Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blir nok ikke noe kjøring idag... regner igjen her borte nå...
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • Noen som har peil på Kyosho, og som vet hva slags bil dette er???? Har fått bilen, og hadde vært greit å visst

      [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

      Comment


      • du har vel ikke tenkt å bruke penger på denna for å få den i elektro vel!!!??????
        Solgte ikke du en tf 5 stallion i sommer da
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • Originally posted by olafand2 View Post
          du har vel ikke tenkt å bruke penger på denna for å få den i elektro vel!!!??????
          Solgte ikke du en tf 5 stallion i sommer da
          Stemmer det Olaf..... Blir nok ikke til å legge noen kroner i denne.... legger den gjerne ut på auksjonen og ser hva som skjer Trenger du den??? Pris bestemmer du (nesten) selv
          [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

          Comment


          • Jeg hadde gjort den om til elektro. Ikke brukt mye penger heller, bare brukt en vanlig, ikke Bl, regulator, og en god standardmotor, siden jeg har flere av begge liggende. Hadde blitt en billig rally elektrobil for små flater. Tror det kunne vært veldig gøy. Laga en liten bane på en liten sånn grus fotballplass som er overalt. Kjempe!!

            Men selv et lite, ikke så rått BL kit koster ikke mer en 3-400 kroner, kanskje ikke så mye engang. Men det er jo mulig den bilen ikke ville tåle noe slikt, så kanskje an vanlig børstemotor hadde vært ok?
            HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

            Comment


            • Originally posted by Polardegos View Post
              Jeg hadde gjort den om til elektro. Ikke brukt mye penger heller, bare brukt en vanlig, ikke Bl, regulator, og en god standardmotor, siden jeg har flere av begge liggende. Hadde blitt en billig rally elektrobil for små flater. Tror det kunne vært veldig gøy. Laga en liten bane på en liten sånn grus fotballplass som er overalt. Kjempe!!

              Men selv et lite, ikke så rått BL kit koster ikke mer en 3-400 kroner, kanskje ikke så mye engang. Men det er jo mulig den bilen ikke ville tåle noe slikt, så kanskje an vanlig børstemotor hadde vært ok?
              D vakke dumt, degosen fra nord!!!! Jeg kan jo egentlig flytte over fra Banditen Trenger vel da bare et motorfeste
              [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

              Comment


              • se på ebay om du f.eks finner brukt konversion motorfeste ? Disse som går på vanlige motor skrue hull
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • Motorfeste burde ikke være vanskelig. Kanskje ta "litt" tid (og det har vel du nok av akkurat nu?), men ikke vanskelig: Gå til et mekanisk verksted, f.eks, Jaasund Mek som ligger rett under bybrua, og spør om de har et stykke alu, eller 3, på ca 6x6x1 som du kan få/kjøpe. Jeg tenker da et vertikalt feste, som er skrudd fast fra undersiden av chassiet, og du bruker festehullene i enden av motoren får å feste den igjen til motorplata. Det som gjør at det tar tid men ikke er vanskelig, er at man må måle og bore en haug med hull. To hull minst, i chassiet, og 3 i motorplata, 1 til akslinga og 2 festehull.

                  Det jeg tror kan bli vanskeligere, er å få plass til en batteripakke....Må jo sitte på høyresiden. På bilens venstreside er nå motoren, og må vel fortsette å være der sammen med kanskje esc'en. På høyresiden er mottaker og mottakerbatteri. Der må vel mottaker være, kanskje de kan være på midten ved servoen, og batteri da på høyresiden?
                  HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                  Comment


                  • Batteri monteres på høgresida (fjern radioboksen om nødvendigt), kjøp ein mindre radioboks og monter den der tanken er, og monter ESC ein eller annan plass, kanskje der gasservoen er sia denne ikkje trengs lenger Motorfeste er jo enkelt, ein 40x40x3 mm eller 50x50x3 mm aluvinkel er jo greitt nok til det. Bor hol til motorskruer gjennom vinkelen og hol til festeskruer gjennom chassiet.
                    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                    Comment


                    • Originally posted by Polardegos View Post
                      Motorfeste burde ikke være vanskelig. Kanskje ta "litt" tid (og det har vel du nok av akkurat nu?), men ikke vanskelig: Gå til et mekanisk verksted, f.eks, Jaasund Mek som ligger rett under bybrua, og spør om de har et stykke alu, eller 3, på ca 6x6x1 som du kan få/kjøpe. Jeg tenker da et vertikalt feste, som er skrudd fast fra undersiden av chassiet, og du bruker festehullene i enden av motoren får å feste den igjen til motorplata. Det som gjør at det tar tid men ikke er vanskelig, er at man må måle og bore en haug med hull. To hull minst, i chassiet, og 3 i motorplata, 1 til akslinga og 2 festehull.

                      Det jeg tror kan bli vanskeligere, er å få plass til en batteripakke....Må jo sitte på høyresiden. På bilens venstreside er nå motoren, og må vel fortsette å være der sammen med kanskje esc'en. På høyresiden er mottaker og mottakerbatteri. Der må vel mottaker være, kanskje de kan være på midten ved servoen, og batteri da på høyresiden?
                      Alu er geit å få tak i Kenneth.... Geir driver jo Joker Mek

                      Originally posted by Heimelaga View Post
                      Batteri monteres på høgresida (fjern radioboksen om nødvendigt), kjøp ein mindre radioboks og monter den der tanken er, og monter ESC ein eller annan plass, kanskje der gasservoen er sia denne ikkje trengs lenger Motorfeste er jo enkelt, ein 40x40x3 mm eller 50x50x3 mm aluvinkel er jo greitt nok til det. Bor hol til motorskruer gjennom vinkelen og hol til festeskruer gjennom chassiet.
                      Var 100% sikker på at du, Heimlaga, hadde en løsning på dette..... Husker du hadde en del kjekke løsninger når jeg holdt på med Baja Takker!!! Prøver den når jeg er oppegående igjen
                      [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                      Comment


                      • Neineinei, ikke når du er oppegående. Det er nu du har tid, og nu du kan si til frua at du ikke kan gjøre noe, men det er ok at du mekker litt. Kan bli litt vanskelig siden hu jobber med slike ting, men....
                        HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                        Comment


                        • Å hvis du ikke gidder å borre selv,så har du motor feste her
                          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                          Comment


                          • Originally posted by Golfie View Post
                            Var 100% sikker på at du, Heimlaga, hadde en løsning på dette..... Husker du hadde en del kjekke løsninger når jeg holdt på med Baja Takker!!! Prøver den når jeg er oppegående igjen
                            Skal jaggu meg bli godt å få komma seg i ein verkstad etter gammalt, brenn inne med masse kreativitet no etterkvart Derfor må eg strø rundt meg litt her, hehe!

                            Drit i det Kyoshofestet, drit i heile Kyosho seier berre eg! Makan til idiotiske greier heile opplegget deirans er. Men bilen treng du jo ikkje drita i sia du allerede har den i hus
                            Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                            FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                            Comment


                            • Jeg er ikke så glad i Kyosho jeg heller etter å ha hatt et par av dem, men om man ser på resultatlista fra helgas VM i buggy, så må de jo i alle fall gjøre noe rett



                              om det er å sponse de rette sjåførene eller kanskje bare bilene er gode, vites ikke.

                              Men jeg er uansett enig med Heimlaga, bruk minst mulig penger på den, lag greia sjøl, og går det til hel€#§ke så gjør det jo ikke noe.
                              HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                              Comment


                              • Dei vil iallefall ikkje ha "vanlige" kundar etter mi meining, eg spørde om Centro Hobby kunne skaffa meg et sånt kit for eg har nok radioar og ville lakka og installera mitt eget radiosystem i den. Hadde også i planane å bygga den om til børstelaust.

                                4990,- pokkers kroner skulle dei ha for det!!! Dette er ein bil berekna kun for det Japanske markedet, ironisk nok er denne bilen i 1/1-skala produsert i Europa. Til sammenlikning kostar dette RTR-settet ca 3300.- for ein Impreza eller Citroen WRC her til lands. Spørde også om dei kunne skaffa ekstra karosseri til denne, og det kosta hinsidige 745,- , og 395,- for kun klistremerkene. Eg kan fint få tak i et 1/5-skala karosseri inkl. klistremerker for denne prisen.

                                Eg er sikkert svartelista hjå Kyosho etter denne mailen eg sendte tilbake til dei etter eg fekk dette "tilbudet", men det drit eg fint i. Skal eg først bli rana, så la det bli på åpen gate. Fann ein nettbutikk i Japan som hadde dette RTR-settet til 1900,- kr, men dei var sjølsagt utsolgt for dette og var usikre på kortid dei fekk det inn igjen.
                                Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                                FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X