Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er ikke helt sikker men tror det ligger en ombygd Viking båt på finn.no Finnkode: 30916409

    Comment


    • Ligner veldig, ja. Og siden den er fra 80-tallet er nok sjangsen stor for at dette er den (eller en av dem) som Iversen brukte. Selger`n er jo også en Iversen...
      I`m BACK!

      Comment


      • Det er jo ingen tvil om at dette er en av båtene som Jan Arthur Iversen brukte. Kult med de 3x300 HK motorene bak på hekken der, der tror jeg feriepengene forsvinner før du har passert Hvalerøyene, selv om det ikke er så langt fra Sarpsborg og ut !
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • Originally posted by jokko View Post

          Han hadde også en fartsrekord med båt over Skagerak, det vil si fra yttersiden av Hvalerøyene til Skagen i Danmark. Denne rekorden hadde han i over 30 år tror jeg, helt til en som jeg kjenner som heter Bjørnar Aas og en kompis av han tok denne rekorden for 4-5 år siden med en Hydrolift 23 foter, med en sinnsyk motor ombord.
          Om det er samme F-23 som eg tror, er den nå i eie av en bekjent av meg på Sotra utenfor Bergen, og har nå enda flere ponnier under hekke siden Polly-Motorsport har fått tøyd et par regler. Døven å den går
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • Originally posted by john_erlingbakke View Post
            Døven å den går
            Ja, ka sier du John Erling. Det gikk litt unna i dag også
            BHRT/N-492
            AM Conquest 43 m/Zenoah 260 Hornet BHH - AC Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 ProMod CC Racing
            www.bhrt.no

            Comment


            • Originally posted by dragonfly View Post
              Ja, ka sier du John Erling. Det gikk litt unna i dag også
              Det skal være givet at det gjorde Spørs om ikke eg må prikke noen lotto tall snart å skaffe en Fueler og gitt
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • Originally posted by john_erlingbakke View Post
                Om det er samme F-23 som eg tror, er den nå i eie av en bekjent av meg på Sotra utenfor Bergen, og har nå enda flere ponnier under hekke siden Polly-Motorsport har fått tøyd et par regler. Døven å den går
                trur nok ikke det er den da. jeg mener å huske det ble brukt en av døm første s-24r på den turen da. for det har ikke blitt laget noen 23 fot på hydrolift siden den nye eieren tok over i 2001 mener jeg.
                cosmic og tunderbolt og en ppb cat med zenoah + noen båtær til da
                kai bråthen. ø.m.b.k.

                Comment


                • Originally posted by katta View Post
                  trur nok ikke det er den da. jeg mener å huske det ble brukt en av døm første s-24r på den turen da. for det har ikke blitt laget noen 23 fot på hydrolift siden den nye eieren tok over i 2001 mener jeg.
                  Var kansje en s-24rr Den kan nok stemme det du sier der ja
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • Originally posted by katta View Post
                    trur nok ikke det er den da. jeg mener å huske det ble brukt en av døm første s-24r på den turen da. for det har ikke blitt laget noen 23 fot på hydrolift siden den nye eieren tok over i 2001 mener jeg.
                    Han Kai har rett, det var båter på 24 fot som ble brukt. Nå har jeg fått tatt meg et par drinker, ja er vel igang med nummer tre for å avslutte en hyggelig båtdag ved Sæbyvannet hvor jeg blandt annet var sammen med Kai, så da begynner det å løsne litt i hjernebarken !

                    Her er denne historien :

                    Mellom Herføl ( på yttre Hvaler ) og Skagen i Danmark satte Hydrolift ny fartsrekord og slo den gamle rekorden med 12 minutter og 26 sekunder. Tiden de brukte var 1 time 35 min. og 19 sek.

                    Til rekordforsøket brukte Hydrolift en standard S-24 R, altså var båten på 24 fot og hadde en 6.2 liters MerCruiser V-8 motor med kompressor og 475 hestekrefter. Dette ga båten en toppfart på rundt 70 knop med en gjennomsnittshastighet på 52,1 knop.

                    Hydrolift satte faktisk to nye fartsrekorder denne dagen, da også følgebåten slo den gamle rekorden med et minutt ! Dette var en Hydrolift S-24 som var utstyrt med en standard MerCrusier med 6.2 liter på 320 HK.

                    Den forrige rekorden som Jan Arthur Iversen hadde ble satt med en 41 fots Viking Offshore. Båten hadde to OMC-King Cobra motorer ombord og hadde en gjennomsnittsfart på 46 knop og også her en toppfart på ca. 70 knop. Tiden til Iversen var på 1 time 47 min. og 45 sek.

                    Quiz er jo så populært om dagen, så jeg kan jo gi dere en oppgave da, jeg har ikke fasitten, men hvis jeg tar meg en drink til før jeg går å legger meg, så er det jo muligheter for at jeg kan greie å regne meg frem til svaret !

                    Spørsmålet : Hvor lang er avstanden over Skagerakt som de kjørte oppgitt i meter ?
                    Last edited by jokko; 2 October 2011, 00:34.
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • Dette KAN skje ved et vann nær deg! Be aware!

                      I`m BACK!

                      Comment


                      • Noen som har hørt noe om VM eller?
                        Trond Christoffersen 81mod

                        Comment


                        • Noen som skal kjøre på Sæbyvannet lørdag 16.?
                          I`m BACK!

                          Comment


                          • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                            Noen som skal kjøre på Sæbyvannet lørdag 16.?
                            Er du litt på snurren i natt Johnny Du mener vel i dag lørdag 15 oktober
                            Last edited by jokko; 15 October 2011, 00:19.
                            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                            Comment


                            • Ja, selvfølgelig... Litt mye løsemidler i garasjen, vettu...
                              I`m BACK!

                              Comment


                              • Var dere å kjørte båt i dag Johnny og var det noen andre der ?
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X