Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by danelli View Post
    bare for og mase litt til.. har jo denna utriggeren, lurer på en cmb motor er det ok og kjøpe disse brukt? nesten sommerlig temperatur her i sør så nærmer seg båt kjøring nå
    Ta kontakt med Jørn Markset her du http://www.fokusracing.no/ så er sjansen stor for at du får deg en CMB motor, jeg vet ikke om han har noen brukte, men det er jo bare å sende han en e-post, så får du svar !
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • CMB = Ferrari F1 = motor for race = høy effekt, hyppig overhaling. Ville valgt noe rimeligere hvis du ikke skal satse på "hardcore racing". F.eks. OS81 marine? God stabil motor som faktisk yter veldig bra og ikke krever like mye vedlikehold.
      Men service-graden Fokus kan tilby i forhold til CMB finner du ikke andre steder!!!
      I`m BACK!

      Comment


      • Originally posted by JohnnyStingray View Post
        CMB = Ferrari F1 = motor for race = høy effekt, hyppig overhaling. Ville valgt noe rimeligere hvis du ikke skal satse på "hardcore racing". F.eks. OS81 marine? God stabil motor som faktisk yter veldig bra og ikke krever like mye vedlikehold.
        Men service-graden Fokus kan tilby i forhold til CMB finner du ikke andre steder!!!
        Har en osmax 81 liggende så for kjøre med den en stund vet dere om bra steder de selger deler til Os?

        Comment


        • Originally posted by danelli View Post
          Har en osmax 81 liggende så for kjøre med den en stund vet dere om bra steder de selger deler til Os?


          Har vel deler her, sikkert ikke den billigste plassen å handle men....
          Last edited by TrondC; 11 January 2011, 16:28. Reason: skrivefeil
          Trond Christoffersen 81mod

          Comment


          • Originally posted by TrondC View Post
            http://www.modellers.com/hobby/Produ...owmotorer.aspx

            Har vel deler her, sikkert ikke den billigste plassen å handle men....
            de selger ikke 81 marine motor, men de skaffer vel sikkert deler hvis noe ryker.. hvis ikke kjenner jeg en med cnc fres takk for hjelp

            Comment


            • For første gang i historien har jeg funnet en RC-båt som har økt i pris!
              Og nå angrer jeg fææææælt på at jeg aldri kjøpe en slik...

              ...eller er det bare at noen tror dette er "gull"? (hvilket det absolutt ikke er...)

              Kr. 13,390 er vel kanskje litt i overkant, og faktisk bortimot det dobbelte av den kostet...
              Pen å se på, men det er jaggu det eneste etter min mening.



              I`m BACK!

              Comment


              • Hvor mye gammelt dri.......tt har dere liggende?
                Jeg holder på å flytte og har ryddet ut av hobbyrommet, dvs. tømt det helt.
                Jeg har kjørt 4 fulle skaphengere bare med hobbyutstyr. Halvparten kunne jeg sikkert kastet i bosset.
                Utrolig hvor mye gammelt som samler seg opp.
                Jeg fant en 3,5cc v-bunnsbåt som jeg kjøpte....må ha vært på slutten av 70 tallet. Denne var den første modelen Hobbymann (Roger Ludvigsen)lanserte.
                Fant en masse rc-båt (svensk merke) strutter og ror, sorteloksert.
                For de som Husker Vegard Kvindesland, så kjørte han noen hjemmelagde hydroer (han deltok i VM i Sverige i 92). Jeg har alle malene til disse båtene. Dette var uhyre raske båter og et snedig design.
                Er det noen som er på utkikk etter noe nostalgisk, gi beskjed så kan jeg ta det med på neste NC runde jeg stiller på. Jeg skal ikke ha noe for det, vil heller gi det bort enn å kaste det i bosset.
                MVH

                Rudi Arnesen

                Comment


                • Originally posted by Rudi Arnesen View Post
                  Hvor mye gammelt dri.......tt har dere liggende?
                  Jeg holder på å flytte og har ryddet ut av hobbyrommet, dvs. tømt det helt.
                  Jeg har kjørt 4 fulle skaphengere bare med hobbyutstyr. Halvparten kunne jeg sikkert kastet i bosset.
                  Utrolig hvor mye gammelt som samler seg opp.
                  Jeg fant en 3,5cc v-bunnsbåt som jeg kjøpte....må ha vært på slutten av 70 tallet. Denne var den første modelen Hobbymann (Roger Ludvigsen)lanserte.
                  Fant en masse rc-båt (svensk merke) strutter og ror, sorteloksert.
                  For de som Husker Vegard Kvindesland, så kjørte han noen hjemmelagde hydroer (han deltok i VM i Sverige i 92). Jeg har alle malene til disse båtene. Dette var uhyre raske båter og et snedig design.
                  Er det noen som er på utkikk etter noe nostalgisk, gi beskjed så kan jeg ta det med på neste NC runde jeg stiller på. Jeg skal ikke ha noe for det, vil heller gi det bort enn å kaste det i bosset.
                  jeg tar gledelig imot med åpne armer hvis noe gies bort! hehe henter også

                  Comment


                  • Her skjer det ikke stort.
                    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                    sigpic
                    For n'te gang Sofus, trykk F5...

                    Comment


                    • Originally posted by harald1966 View Post
                      Her skjer det ikke stort.
                      Ikke så mye som skjer på forumet om dagen nei , men kanskje desto mer i 'snikkerboden'

                      Her er det noe gøy å se på mens vi venter på våren.
                      2 fast 4 U - kanskje.....

                      Comment


                      • Originally posted by Helge Simonsen View Post
                        Ikke så mye som skjer på forumet om dagen nei , men kanskje desto mer i 'snikkerboden'

                        Her er det noe gøy å se på mens vi venter på våren.
                        Det var jo relativ grei fart på den katta der Helge, vet du hva den har spist til middag, eller med andre ord, hva som er under cowlingen ? 2 x Zenoah 260 eller.... noe annet rart ?
                        Last edited by jokko; 15 March 2011, 00:36.
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • Denne Fazza katta er etter det jeg kan forstå den samme båt typen jeg hadde , Qatar 96. Den er utstyrt med 2 x 260 Zenoha. Den gjorde 74,6 mph i denne filmen , med 2718/3 , de satt på 2720/3 og økte ytterligere på toppfart , men noe tregere aks. Ikke værst det heller
                          Hadde håpet å se noen / noe lignende på hjemlige trakter igjen , særlig med to motorer , det gir en herlig lyd i skuta ! Eller enda værre , 2 x twin Zenoha eller den nye Rcmk twin motoren. Kanskje noen tar den helt ut og setter inn to turbiner , hadde vært moro å sett det live

                          Johnny bygger jo noe heftige greier for tiden , skal bli moro å se hva som kommer ut av bua deri gården.
                          2 fast 4 U - kanskje.....

                          Comment


                          • Sjekk denne samlingen Sofus !!! Den er ikke så værst

                            2 fast 4 U - kanskje.....

                            Comment


                            • Ja, det var noen årnt`li svære beist.
                              Det går fremover med Maritimo`n også, selv om det går sakte. Har hendene fulle jobbmessig for tiden i forbindelse med et vist tilsyn og deres fullstendig syke tolkning av et nytt lov- og regelverk. Så dessverre blir det altfor lite tid i bua.
                              Men det kommer ihvertfall 1 værsting twin ut av bua innen isen går. Det er en viss person i Sandefjord som klør fælt etter å teste.
                              Så får vi lære "guttungen" å kjøre båt når isen går.
                              I`m BACK!

                              Comment


                              • Originally posted by Helge Simonsen View Post
                                Sjekk denne samlingen Sofus !!! Den er ikke så værst

                                http://www.xtremercboats.com/phpBB/v...hp?f=3&t=22389
                                Hmmm..... er nesten som samlingen her på Ørje dette, bare at her går det mest i V-bunnere, har iallefall flere båter,.....men du verden for en samling dette er

                                Utrolig tøffe greier disse store kattene, noe vi kanskje får satse på den dagen man legger opp og blir pensjonist, hadde jo vært kult å hatt iallefall en slik helt strøken en med 2xtwin
                                Last edited by jokko; 16 March 2011, 00:48.
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X