Originally posted by baah90
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Savge tips & tricks (how-to's osv.)
Collapse
X
-
Hvordan forhindre at luftfilteret blir fult av snø, vann eller annet dritt:
jeg kutta av bunnen på en flaske, og skrudde den fast til luftfilteret. Den står fast, og sikrer 0.5 cm klaring mellom flasken og filteret. Har aldri noen problemer med snø, vann eller annet dritt i luftfilteret.
Her er det noen bilder:

Hvordan forhindre at motoren blir for kald om vinteren (både pga snø på kjøletoppen, og at det er generelt kaldt i været)
Man kan bruke en rekke materialer, jeg brukte en 2mm silikonmatte som jeg fikk kjøpt i en "hobby"butikk (for gamle damer
), men man kan også bruke neoprene(fra våtdrakter, du kan som regel få avkapp gratis i dykkerbutikker) eller annet vanntett og relativt varmebestandig matereale.
Først tar du må etter kjøletoppen, og så kutter du ut et stykke som er et par cm lenger enn omkretsen av kjøletoppen, og like bredt som kjøletoppen er høy. Så bruker du enten bomullstråd og syr, eller stifter(jeg vil anbefale å sy, noe jeg erfarte etter jeg lagde en ny hvor jeg brukte nål og tråd).
Etter du har sydd/stiftet sammen materealet kan du evt. kutte noen hull for å få litt bedre kjøling. Jeg måtte gjøre dette, siden motoren ble for varm. Jeg prøver å holde motoren rundt 100*C(med litt rikere blanding enn om sommeren, siden luften er tykkere langs bakken når det er kaldt).

I ettertid har jeg utvidet hullet i kjøletoppvarmeren (jeg vet at noen ergrer seg over dette uttrykket, men de kan bare telle til 10, og bite seg i tommelen)
Ved problemer/spørsmål, send meg gjerne en PM
Comment
-
Som du ser, er det masse plass mellom flasken og luftfilteret, så det har ikke vært et problem for meg. Jeg vil anbefale deg å gjøre det samme. :wink:Originally posted by baah90Veldig bra forklaring og fine bilder Magnus
.
Men kan ikke det flasketrikset gå litt utover luftinntaket til motoren
Comment
-
Funker som faen dette magnus, men er denne plast baren på xn lavere en andre modeller..Blei grise trangt på xn... ?Originally posted by Magnus89Som du ser, er det masse plass mellom flasken og luftfilteret, så det har ikke vært et problem for meg. Jeg vil anbefale deg å gjøre det samme. :wink:Originally posted by baah90Veldig bra forklaring og fine bilder Magnus
.
sigpic
http://www.kyosho.no/
Comment
-
qOriginally posted by OZZYFunker som faen dette magnus, men er denne plast baren på xn lavere en andre modeller..Blei grise trangt på xn... ?Originally posted by Magnus89Som du ser, er det masse plass mellom flasken og luftfilteret, så det har ikke vært et problem for meg. Jeg vil anbefale deg å gjøre det samme. :wink:Originally posted by baah90Veldig bra forklaring og fine bilder Magnus
.
Medaljens bakside :? Samme problemet med min nye I-RC alu roll-bar... Du kan evt. bruke et lokk til sprayboks, som sikkert finnes i mange størrelser...
Comment
-
GLOW PLUGG OVERSKIKT
MEKKA EI LITA LISTE OVER GLOW PLUGGER .
ER JO SÅ MYE MAS OM KALD OG VARM PLUGGER , ANG BETENGBELSER.
LAGT DENNE LISTA OPP PÅ SERVERN
'ftp://ftp.coaslip.com/Glow%20Plugg%2...de%20By%20LEO/Lars Erling Olsen 1981 Trondheim Losi 22-4 - Losi 22 2.0 - 2x Xray T4 16 - Sanwa M12
Comment
-
Hvordan fikse bulkete potter:
Plugg igjen singeren og trykkuttaket, og fyll potta helt med vann. Plugg så igjen den andre enden (plugg godt, det kommer mye trykk). Nå putter du den i fryseren, og vannet vil utvide seg, og dermed potta.
Gjennta flere ganger om nødvendig.
p.s. gjør dette på eget ansvar, og ikke overdriv.
her er noen bilder som illustrerer(ikke mine):
Liten bulk:

Etter første behandling:

Etter andre behandling:

Etter tredje behandling:

Dette kalles "FRYSEMETODEN"
Lykke til!
Comment
-
lurer på om du kan legge ut bildene på nyttOriginally posted by HPI View PostSavage Throttle Mod
Mange har sikker lagt merke til hvor dårlig gass servo oppsettet er lagt opp; Dårlig servosaver, for mye trykk på forgasserstempelet ved bremsing, lite justeringsmuligeter +++
En bra måte å løse disse problemene på er ved å sette på Ofna sitt likage kit. Dette er en populær mod på HPI Savage, og er veldig enkel å installere.
Til denne mod'en har jeg brukt 1x Ofna Linkage Kit og 1x Ofna Slide Kit.
Disse fås hos blant annet Tower Hobbies ( www.towerhobbies.com ) og Savage Central ( http://store.savagess.com ) for rundt $10 og levert til Norge for ca. 150 kroner totalt. Enda billigere om du kjøper noe annet i tillegg, og du slipper unødvendig frakt. Har nå funnet ut at www.micromonsters.no selger disse kittene for 75 kroner stykket. Søk på "linkage" og du finner det du trenger.

Disse finnes i føgende farger: Blå, Rød, Gul, Rosa, Oransje, Lilla
Følg punktene under og du har det hele montert på rundt 20 minutter.
1. Demonter den originale gass servosaveren, og behold kun den nederste delen som går på servoen.
2. Bor et 3mm hull der som støpemerket er, samt bruk en skarp kniv til å fjerne bremsestag festet ytters for så å borre også dette opp til 3mm. Se bilde #1
Bilde #1

3. Fest så kula til "L" braketten med medfølgende mutter. Se bilde #2 og #3
Bilde #2

Bilde #3

4. Om du bruker veltebøyle må du bøye til gass staget for å ungå at disse treffer hverandre. Se bilde #4
Bilde #4

5. Fest så kuleholderen på enden av gass staget
6. Bruk delene som følgte med kittene og monter disse på servohornet. Husk å ha hodene på skruene nedover, hvis ikke vil de ta borti TVP'en. Du vil nå ha noe som ser ut som bilde #5.
Bilde #5

7. Fest gass staget på "L" braketten. Se bilde #6
Bilde #6

8. Fest bremsestaget som som det står originalt.
9. Da gjenstår det bare å stille inn gass/brems og ta bilen ut for å kjøre!
Slik skal det se ut når du er ferdig.

Skrevet av Olav Rørvik - www.hoora-racing.comKjører: Traxxas Jato 3.3
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment