BK som følger med i kit'ene har innebygd BEC. Velger man å forsyne mottakeren med strøm fra regulatoren, kommer dette rett ifra kjørebatteriet. Og spenninga på et fullada batteri er henholdsvis 8,4V på LiPo og 9V på NiXX. Derfor anbefaler Tamiya en mottaker med innebygd BEC.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• I morgen er det M chassi kjøring på RCland på alna med eller uten Ezrun....
      CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

• Originally posted by Martin K. View Post
        Pro versjonene av M chassis er jo bare tull.. har kun kjøpt mine som ikke pro og heller kjøpt olje dempere. Ikke pro utgaven følger med alt og du trenger bare en billig servo utenom. Blå kuleledd, det er jo kjempe viktig... Vil heller som en nybegynner fått med motor, esc, kaross, + eventuelt en kontroll. M chassis RTR kita er er jo helt enkelt geniale. Jeg kjører selv uten LVC, det tar ikke lang tid før man merker dette uansett.
        Når du merker at en lipopakke dumper er du i faresonen, så det er nok lurest at menigmann har cutoff.
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

Comment

• Håper å få kjørt i morra. Er nok ikke på rc land før 6tiden men det kjøres utover kvelden? Vil bli min andre tur. Første gikk såså med glatte dekk. Se video

Fått nye dekk så går nok bedre nå. Bilder av bilen her: http://barfly1976.deviantart.com/#/d2yps81

Comment

• Tullete styreopplegg, rett fra M05.
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Originally posted by MatsNorway View Post
              http://www.rcracer.com/on-road-artic...ro-chassis-kit

Tullete styreopplegg, rett fra M05.
              Vel. Det er fra M-01, men okei Og det er også brukt på både Losi Streetweapon og Losi XX-4(Verdens beste 4wd buggy sånn ca ).

Shims litt for å bli kvitt slarket, så er det vel ikke gæli?

Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

Comment

• Originally posted by BioMechaRider View Post
                Håper å få kjørt i morra. Er nok ikke på rc land før 6tiden men det kjøres utover kvelden? Vil bli min andre tur. Første gikk såså med glatte dekk. Se video
                http://www.youtube.com/user/BioMechLife?feature=mhum
                Tar med dekksmøring, så skal man nok få fiksa dekkene dine litt...

Vi er ihvertfall 2 som skal kjøre og kanskje 2 gutter som skal være "duskedamer", så dette blir bra.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Originally posted by NoBrainer View Post
                  Tar med dekksmøring, så skal man nok få fiksa dekkene dine litt...

Vi er ihvertfall 2 som skal kjøre og kanskje 2 gutter som skal være "duskedamer", så dette blir bra.
                  Hvordan var detta med å leie seg bil? Litt lysten på å teste banen i morra
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

Comment

• det koster 100kr for leie av bil.
                    bruker dere egene batterier kan dere kjøre lenge for bare 100kr,
                    ellers er det 50kr for låne batteri.

Comment

• Originally posted by Martin K. View Post
                      Når kommer du og kjører ?
                      Sitter og venter på pakken enda...er sendt fra asia, men det tar jo litt tid med billigfrakt tror det er en som svømmer pakken til norge..

Comment

• Faen den er kjip vel det er kjøring i dag da .
                        CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

• Originally posted by Razer View Post
                          Vel. Det er fra M-01, men okei Og det er også brukt på både Losi Streetweapon og Losi XX-4(Verdens beste 4wd buggy sånn ca ).

Shims litt for å bli kvitt slarket, så er det vel ikke gæli?

Første impuls fra meg var at det er unødvendig med slik styre rack når man ikke har noen girkasse eller diff i veien. For mange unødvendige deler tenkte jeg. Men det kan jo være for trangt for en slik nittigraders arm dings.

Ble det noe kjøring på deg Razer?

Kunne tenkt meg å prøve M-chassie selv.
                          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Originally posted by MatsNorway View Post
                            Første impuls fra meg var at det er unødvendig med slik styre rack når man ikke har noen girkasse eller diff i veien. For mange unødvendige deler tenkte jeg. Men det kan jo være for trangt for en slik nittigraders arm dings.

Ble det noe kjøring på deg Razer?

Kunne tenkt meg å prøve M-chassie selv.
                            Japp, det finnes definitivt bedre løsninger, men denne løsningen er neppe et problem, bare litt annerledes. Fikk ikke kjørt noe, rekker ikke med alt jeg har å gjøre før helgas NM.

Jeg kan virkelig anbefale deg M-Chassis, det er der det hele begynte for meg, og det er fantastisk gøy å kjøre, alene som sammen med noen
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

Comment

• Video fra onsdagens kjøring hos Rc Land: http://www.youtube.com/user/BioMechLife?feature=mhum

Comment

• Ja det vare bra med kjøring på onsdag.
                                Blir ganske morsomt når det er samme typer biler og nesten samme oppsettet på alle.

Den bobla fikk gjennomgå etterhvert....

Knall
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X