Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det finns jo eindel leverandørar av desse hydrauliske bremsane,men her er iallefall FG sin måte og gjera det på.Trur det er sånn dei fleste gjer det også,har ikkje studert dette så nøye

    Her er visst endå ein måte!
    Last edited by Heimelaga; 10 November 2008, 22:18.
    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

    Comment


    • Har ikke det systemet, eller skivebrems og kalipre er det samme, men pumpa ser helt anderledes ut. kan prøve å få tatt bilde i morgen.


      Sindre
      FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

      Comment


      • Originally posted by sindre_savage View Post
        Har ikke det systemet, eller skivebrems og kalipre er det samme, men pumpa ser helt anderledes ut. kan prøve å få tatt bilde i morgen.


        Sindre
        Det enklaste er vel og ringe til han,hon det du har kjøpt det fra??!!!!
        En PESSIMIST er en OPTIMIST men med erfaring!!!!
        Kjører Leopard!!

        Comment


        • Nå har jeg endelig fått satt meg til og begynt og demontert bajaen for oppussing. Blir koseprojekt i løpet av vinteren. mulig det blir ispigg og isolering så får kjørt litt på snøen.
          Tenkt og prøve og trimme og porte den 30.5cc motoren litt selv. Har noen gode erfaringer fra moped tida
          Hpi Baja "Shorty"
          Mini z Awd

          Comment


          • nice baja du har der. Ser frem til noe ombygging selv.
            venter på kose liste fra ddm
            www.mobilerobotplatform.com

            Comment


            • Hab viste ikke, får heller stikke innom en hobbybutikk å spørre vis ingen vet


              Sindre
              FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

              Comment


              • Hvor mange HK er denne på uten trimpotte og med trim potte? (DDM Dominator)

                Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                Radio: Spektrum DX8

                Comment


                • Originally posted by Jon M View Post
                  Hvor mange HK er denne på uten trimpotte og med trim potte? (DDM Dominator)

                  http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32232
                  akkurat hvor mye den putter ut av HK er det vel ingen som vet, men jeg kan
                  vel si det sånn at du fåpr garantert mer en du klarer å håndtere.

                  detta går noe vanvittig.
                  løp å kjøp.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • Originally posted by Crazy beetle View Post
                    akkurat hvor mye den putter ut av HK er det vel ingen som vet, men jeg kan
                    vel si det sånn at du fåpr garantert mer en du klarer å håndtere.

                    detta går noe vanvittig.
                    løp å kjøp.
                    ja vist jeg hadde hadd penger så hadde det vorre løp og kjøp,
                    men må nokk vente til jeg har bursdag og håpe på at jeg får råd til den.
                    Også skal jeg ha DDM Dominator til jul vist jeg får mye penger og da har jeg den vel i midten av januar.

                    Men den motoren er det en trimma motor? Som vil si at den skal ha 5% olje?
                    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                    Radio: Spektrum DX8

                    Comment


                    • Og va er forskjellen på
                      Race Ported
                      og
                      Reed Ported?
                      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                      Radio: Spektrum DX8

                      Comment


                      • Originally posted by Jon M View Post
                        Hvor mange HK er denne på uten trimpotte og med trim potte? (DDM Dominator)

                        http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32232
                        og hvordan otor er best av de her to?
                        Den over eller denne

                        Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                        Radio: Spektrum DX8

                        Comment


                        • Originally posted by Jon M View Post
                          ja vist jeg hadde hadd penger så hadde det vorre løp og kjøp,
                          men må nokk vente til jeg har bursdag og håpe på at jeg får råd til den.
                          Også skal jeg ha DDM Dominator til jul vist jeg får mye penger og da har jeg den vel i midten av januar.

                          Men den motoren er det en trimma motor? Som vil si at den skal ha 5% olje?
                          det er en trimma motor ja. kjøres med 5% olje.

                          Originally posted by Jon M View Post
                          Og va er forskjellen på
                          Race Ported
                          og
                          Reed Ported?

                          en Race prota motor ser ut som en hvilken som helst vanlig Zenoah motor utvendig. men kanalene inne i motoren r slipt for å gi motoren mer effekt.

                          En Reed porta motor har et annet innsug å kan med letthet skilles i fra de origoinale Zenoah motoren bare ved å se på innsuget.
                          innsuget innholder en Reed ventil som er med på å øke effekten sammen med protingen av sylinderen.

                          det er forskjeller på protingen av en Race og en Reed motor.


                          Originally posted by Jon M View Post
                          og hvordan otor er best av de her to?
                          Den over eller denne

                          http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88...t.A/id.4517/.f



                          jeg ville valgt denne.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment


                          • En REED ventil fungerer på samme prinsipp som en slik ventil som pleier å være på gummibåter der ventilen tillater luft inn men ikke ut igjen.

                            REED ventilen består av en klaff som åpner seg av vakuumet inni veivhuset når stempelet er på vei opp. Forgasseren slipper inn luft og bensin. Når stempelet slår ned igjen så vil det på en vanlig motor være slik at litt av blandinga i veivhuset slipper ut igjennom innsuget igjen før stempelet lukker innsugskanalen. Mens en REED ventil her vil blokkere denne blandingen fra å slippe ut. Trykket øker og når transferporten i sylinderen åpnes av stempelet så vil alt dette havne i sylinderen istedet og motoren får mer luft og bensin den kan brenne. Og man får mer kraft. En REED motor er som regel også tilpasset for dette innvendig (portet).
                            sigpic
                            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                            Comment


                            • Originally posted by Crazy beetle View Post
                              det er en trimma motor ja. kjøres med 5% olje.




                              en Race prota motor ser ut som en hvilken som helst vanlig Zenoah motor utvendig. men kanalene inne i motoren r slipt for å gi motoren mer effekt.

                              En Reed porta motor har et annet innsug å kan med letthet skilles i fra de origoinale Zenoah motoren bare ved å se på innsuget.
                              innsuget innholder en Reed ventil som er med på å øke effekten sammen med protingen av sylinderen.

                              det er forskjeller på protingen av en Race og en Reed motor.


                              jeg ville valgt denne.
                              http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32232
                              Jag ville också valt denna. Inte för att jag tror den andra är dålig utan
                              för att den du får köpt hos rc-racing, den vet jag är bra (har samma fast Reed).
                              Det som också är pluss är att han som har rc-racing (egon) hjälper gärna
                              till om du har några frågor om motorn.

                              Om du köper den från DDM så blir det pluss frakt och moms, och då kostar
                              den ca 4000kr.

                              Hoppas du får spart opp pengar

                              //Jonas
                              Xray M18 pro lipo
                              Spektrum DX3R

                              Comment


                              • Håper ingen tar dette ille opp, men jeg tar meg den friheten å si at motoren fra ESP/DDM ikke holder følge med vår motor....

                                Det er det to hovedgrunner til;
                                Portingen og forgasser........

                                Den motoren vi har i Norge er spesialtuned etter RC-Racing sine spesifikasjoner for å passe i HPI Baja bilen og dens kjøreegenskaper. Satt lenge å så på videoene til Trond i Stavanger, samt div andre filmer av kjøring med denne bilen, fikk også med meg to Bajaførere rundt i div grustak for å komme frem til en motor som passet perfekt til allroundkjøring med Baja`n.

                                Hovedproblemet med Baja`n sammen med denne motoren var egentlig å finne riktig forhold mellom torque og rpm....

                                Jeg var også så heldig at alle gutta hos O`neill selv kjører kun Baja, slik at jeg kunne missbruke dem under trimminga av denne motoren....

                                Etter å ha fått frem den motoren som jeg ville ha satte vi inn en av de første i en FG-MT med RN-pipe, oi oi oi, det ble en opplevelse du.....

                                Den legger igjen 10-15 meter med to svarte striper på tørre asfalten... de som eventuelt tviler på dette kan spørre CB osv her på forumet, flere som har sett denne bilen..... (bilen til Hans Jørgen fra Fredrikstad...)

                                Men motoren passer perfekt inn i en HPI Baja etter min mening, den gir masse torque, ingen problem med padledekk i sanden, samtidig som den ikke har noen problem med turtall på topp......Baja`n takler denne motoren helt etter boka....

                                PS!
                                Hvis den som setter inn denne motoren tenker wheeley etc, så blir de skuffet....det er altfor mye power i denne motoren sammen med ei tuned-pipe til at bilen går på bakhjulene.....
                                sigpic
                                Tlf 4691 0501

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X