Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurderte å dra opp idag, men det var meldt nordavind og regn så jeg lot det være. Målet med sesongen er jo`allerede som du sier oppnådd. Ingen vits å hutre og fryse når man kan sitte inne og fyre i ovnen midt i august, det er tross alt en hobby.
    Skal du ha med laptop'n nedover slik at du kan holde deg oppdatert?
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • Får se om det blir noe plass til laptop`n, må tenke på vekta vet du, den krukka di og de seiggubbene dine blir jo så tunge, men men, sånn er det når man gjør veddemål, jeg lærer aldri Det ble ikke noe trening på meg i dag heller, ble heller hjemme og putta et par pinner i peisen
      Last edited by jokko; 10 August 2011, 23:06.
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • I dag skulle dere vært der! Skikkelig offshoreføre!!! Men dere har vel ikke skuter som tåler slikt vær, dere...
        I`m BACK!

        Comment


        • Originally posted by JohnnyStingray View Post
          I dag skulle dere vært der! Skikkelig offshoreføre!!! Men dere har vel ikke skuter som tåler slikt vær, dere...
          Hmmmm.... hørt om 035 skuter, Johnny Det har du aldri hatt og så vidt meg bekjent heller aldri kjørt, ta deg en tur på lørdag, så skal du få prøve en..............får bare håpe på mye vind
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • For å si det sånn, uten å ta i; bølgeskuta mi gikk ikke noe dårligere enn de 35 skutene som var på vannet i går.
            Og på lørdag er jeg i Lida for å kjøre race.
            I`m BACK!

            Comment


            • Originally posted by JohnnyStingray View Post
              For å si det sånn, uten å ta i; bølgeskuta mi gikk ikke noe dårligere enn de 35 skutene som var på vannet i går.
              Og på lørdag er jeg i Lida for å kjøre race.
              Jeg hørte at det var en Lightning V-182 med SG 35 som parkerte det meste på treningen i går, men det stemmer kanskje ikke
              Last edited by jokko; 11 August 2011, 10:15.
              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

              Comment


              • Joa, men han ble disket...
                89,3 i raceoppsett som tåler bølger er vel ikke værst
                I`m BACK!

                Comment


                • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                  Joa, men han ble disket...
                  89,3 i raceoppsett som tåler bølger er vel ikke værst
                  Med den farten får vi håpe du kommer deg på pallen og at båten også tåler Svenskebølgene, de skal hvis være så enorme de, ......har jeg hørt God tur og lykke til til dere som reiser over grensa, trenger dere en rasteplass, så er det bare å svinge innom i Ørje
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                    MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                    Comment


                    • Fanden Are, har du tørka støv i et gammelt NRK arkiv Dette var før din og min tid i bransjen Kai ser jo ut som en konfirmant med hockey sveis, hmmmm...... han har vel det enda, forresten Moro var det å se dette verket fra Harald, får håpe at han kan lage litt slik igjen, det blir jo historie for ettertiden.... Dette med et klubbmesterskap er noe vi bør få innført igjen, og i år er kanskje tiden inne da NC-5 kjøres hos oss og da er det vel slik at klokka og utstyret til Forbundet forblir hos klubben til neste sesongs første løp
                      Last edited by jokko; 13 August 2011, 23:04.
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • NAVIGA 2006 World Championship at Strandefjorden, Norway
                        August 2006
                        FSR-O FSR-V FSR-H
                        N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                        MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                        Comment


                        • Sjekk dette gamle klippet , den gang offshore var offshore.....
                          Short clips of offshore powerboats as they used to be but with a few newer type craft included! Speeds of the boats shown are from between 90 to 160 mph!
                          2 fast 4 U - kanskje.....

                          Comment


                          • Originally posted by Helge Simonsen View Post
                            Sjekk dette gamle klippet , den gang offshore var offshore.....
                            https://www.youtube.com/watch?v=o94Z...eature=related


                            Du var vel her, du også, Helge?
                            I`m BACK!

                            Comment


                            • Jaudå

                              Jeg var faktisk en av tidtagerne den gangen dette løpet gikk av stabelen.... Husker også at det var en deltager i fra Moss mener jeg ,Arthur Iversen het han , kjørte en Viking offshore , en blanding av V-bunn og katamaran , merkelig design hvor båten så ut som en V-bunn fra land , men kjølen var faktisk skilt med en smal tunnel. Enda merkeligere var at den hadde 5 stk 2,4 liters Mercury outboards montert inni båten og drevet over i 2 akslinger , lyden var knall tøff.... det var jo 2 taktere vet dere. Men farten var ikke det store da , han lånte forresten ut redskapen sin til en monegasser i dette løpet fordi han lå godt an i sammendraget og hadde krasjet sin egen båt like før. De hadde stor sports ånd på den tiden ! Mener jeg så et bilde av Iversen og båten hans på forumet her for ikke lenge siden i forbindelse med et innlegg som hadde med Leif R å gjøre i Moss avis.
                              2 fast 4 U - kanskje.....

                              Comment


                              • Det er Jan Arthur Iversen du mener Helge, han var fra Sarpsborg og var stor innen motorsport både til lands og til vanns. Han kjørte billøp til han var pensjonist og vel så det, døde vel i 2008. Jeg husker han allerede fra tidlig på 60 tallet da jeg var mye på bilrace. Han kjørte alt fra baneløp, bakkeløp, rally og rallycross. Hadde bestandig de feteste bilene og satset stort. Kjørte knallgule/hvite biler med Glomma Papp reklame, tror vel han eide det firma også. Var som du sier også fører av Viking båter og hadde vel også en finger med i konstruksjon og produksjon av disse, mener jeg å huske.

                                Han hadde også en fartsrekord med båt over Skagerak, det vil si fra yttersiden av Hvalerøyene til Skagen i Danmark. Denne rekorden hadde han i over 30 år tror jeg, helt til en som jeg kjenner som heter Bjørnar Aas og en kompis av han tok denne rekorden for 4-5 år siden med en Hydrolift 23 foter, med en sinnsyk motor ombord.

                                Moro at det er noen som tør å satse og som får det til, vi får holde oss til modellbåter, Helge, men så er vi jaggu gode også !
                                Last edited by jokko; 30 September 2011, 00:26.
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X