Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hadde 13T i min, synes det var for mye likte lightly tuned mye bedre. og du kan bruke stock esc med denne også
    CRC - 3Racing - Tamiya

    Comment


    • Originally posted by Martin K. View Post
      hvorfor kan ikke alle kjøre med denne http://www.etamiya.com/shop/tamiya-5...p-8200294.html

      veldig mange i asia i konkurranser der brukes denne.
      Børstemotor som ny standard? Det er vel ikke akkurat et skritt fremover.
      [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
      -----------------------------------------------------

      Comment


      • eZRun kan importeres fra Kina og selges i vanlige butikker akkurat som servoer, batterier og andre ting.

        rc-mini testet og fant at den tilsvarer en sport-tuned.

        Comment


        • Originally posted by Roy Bråten View Post
          Syntes det blir feil og lage regler som betyr at vi må på netthandel og handle motor og ikke bruke den som følger med i bilen .
          Sølvkanna får man også kjøpt over disk i Norge . ( koster heller ikke stort )
          Det er ikke alle som kan / har mulighet til og handle på nettet heller . ( Er vel ikke slik at du kan serve hele landet på dette heller ?)
          Sånn det er i dag kan en liten gutt spare til en M-chassis RTR i butikken her i Norge
          og bare begynne og kjøre med det han finner i esken .
          Må bare senke bilen på demperene .
          Dette har jeg prøvd på løp og det gikk bra .

          Bare nyskjerrig på dette :
          Hva er farten på denne Ezrun 13T i forhold til sølvkanna ? Må du da også koste på div på bilen for å
          få det til og virke ? Bruker dere dette i både 03 og 05 ?
          Dere kjører med skumhjul inne på teppe med dette ? ( Express hjula )
          Det er ikke alle utgaver av bilen som blir levert med elektronikk. Handler du ikke noe på nett? Kun i fysisk butikk? Dersom man ikke har noen som en kan få hjelp av til å handle på nettet har man nok heller ikke noe miljø rundt seg.

          En liten gutt må spare veldig lenge for å få råd til en M-chassis RTR over disk i dag, da prisen på disse er ganske vanvittige i forhold til å kjøpe på nett.

          Fordelen med eZRun komboen er jo at ytelsen på motorene er så og si ekvivalent, noe den absolutt ikke er på sølvkanna. Virkningsgraden er høyere, noe som fører til redusert strømforbruk. Motoren holder seg også kjølig, dermed trenger man ikke en strømslukende vifte. Ikke har den noen slitedeler heller. Regulatoren har innebygd LVC (for LiPo) og BEC, noe Tamiya-regulatorene ikke har. Disse to tingene alene koster jo bortimot $30 på eBay. Punch kontroll og muligheten til å endre bremsekraften uavhengig av hastigheten på reversj er også greie ting å ha. Man må heller ikke koste på bilen noe for å kunne bruke denne komboen.

          Originally posted by Martin K. View Post
          hvorfor kan ikke alle kjøre med denne http://www.etamiya.com/shop/tamiya-5...p-8200294.html

          veldig mange i asia i konkurranser der brukes denne.
          Det er jo fremdeles en børstemotor, som er variabel i ytelse. Den koster ca 175,- før frakt. Hobbywing komboen får man jo for ca 437,- inkl frakt.
          Last edited by >Jonas<; 14 September 2010, 09:16.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • Originally posted by Roy Bråten View Post
            Syntes det blir feil og lage regler som betyr at vi må på netthandel og handle motor og ikke bruke den som følger med i bilen .
            Sølvkanna får man også kjøpt over disk i Norge . ( koster heller ikke stort )
            Det er ikke alle som kan / har mulighet til og handle på nettet heller .
            Small size selger en reg tilsvarende EZrun. Bare bittelitt større regulator. husker ikke om de hadde lik motor.
            Fabiz her på forumet jobber der og jeg tror og at han kunne skaffe EZrun.
            Last edited by MatsNorway; 14 September 2010, 10:11.
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • Originally posted by erl1d View Post
              Da har jeg en m-05 abarth 1000 på tur fra Hong-Kong gleder meg til å kjøre !
              Når kommer du og kjører ?
              CRC - 3Racing - Tamiya

              Comment


              • Prøve og samle litt folk i oslo snart igjen og kjøre litt M chassi på RC-Land ?
                CRC - 3Racing - Tamiya

                Comment


                • Skjønner godt at dere vil endre reglene.
                  Men de "reglene" jeg har hørt om, var grunnen til at jeg begynte. Det var en bil jeg "slapp" å gjøre noe med.
                  Har mer enn nok andre biler som koster penger. Dette er bare for gøy.

                  Blir det gjort om på reglene, så gidder jeg nok mest sannsynlig ikke å kjøre sammen med andre enn kammerater som "følger" regelverket.

                  Handler så mye på nett at det er ikke problemet. Men for å få overtalt venner, så har det MYE å si.
                  Dere får gjøre som dere vil. Jeg liker lipo og børsteløst, men det blir en ekstra kost i forhold til det rc-mart selger bilen for.
                  Gidder ikke koste på denne bilen noe mer enn strengt tatt nødvendig. Dette er for å ha det morro...Det er en innfallsvinkel til annen RC-kjøring.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Originally posted by NoBrainer View Post
                    Skjønner godt at dere vil endre reglene.
                    Men de "reglene" jeg har hørt om, var grunnen til at jeg begynte. Det var en bil jeg "slapp" å gjøre noe med.
                    Har mer enn nok andre biler som koster penger. Dette er bare for gøy.

                    Blir det gjort om på reglene, så gidder jeg nok mest sannsynlig ikke å kjøre sammen med andre enn kammerater som "følger" regelverket.

                    Handler så mye på nett at det er ikke problemet. Men for å få overtalt venner, så har det MYE å si.
                    Dere får gjøre som dere vil. Jeg liker lipo og børsteløst, men det blir en ekstra kost i forhold til det rc-mart selger bilen for.
                    Gidder ikke koste på denne bilen noe mer enn strengt tatt nødvendig. Dette er for å ha det morro...Det er en innfallsvinkel til annen RC-kjøring.
                    Er helt enig med Lasse der, kunne ikke vært mer enig. La dette være en rekrutterings klasse og en moro klasse.
                    CRC - 3Racing - Tamiya

                    Comment


                    • Med Pro-versjonene følger jo ikke noe elektronikk med. Kjører man LiPo vil man jo gjerne ha en LVC også. Har man ikke noe blir det jo da:
                      ESC: $20
                      Motor: $10
                      LVC: $22
                      UBEC: $3 (for de som ikke liker å mate den øvrige elektronikken med 8,4-9V slik man gjør med Tamiya regulatorene som ikke har BEC innebygd)

                      Dette er ca pris på varene der de koster minst. I tillegg kommer frakt. Da ender man opp på minst det samme som å kjøpe eZRun komboen, i tillegg til at man sparer en del ledningskluss, og gjør det hele mer brukervennlig da man kun slipper unna med å lodde på batterikontakt og motoren til regulatoren. Man kan være uheldig å få en motor som yter dårlig også, og da er det ikke noe annet å gjøre enn å kjøpe en ny og håpe at den yter bedre. Ikke varer de evige heller. LiPo batterier er jo heller ikke noe dyrere enn nikkelbatterier, og gjør det hele mer moro da man ikke taper mye effekt ettersom batteriet tapeps, samt at kjøretidene er en god del bedre.

                      For nybegynnerne er det jo ikke være enn å lage en "beginners guide" med hva man trenger og hvor man får kjøpt det. Klubber kan jo evnt. kjøpe inn komboene og selge de til kostpris/lav fortjeneste, for å gjøre det enda enklere.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • Men Jonas, det er helt greit at forskjellige klubber / baner har forskjellig oppsett.
                        Kjempebra hvis man har en guide til hva som er "standard", men jeg hadde ikke fått med 3 kammerater på dette hvis det ikke hadde vært for at det er enkelt og morsomt. Det er bare jeg som elsker å oppdatere og oppgradere alt mulig. De 3 andre bare er med fordi de kjører bedre enn meg....og det er visstnok utrolig morsomt....

                        De har ingen interesse av å oppgradere så lenge de slår meg.

                        Vi koser oss som fy med å kjøre. Bilene går ca like fort. Hvis de ikke gjør det så ar man en utrolig bra unskyldning for at man kom på siste plass...

                        Når man synes dette er gøy, så tror jeg det er fordi det er enkelt og ikke så mye som kan få gått galt. Helt enig i at den billig BL greia er bra. Ikke noe å si på det. Men alle disse delene blir jo en totalsum etterhvert. Samt at mva kommer plutslig i tillegg til det du har betalt fra rcmart.
                        Alle de jeg har fått med har i tillegg måtte kjøpe lader, sender/mottaker og servo. Så noen Pro versjon har ikke jeg hatt særlig lyst til å anbefale til dem.
                        Det blir fort masse penger allikevel.

                        Når jeg først har fått dem hekta på dette, så er det neste skritt.....
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Temepraturen på ezrun motor med 20t pinion etter 3 min løp er lave 45 grader, mot over 85 grader for sølvkanna.
                          Så det er ett sikkerhets hensyn også, folk slipper å brenne fingrene sine.

                          Comment


                          • Originally posted by NoBrainer View Post
                            Men Jonas, det er helt greit at forskjellige klubber / baner har forskjellig oppsett.
                            Kjempebra hvis man har en guide til hva som er "standard", men jeg hadde ikke fått med 3 kammerater på dette hvis det ikke hadde vært for at det er enkelt og morsomt. Det er bare jeg som elsker å oppdatere og oppgradere alt mulig. De 3 andre bare er med fordi de kjører bedre enn meg....og det er visstnok utrolig morsomt....

                            De har ingen interesse av å oppgradere så lenge de slår meg.

                            Vi koser oss som fy med å kjøre. Bilene går ca like fort. Hvis de ikke gjør det så ar man en utrolig bra unskyldning for at man kom på siste plass...

                            Når man synes dette er gøy, så tror jeg det er fordi det er enkelt og ikke så mye som kan få gått galt. Helt enig i at den billig BL greia er bra. Ikke noe å si på det. Men alle disse delene blir jo en totalsum etterhvert. Samt at mva kommer plutslig i tillegg til det du har betalt fra rcmart.
                            Alle de jeg har fått med har i tillegg måtte kjøpe lader, sender/mottaker og servo. Så noen Pro versjon har ikke jeg hatt særlig lyst til å anbefale til dem.
                            Det blir fort masse penger allikevel.

                            Når jeg først har fått dem hekta på dette, så er det neste skritt.....
                            Skjønner godt hva du mener da jeg har fått med halve familien på å kjøpe seg og kjøre M-chassis. Jeg skjønner dog ikke hva som er mindre enkelt og morsomt med eZRun komboen? Man slipper separat UBEC og LVC, og motorene går likere, uten at man trenger å tenke på varme og slitasje. Kjøper man komboen med en gang blir det ikke mye dyrere heller, ihvertfall om man tenker litt langsiktig. Bror min var uheldig og fikk en motor som yter en del dårligere enn de andre, og skal han da ha sjans til å holde følge må han da kjøpe seg en ny motor og håpe på at den yter bedre.

                            Når det er sagt så kjører vi alle sølvkanne med separat LVC og UBEC, samt motorvifte. Grunnen til dette er at om de skal være med meg å kjøre klubbløp er det foreløpig sølvkanne det går i.
                            Team RC Companiet - Minicupen.no
                            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                            Comment


                            • Originally posted by >Jonas< View Post
                              LVC: $22
                              UBEC: $3 (for de som ikke liker å mate den øvrige elektronikken med 8,4-9V slik man gjør med Tamiya regulatorene som ikke har BEC innebygd)
                              Allerede her begynner jeg å dette av. Og jeg er, om jeg kan si det selv, ikke noen nybegynner i RC verdenen.
                              Jeg har brukt mange tamiya regulatorer og meg bekjent har de aldri klart å forsyne mottaker og servo med 8,4-9v.
                              Det nermeste jeg kommer er 5V. Noe som er helt ypperlig i en nybegynnerklasse.
                              Ser ikke for meg at det er noe poeng i å hive på en BEC for å få 6V på en M03. Det vil isåfall være å flytte seg lengre fra en enhets-nybegynnerklasse som skal være billig og gøy, enn å tillate en særing eller to å kjøre bakhjulstrekker.
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • Pro versjonene av M chassis er jo bare tull.. har kun kjøpt mine som ikke pro og heller kjøpt olje dempere. Ikke pro utgaven følger med alt og du trenger bare en billig servo utenom. Blå kuleledd, det er jo kjempe viktig... Vil heller som en nybegynner fått med motor, esc, kaross, + eventuelt en kontroll. M chassis RTR kita er er jo helt enkelt geniale. Jeg kjører selv uten LVC, det tar ikke lang tid før man merker dette uansett.
                                CRC - 3Racing - Tamiya

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X