Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oisann, 30 min på 5000mAh batteri...
    Da må jeg ha batteri ja....

Men er det bra fart i den da?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Mellom 20 og 30 min med bashing kan du regne med. Med stock giring vil jeg tippe på en toppfart rundt 70 km/t.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• Originally posted by NoBrainer View Post
        oisann, 30 min på 5000mAh batteri...
        Da må jeg ha batteri ja....

Men er det bra fart i den da?
        Jeg har noen 3s 4500mah Lifepo4 batterier om du er interessert Og battery expansion kit Funka meget bra på min Slash VXL 2wd ihvertfall
        AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
        utstyr selges klikk her

Comment

• Hva er dimmensjonen på drivakslene mellom forran og bak?
          Hvor stor avstand er det under i mellom drivakslen og styrelinkene?

Comment

• Sendingen er til importvurdering 04.05.2010 12:19 0024 OSLO
            Sendingen er ankommet mottakerlandet 04.05.2010 12:19 0024 OSLO
            Sendingen er sendt fra avsenderland 25.04.2010 01:56
            Sendingen er sendt fra avsenderland 24.04.2010 13:29
            Sendingen er innhentet 22.04.2010 14:26

Å som jeg gleder meg....

Comment

• Nå har jeg fått 2 andre til å kjøpe også. Samme versjon Traxxas Slash 4x4 RTR.
              Dette blir gøy

Comment

• er det noen som har prøvet MM pro 5700 i denne bilen? eller noe annet oppsett? erfaringer?

Comment

• Da har jeg endelig fått bilen i hus.
                  Eneste som er noe dritt er at jeg ikke får testet før i morgen...

Comment

• Originally posted by ofnacrucher View Post
                    er det noen som har prøvet MM pro 5700 i denne bilen? eller noe annet oppsett? erfaringer?
                    Ser ingen grunn til å bytte til en motor med mye høyere KV. Det fører bare til høyere strømforbruk, som igjen resulterer i varme og kortere kjøretid. Velineon 3500 motoren passer bilen egentlig ganske bra. Blir litt varm ved bruk av 3S LiPo så den bør nok gires ned et hakk.
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• Hva slags giring vil du anbefale da?
                      Vil en kjøleribbe fungere? i såfall hvilken?

Utrolig morro å kjøre ihvertfall

Comment

• Dette er når den var helt ny og uten ei ripe...

Loddet om til Deans plugger på ESC og på batteri, men det blei noe feil på batteriet så det ville ikke fungere. Må sjekke det en annen gang.
                        Da blei det istedet 3S LiPo og en helvetes fart....

Dette var bare så utrolig morsomt å kjøre. Må nok senke den litt til slik asfaltkjøring, men skal prøve den på grusbane i morgen.

GLEDER MEG!!

Comment

• Originally posted by NoBrainer View Post
                          Hva slags giring vil du anbefale da?
                          Vil en kjøleribbe fungere? i såfall hvilken?

Utrolig morro å kjøre ihvertfall
                          Kjøleribbe vil jo fungere til en viss grad, men varmegang tyder jo på at giringa er i høyeste laget, slik at strømtrekket blir høyt. Det resulterer jo igjen i kortere kjøretid. På 3S LiPo med standard giring gjør bilen bortimot 80km/t - hvis man klarer å beholde kontrollen, og såpass til hastighet er vel ikke veldig nødvendig på en slik type bil. Jeg har ikke fått kjørt min så mange ganger, så har ikke fått prøvd forskjellige giringer. Først var det regulatoren som ikke fungerte som den skulle, så låste hjullageret rundt senterdiffen seg. Det er vel 13/45 som er standardgiringa, så vil tippe at det hjelper å gå opp noen tenner på spur drevet, kanskje til 50 eller 52 i første omgang?

Ved kjøring på grus så pass på at det ikke samler seg opp grus rundt senterakslingen ved bakdiffen. Anbefaler på det sterkeste et over tray.

Comment

• Kan prøve med 50 eler 52 i Spur og litt lavere pinion.
                            Har satt på tape på drivakselens inngang til chassiet og er klar over problemet med senterdiffen, men orker ikke begynne på det før i morgen eller i kveld.

Overtray gjør at ESC og motor blir for varm, kanskje ikke nå i 8 grader, men i sommer kommer ikke det til å gå. Jeg skal sjekke ut hva jeg kan lage i styrene eller andre løsninger. Såfremt jeg får fikset tetting rundt drivaksel, så er nok jeg fornøyd.

Skal nok bestille en del RPM deler etterhvert, men det blir ikke før ting ryker. Så kommer jeg til å beholde noen av de svakere delene, slik at jeg "veit" hva som ryker. Alu blir nok ikke brukt, bortsett fra at jeg ser på alu motorfeste, slik at jeg kan få vekk litt varme der også.

Det 13 / 54 som er stock giring på denne, så hvis jeg går ned til 9T pinion, så blir det nok bedre for min kjørestil og hvor jeg skal kjøre. Men da må jeg trikse litt med dekslet til drivakselen. Vi får se hva jeg finner på med tiden.

Comment

• Trodde det var 13/45 jeg, leste det et sted, ihvertfall på PE-utgaven. Går du ned på spur drevet vil det jo gires høyere. Motoren bør ikke være å varm at man får brenner seg ved å ta på den. Jeg har over tray liggende, har ikke fått klipt det til enda, men kommer nok til å ordne noe så jeg får luftgjennomstrømming. Kommer nok også til å feste kjøleribbe med vifte på motoren og vifte på regulatoren.

Angeånde alu kan det være greit å ha de hubene bak. Ellers så er det greit å ha huber, spindler, output jokes (og kanskje aksler?) og nerf bar liggende. Hjullager, (RPM) demperarmer og karosserifester kan være kjekt å ha liggende også.

Comment

• Hei,
                                jeg er en kompis av NoBrainer. Han fikk meg til å kjøpe samma bilen. Jeg har ingen peiling på RC whatsoever.
                                Men. Fikk bil i går og ødelagt den i dag. Her er rapport:
                                Kan bekrefte stein i senterdiff bak. Har pirket den ut, men ser nå at jeg har fått en slags skade lenger opp på drivakslingen. Her trengs tetting, NoBrainer, har du lyst?
                                Her er bilde av "hullet" i senterdiff. Se ovenfor den røde ringen, der ser du skader på drivaksel. Ligger nok noe innunder der.

Rear yoke ble ødelagt i en skarp sving på asfalt

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X