Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De "skadene" på akslingen er ikke skader, det er sånn den ser ut under det blå "dekselet".
    Hvis du løfter bilen bakfra, og så forfra så hører du det blå "dekselet" gå litt fram og tilbake. Det er lagd litt kortere enn selve akslingen, så det du ser er skader er egentlig akslingen.
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

    Comment


    • Sikkert bare noe småstein som ligger og gnisser. Kan lønne seg å ta av hele den bakre delen for reingjøring. Det sitter to skruer oppå og to under, og når de er ute er det bare å dra det fra hverandre. Sjekk også hjullageret som sitter mellom chassiet og senterdiffen/slipper clutchen. Dette hadde helt låst seg på min etter en tur eller to på grus.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • Mange takk for svar, begge to.
        Jeg skal møte NoBrainer nå, han har litt mer peiling og etter hva jeg hører: en delebil...

        Comment


        • Det var jo ikke med meningen vi skulle herje så mye på så kort tid....

          De "ringene" på drivakselen er fordi du får sand / stein inn forran. Må fikse et deksel bak der for det, ellers vil steiner sette seg fast.

          Skal si det var forskjell på 3S LiPo og standard batteriet. Den var slapp i forhold, selv om toppfarten var bra.
          Ville tro at 2S LiPo er et mye bedre valg når det gjelder punch i starten, mens toppfarten blir dårligere enn standard batteriet.

          Har havarert girkassa, da dekselet var faktisk feilmontert fra fabrikk.

          Slik skulle det ha vært



          Slik var det



          Resultatet blei slik



          Og synderen satt fortsatt på plass....



          Så nå må jeg bestille deler. Dette hadde ikke skjedd hvis jeg hadde sjekket nøyere før jeg begynte.
          Utrolig morsom bil å kjøre, så denne må fikses i morgen....
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment




          • La det gå noen minutter før dere ser, den er akkurat lastet opp
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Hei,

              Hva er diff ratioen og gearbox ratioen til slashen? Og wheel diameter i mm? er det 750? :O
              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

              Comment


              • 750mm i diameter på hjula? Sånn røfflig 11cm er den. Ellers er manualen en fin ting. Den interne giringa er på 2,85.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • Siden jeg måtte ha spur gir, så blei det nytt batteri...merklig det der...

                  3S LiPo 3300mAh kraftpakke som kan lades på 3C, men laderen min takler ikke 9,9A, så da lader jeg den på 1C (3.3A)


                  Prøvde meg med noen Traxxas yokes som var for store, men de i metall fra 4x4rc.no passer perfekt.

                  Men da må jeg såklart passe på set-skruene

                  Tapet over hullet i front, både utvendig og innvendig. Skjærte et kryss og tredde drivakselen inn.


                  Bak ved justeringen av slipper clutchen så kom alle mine styrenekunnskaper til gode. Slipte ned kanten på orginalt deksel, bøyde til 1mm styrene (kunne sikkert brukt tynnere) og limte det fast.


                  Så har jeg da satt inn nytt 54T spurderv. Testet også med 56T, men det er fysisk for stort.
                  Skal se om jeg klarer å få tak i mindre pinion enn 13T etterhvert.

                  Justerte demperene 1 skruehull ut nede på alle fire demperene, litt lavere og kanskje ikke så krengete (yeah right...)
                  Last edited by NoBrainer; 14 May 2010, 19:09.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Originally posted by >Jonas< View Post
                    750mm i diameter på hjula? Sånn røfflig 11cm er den. Ellers er manualen en fin ting. Den interne giringa er på 2,85.

                    Leser alltid der først Men ikke alltid like flink til å finne det jeg leter etter.
                    Last edited by znaky85; 14 May 2010, 22:55.
                    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                    Comment


                    • Tettingene mine fungerte ganske bra. Det er ikke 100% tett, men ingen steiner kom igjennom.
                      Fikk tips om å tette igjen 2 hull ved bakre diff også.





                      Brukte 2 stk 3 mm set skruer og fikset den biten. Utrolig morro å kjøre da!
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Har lest "litt" her og der og det er ganske kult at en basher kan hevde seg sammen med "racing breads" biler.
                        Men rett ut av esken har den såklart ikke en sjanse. men at Traxxas sier rett ut at de ikke lager racing bil, men ved hjelp fra andre som kjører en del, så blir det skikkelig bra.

                        Men litt lesing og MYE øvelse så kan denne gå skikkelig bra. Skulle bare ønske jeg kunne kjøre...

                        Må skaffe meg en bane å kjøre på. Samt noen få deler.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Originally posted by NoBrainer View Post
                          Traxxas sender nytt spur drev!

                          Knall!
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Ikke verst Slikt liker vi ^^
                            Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                            Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                            E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                            Comment


                            • Hvor er Slash 1/10 Vxl 4wd rimeligst nå?
                              Har venta i over 2 mnd på deler nå og gidder ikke mer. Kjøper en ny og selger den gamle når jeg får deler
                              Tror ikke jeg gidder å kjøpe fra utlandet da det så å si blir dyrere med frakt osv.
                              2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                              Comment


                              • Det er bare å gå gjennom nettbutikker det kjære venn, søke i google med kun norske sider som skal komme opp osv
                                Tror ingen egentlig vet det uten å ha gjort det som står over.
                                Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                                Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                                E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X