Originally posted by Roy Bråten
Jeg synes skum både er en billig og artig løsning. Helt til du regner på hvor mange sett du kaster bort, og hvor store forskjellene i klassen risikerer å bli. Du vil vel som jeg, ha jevnest mulig racing?
Og hva skjer nå, hvis du eller noen andre arver en 19 turn og finner ut at det funker? Jeg fant ut at batteriene mine ikke duger, skal det være nødvendig å kjøpe dyre NiMh pakker fordi noen slår på stortromma?
Dette er noen av grunnene til at jeg prøvde å få til skrevne regler i høst. Noen som var lette å forstå, lette og lese. Nå er det endeløse spørsmål om hva som er lov og ikke. Og faktisk, vi har ikke et regelverk. I prinsippet er alt lov. skal det være slik?
Jeg mener ikke at dette burde bli en forbundsklasse med en regelbok tredd nedover huene deres. Men det trengs jo heller ikke?
Hadde ikke et enkelt A4 ark med noen regler vært greit?
Slik f.eks?
--------------------------------------------------------
"M" Chassis
Biler:
Alle Tamiya M-Chassis er lov, dvs. M01, M02, M03, M04 og alle variasjoner av disse.
Optiondeler:
Kulelager, oljedempere og fjærer er fritt. Differensialen må være original drevdiff.
Forsterkende deler som aluminiumspindler, bærearmer og lignende er tillatt.
Dekk:
Skum ikke tillatt, touringhjul ikke tillatt, ellers fritt.
Motor:
Kun blank 540!
Modifikasjoner:
Skjæring eller modifisering som endrer bilens originale hjulopphengsgeometri er ikke tillatt.
Flytting av servo på den gamle M02-L kan godtas, hvis dette er gjort skikkelig.

Comment