Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by speikey View Post
    Da trenger du en celles lipo batteri, 5.5 turn børsteløs motor, fartregulator, booster, servo, karosseri, hjul, mottaker og sender. Da skulle du være dresset op til race.
    Allright kjøpte en 5.5T hobbywing motor og en brukt Novak GTB 4-cell fartsregulator, litt sparebluss men det går vel bra til å begynne med, kanskje? Kom på ca 600kr til sammen. Noen tips til gearing/dreving?
    Har også en 8.5T fra før, tenkte jeg skulle begynne med den, sånn for å øve litt med lavere fart.

    Jeg lurer på dette med dekk da, hvilke dekk er det man bør kjøpe? Det er jo "tusen" forskjellige hardheter å velge i.
    Hvis jeg skal kjøpe 2 par til foran og 2 par til bak, til å begynne med, hvilke bør jeg gå for?

    Også lurer jeg på karosserier, ser det finnes Speed 12 og AMR12, er det AMR12 som gjelder?

    Comment


    • Jaco yellow bak
      Jaco 2xpink foran

      Skal du bruke GTB reg så bør du velge AMR pga plassen, kjøremessig er disse karosseriene veldig like.
      Men for all del hold deg unna Speed 12B, syns det karosseriet er veldig nervøst.

      Morro om det kommer noen flere som skal kjøre 1:12 til vintern.
      Dette er en klasse med mange små triks for å få det til å funke, så kom og kjør sammen med oss som har holdt på en stund. Vi deler mere enn gjerne det vi har lært gjennom årene.


      Rolf
      Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

      Comment


      • Tenker på å kjøre denne klassen i vinter. Er Ass rc12r5.1 et ok valg eller er det noe annet som er et klart bedre valg for en nybegynner?

        Samme med børsteløsoppsett også, er LRP ok?
        Runar Skoglund Larsen,-80 Oslo
        Team Smallsize 2011- Losi 8ight 2.0 EU - Novarossi - Spektrum - Hitec
        Losi 22 - Team Associated B44 - Team Associated B4 - Team Associated RC12R5.1

        Comment


        • 12r5 fungerer bra. Har denne selv, og er en knall bil å starte med. Tåler masse juling.
          Jeg kjører med en eldre LRP esc og 5,5t motor. Går mer enn fort nok. Ser flere bruker Tekin esc. Tror modellen heter R1 pro. Det er veldig trangt i disse bilene, så en liten esc uten kjøleribber er best.
          Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
          OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
          Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

          Comment


          • RC12R5.1 er et meget godt valg. LRP kommer med en ny regulator nå som heter SXX V2. Den har innebygget booster og er bla. beregnet for 1 cell LiPo til 1:12.
            Selv har jeg så mye Corallydeler at jeg ikke kommer unna det merke på en stund
            Linkbil og 1 cell LiPo er uansett veien å gå.
            Stian Skogstad TRCBK
            Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

            Comment


            • Originally posted by Rolf View Post
              Morro om det kommer noen flere som skal kjøre 1:12 til vintern.
              Dette er en klasse med mange små triks for å få det til å funke, så kom og kjør sammen med oss som har holdt på en stund. Vi deler mere enn gjerne det vi har lært gjennom årene.

              Det høres supert ut! Tenkte jeg skulle prøve å overtale en kompis til å bli med også
              Hvor er det det kjøres 1:12?

              Comment


              • Sist vinter kjørte vi hos Mustitrc i Moss, så det blir nok der i vinter også
                Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                Comment


                • Da har jeg kjøpt slike dbl-pink og yellow dekk, er det noe sånn at de må dreies og slikt før bruk?
                  Og er det noe sånn dekksuppe man må kjøpe?

                  Comment


                  • Hvor kjøper dere utsyr fra? De hobbysjappene jeg bruker har mest buggyutstyr.
                    Runar Skoglund Larsen,-80 Oslo
                    Team Smallsize 2011- Losi 8ight 2.0 EU - Novarossi - Spektrum - Hitec
                    Losi 22 - Team Associated B44 - Team Associated B4 - Team Associated RC12R5.1

                    Comment


                    • Kjøper du jaco prism hjula kan du kjøre uten å dreie, men optimalt blir det ikke. Jeg dreier bakhjulene til 44.5mm og forhjulene 2mm mindre. Funker bedre slik og dekkene er mere robuste når dem er litt mindre.
                      Bedre å slite dem ned enn å ødlegge dem med avrivde biter.

                      Dekksmøring må til, Selv liker jeg CS dekksmøring best men det meste kan funke.

                      >Hvor kjøpe utstyr ??
                      Det meste handles fra webshopper i USA og England, Antrade/RC senteret i Ski har også noe.
                      Hva du får hvor kan vi sikkert hjelpe med, men da må jeg vite hva du er ute etter.

                      Rolf
                      Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                      Comment


                      • Corally kan kjøpes fra minicar
                        || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                        Comment


                        • Hvor kjøpte du disse?

                          Originally posted by Ideal View Post
                          Da har jeg kjøpt slike dbl-pink og yellow dekk, er det noe sånn at de må dreies og slikt før bruk?
                          Og er det noe sånn dekksuppe man må kjøpe?
                          Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                          OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                          Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                          Comment


                          • Her i Trondheim har vi et lite 12'er miljø på en 7-8 stykker. der alle utenom en kjører Corally. Synes det er enkelt med deler til disse i Norge.
                            Stian Skogstad TRCBK
                            Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

                            Comment


                            • Originally posted by dMon View Post
                              Hvor kjøpte du disse?
                              Towerhobbies f ex har disse. Der jeg kjøpte de er de utsolgt..

                              Comment


                              • Om det er noen som kjører corally så har jeg 1 komplett corally spx wc lipo chassi og 1 nesten komplett spx wc og 1 extra chassi plate vurderer og selge dette så er noen intreserte så send meg en PM
                                Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                                BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                                Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                                -
                                Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X