Originally posted by type0
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Large Scale skravletråd v2.0
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Sant.. Merket det selv på Baja'n min, kjørte også med 4 stk aa batterier, det er ikke trygt akuratt, og levelengden på batteriet er ikke lenge..! Ofte det skjedde at fail-safen slo inn når jeg svinget og det var motstand for dekkene.. Gikk til innkjøp av 2 stk batterier på 3000mAH vær, så nå har jeg alltid et med i reserve når jeg kjører, anbefaler deg også det samme, for det er kjipt å gå tom for strøm når du har planlagt kjøring.. =)Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )
-
Ja, du husker jo når mardern min nesten ikke hadde strøm nok til å dra gass servoen tilbake. Smarte australieren som ikke ladet batteriet på forhånd:POriginally posted by Muztang289 View PostSant.. Merket det selv på Baja'n min, kjørte også med 4 stk aa batterier, det er ikke trygt akuratt, og levelengden på batteriet er ikke lenge..! Ofte det skjedde at fail-safen slo inn når jeg svinget og det var motstand for dekkene.. Gikk til innkjøp av 2 stk batterier på 3000mAH vær, så nå har jeg alltid et med i reserve når jeg kjører, anbefaler deg også det samme, for det er kjipt å gå tom for strøm når du har planlagt kjøring.. =)sigpic
If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
Comment
-
Ja, det var skummelt.. Heldigvis hadde du lav fart og bilen svingte rundt og rundt.. :-o:razz:Originally posted by type0 View PostJa, du husker jo når mardern min nesten ikke hadde strøm nok til å dra gass servoen tilbake. Smarte australieren som ikke ladet batteriet på forhånd:PDaniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )
Comment
-
Dessuten kan alkaliske batterier levere så lite strøm at det kan bli et lite spenningsfall når en stor servo beveger seg. Og dette kan forvirre en failsafe og den vil slå ut ofte.sigpic
Comment
-
Jaja, men av erfaring selv, synes jeg det var veldig bra at batteri spenninga (alkaliske batterie) falt mange ganger som gjorde så at fail-safen slo ut flere ganger.. For da har man en garanti på at fail-safen fungerer og da vet man også hva og hvordan den fungerer når den "aktiveres" =)Originally posted by type0 View PostDessuten kan alkaliske batterier levere så lite strøm at det kan bli et lite spenningsfall når en stor servo beveger seg. Og dette kan forvirre en failsafe og den vil slå ut ofte.Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )
Comment
-
Ja. Hadde gått til helvete om det ikke var noen failsafe. Og bilen ville oppført seg som om det var dårlige batterier selv med nye batterier.Originally posted by Muztang289 View PostJaja, men av erfaring selv, synes jeg det var veldig bra at batteri spenninga (alkaliske batterie) falt mange ganger som gjorde så at fail-safen slo ut flere ganger.. For da har man en garanti på at fail-safen fungerer og da vet man også hva og hvordan den fungerer når den "aktiveres" =)
Folk er alt for fikserte på spenningen (V), men tenker ikke på den andre veldige viktige egenskapen. Antall ampere batteriet maksimalt klarer å levere uten så mye spenningsfall (Nei, ikke Ah). Kraftige servoer trekker mye strøm og batteriet må kunne mette dette behovet. Det er rett og slett hvor mange Watt batteriet kan levere på en jafs. Greit at batteriet har stor drivstofftank (mAh), men hvor mye moment (A) kan det levere uten at turtallet (V) faller?Last edited by Motörhead; 18 March 2008, 21:01.sigpic
Comment
-
Ja da klarte en drittunge det utrolige når jeg var ute og kjørte med FG'en. Hører en annen LS bil kommer på banen og snur meg rundt da en FG Monster flyr inn i ankelen min i full fart.
Jeg blir slengt over bilen. På legevakta ble det påvist ankelbrudd. Så da kan jeg se på en lang sjukmelding takket være en guttebass som ikke har lært seg å håndtere bilen sin.Hans Simensen
1975 mod.
Oslo
Comment
-
Hørtes ikke bra ut.
kanskje heldig for pjokken at du ble litt demobilarisert.
ikke godt å si hvor han hadde funnet igjen bilen sin ellers.
En ting har altid irritert med når det er snakk om RC biler. foreldre kjøper biler til unga å sender dem ut for å leke. det virker som om enkelte tror at alle typer RC biler er leketøy.
har sett det flere ganger når jeg var på banen på Lørenskog også.
guttunger på 10-12 år ble kjørt til banen å fikk hjelp til å bære utstyret til melkkebua å så dro foreldene. tilbale står en luringsom strever å lsiter med å få utstyret til å funke. i tilleg er enkelte en fare for omgivelsene.
jeg kunne aldrig tenkt meg å sendt min 10 åing uttafor blokka alene med noe annet en en NIKKO bil.
som alle andre smågutter eier ikke han tanke for konsekvenser. å det var vel tydelig i dette tilfellet også.
12KG bil i nesten 70km/t på maks blås lager vei i vellinga.
GOD BEDRING!A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Jo, takk takk. Har ved et tilfelle sett en 12åring som manøvrerte sin LS bil veldig bra. Men de er det få av.Originally posted by Crazy beetle View PostHørtes ikke bra ut.
kanskje heldig for pjokken at du ble litt demobilarisert.
ikke godt å si hvor han hadde funnet igjen bilen sin ellers.
En ting har altid irritert med når det er snakk om RC biler. foreldre kjøper biler til unga å sender dem ut for å leke. det virker som om enkelte tror at alle typer RC biler er leketøy.
har sett det flere ganger når jeg var på banen på Lørenskog også.
guttunger på 10-12 år ble kjørt til banen å fikk hjelp til å bære utstyret til melkkebua å så dro foreldene. tilbale står en luringsom strever å lsiter med å få utstyret til å funke. i tilleg er enkelte en fare for omgivelsene.
jeg kunne aldrig tenkt meg å sendt min 10 åing uttafor blokka alene med noe annet en en NIKKO bil.
som alle andre smågutter eier ikke han tanke for konsekvenser. å det var vel tydelig i dette tilfellet også.
12KG bil i nesten 70km/t på maks blås lager vei i vellinga.
GOD BEDRING!
Ble selvfølgelig fly forbanna der og da, men roet meg litt når jeg så at det var en guttunge.
Skal nok observere kjøringa til andre RC førere fra nå av når jeg er ute med min bil.Hans Simensen
1975 mod.
Oslo
Comment
-
Rart det ikke var en Marder. Mår går jo etter anklene når de angriper mennesker, har jeg hørt.Originally posted by Crazy beetle View Postså fort du er oppe av sykesenga har du jo all verdens tid til å kjøre modell bil.
så noe positivt er det jo.
jeg håper på fint være til uka.Hans Simensen
1975 mod.
Oslo
Comment
-
ingen av off road modellene til FG komemr som kit.
du får dem kun ferdig bygd. med eller uten radio utstyr.
sjekk på www.fg-hobby.dk der finner du bilen uten radio utstyr.
i norge kommer bilene kun som RTR så vidt jeg vet. merkelig egentelig da butikkene kunne ha solgt et dyrt radio anlegg i tileg til bilen å tjent på det.
så vidt jeg vet er ikke marginene på frtjenesten stor på FG biler.
det er vel en grunn til at delene koster skorta å litt til.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Ja uten radio hadde vært fint også + gleden av og bygge den selv, får litt innblikk i hvordan bilen er satt opp selv om en av denne typen ikke er allverden komplisertOriginally posted by Crazy beetle View Postingen av off road modellene til FG komemr som kit.
du får dem kun ferdig bygd. med eller uten radio utstyr.
sjekk på www.fg-hobby.dk der finner du bilen uten radio utstyr.
i norge kommer bilene kun som RTR så vidt jeg vet. merkelig egentelig da butikkene kunne ha solgt et dyrt radio anlegg i tileg til bilen å tjent på det.
så vidt jeg vet er ikke marginene på frtjenesten stor på FG biler.
det er vel en grunn til at delene koster skorta å litt til.
.
Var ikke mye og spare på og kjøpe i danmark da lol !sigpicSavageX4,6 T-REX 500 DX7
T-REX 600 N PRO GY401 "Super Chipmunk 120"
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

.
Comment