Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Boben View Post
    Jeg tok den

    Hvis du finner en måte å løpe på vannet,
    må du fortelle meg
    Hehe!

    *Spør Jesus*
    FG Marder Race || Protech Enigma XS til salgs

    Comment


    • Da har jeg vært ute å kjørt på Rimi banen og en del offroad med Baja'n.. Er nå ferdig med innkjøringe etter å ha latt motoren stått på tomgang i 1 time og 30 min ( vet dette ikke er innkjøring ) og har kjørt bilen med 1 tank nå..

      Men har et problem med den.. Når jeg starter å få ca 75%-50% på tanken, så starter bilen å fuske og gå fryktelig dårlig, dette er noe jeg tror er pga at bensinen som går i slangene, er med masse bobler, som gjør at motoren får mer luft enn hva den skal ha av bensin..

      Dette skjer aldri ved nyfylt tank, men "alltid" ellers..

      Noen som veit hva problemet kan være?? Er ikke interessert i å hele tiden sørge for at bilen har full tank..
      Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

      Comment


      • har du satt slangene på forgasseren rett? mener en kamerat av meg hadde samme problemet,bytta plass på slangene å problemet var borte,
        www.trck.no

        Comment


        • Originally posted by bingo View Post
          har du satt slangene på forgasseren rett? mener en kamerat av meg hadde samme problemet,bytta plass på slangene å problemet var borte,
          Det kan stemme. Tilførsel og returslangen kan ha vært forvekslet. Returslangen er så vidt nede i bensinen i tanken mens tilførselsslangen ligger på bunnen av bensintanken.
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

          Comment


          • Originally posted by type0 View Post
            Det kan stemme. Tilførsel og returslangen kan ha vært forvekslet. Returslangen er så vidt nede i bensinen i tanken mens tilførselsslangen ligger på bunnen av bensintanken.
            Hm.. Jeg har bensin tilførselen i den gule slangen ( ligger på bunn av tanken med et filter ser det ut som.. og går inn i øverste del på forgasser )

            Er dette feil??
            Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

            Comment


            • Ta en titt på dette. Den gule slangen er retur skal bare stikke 1,5-2cm ned i tanken. Den svarte sitter på bunnen av forgasseren odg er tillførsel(filter i tanken)
              Attached Files
              Robert Birkevaag 71 mod
              Hpi Baja27.2 Promod ts reed case/Propipe/Lauchenbacker/Futaba4pk sigpic

              Comment


              • På FG er den gule returslange,men dette er vel så vidt eg har forstått ikkje FGOg det med tanken,kan det vera at det ikkje blir nok lufting på tanken?At han slit med å suga ut bensinen pga undertrykk?:?
                Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                Comment


                • den øvre slenge nippelen på Walbro Rc forgassere er altid retur til tanken.
                  nippelen på undersia er inntaket. på undersiden av forgasseren sitter også en membran bensin pumpe.

                  skift om på søangene å problemet er løst tenker nå jeg.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • Pass bare på at du har filteret på den slangen som før forgasseren, lite vits i filter på returen.
                    sigpic
                    HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                    Comment


                    • Da har jeg vært nede å sett.. Ble litt forvirra nå.. =P

                      Husker at jeg satt feil når jeg bygde den, men så gjorde jeg om til riktig ( eller om det da igjen ble feil og riktig første gang )

                      Jeg tror det er feil, sånn som det er koblet til nå.. Men døm selv..! =P

                      EDIT: Jeg har VELDIG sikker på at det er koblet feil..! Og ja, bilen er skitten.. Skal vaske den om en halv time.. =)

                      Bilder:
                      Attached Files
                      Last edited by Muztang289; 27 February 2008, 20:41.
                      Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                      Comment


                      • Ta av den svarte slangen på forgassaren,og set den der den gule står no,og omvendt.Pass på at den gule såvidt går gjennom gummien oppå tanken.Då skal det enda opp i velstand får me håpa:mrgreen:
                        Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                        FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                        Comment


                        • Originally posted by Heimelaga View Post
                          Ta av den svarte slangen på forgassaren,og set den der den gule står no,og omvendt.Pass på at den gule såvidt går gjennom gummien oppå tanken.Då skal det enda opp i velstand får me håpa:mrgreen:
                          Jau.. Men kan dette være årsak til at jeg ALLTID måtte bruke choke'n når motoren tilogmed var varm?
                          Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                          Comment


                          • Mulig mulig...Hvis den strevde med å få tak i bensinen,då vil den jo ha fått alt for masse luft og.Eventuelt så er den ikkje skikkeli innstilt,at den er kjørt for magert
                            Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                            FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                            Comment


                            • Originally posted by Heimelaga View Post
                              Mulig mulig...Hvis den strevde med å få tak i bensinen,då vil den jo ha fått alt for masse luft og.Eventuelt så er den ikkje skikkeli innstilt,at den er kjørt for magert
                              Den ble kvelt flere ganger, akuratt som om den druknet noen ganger, gasset jeg, så døde den og den datt i farlig lavt turtall..

                              Instillingene på den nå er det den kom med ifra fabrikk, så vet ikke om det har noe med det å gjøre.. Vet hvertfall det at igår, da jeg sjekka pluggen, så var den bra sotet ned, og dette tyder på for mye bensin.. (?)
                              Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                              Comment


                              • min står heller ikke i ro mange minuttene før choken må på igjen,så tror ikke det har så mye med saken å gjøre..
                                www.trck.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X