Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hei,

Noen som vet hva disse fargekodene på dekka tilsvarer sånn ca i shore?

Eller om noen har en rangering av hardhetene/fargekodene?

Comment

• Skal du prøve deg på 12'er i vinter Petter? Corally har en liste for dems dekk. Trur produsentene opererer med forskjellige shore for samme farge. Mener det er litt forskjellig, men her har du en pekepinn.

http://corally.com/anubizz/corally.nsf/unids/B7BC7921C3370FEE8025757C005B1B68/$FILE/Corally%20Catalog%202010%20-%20P14.pdf
      Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
      www.minicar-racing.no

Comment

• Originally posted by JokkiZ View Post
        Skal du prøve deg på 12'er i vinter Petter? Corally har en liste for dems dekk. Trur produsentene opererer med forskjellige shore for samme farge. Mener det er litt forskjellig, men her har du en pekepinn.

http://corally.com/anubizz/corally.nsf/unids/B7BC7921C3370FEE8025757C005B1B68/$FILE/Corally%20Catalog%202010%20-%20P14.pdf
        Skal ikke se helt bort i fra det....

Comment

• Kult!! Åssen bil kikker du på?
          www.minicar-racing.no

Comment

• Originally posted by JokkiZ View Post
            Kult!! Åssen bil kikker du på?
            Blir Serpent så klart...

Comment

• Den ser allright ut den. Regner med det blir link og lipo eller?
              www.minicar-racing.no

Comment

• Noen som har greie på om det fås regulatorer som fjerner motorbrems på nøytral?
                Alså da styrer motoren så den bare triller.

Er virkelig eneste løsning å gå for mindre rotor?
                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• På min kopropo esc setter jeg motorbremsen på et lavt nivå. Noe motorbrems må man ha. Hvis du absolutt ikke vil ha motorbrems, og du ikke er fornøyd med og sette den til null på ESC, så må du ha mindre rotor, men dette vil ikke fjerne motorbremsen helt. Da får du heller sette throtle trim slik at bilen går litt framover i nøytral.

Mitt tips, ha litt motorbrems!
                  www.minicar-racing.no

Comment

• På de aller fleste Lrp, Nosram, Speedpassion osv kan du sette motorbrems lik null på regulator. Hvis man har en motor som har bonded magneter vil den trille litt tregere enn en sintered. Men er ikke veldig stor forskjell.
                    Jeg kjører stort sett alltid med litt motorbrems for at den både skal bli roligere og at bilen roterer lettere rundt svingene.

Mange som skal til Beito å kjøre her eller?
                    Team Smallsize

Comment

• Det er vel heller enklere og billigere å heller finne en motor med mindre motstand. F.eks har Nosram/LRP X11 motorer mye mindre rullemotstand enn X12 motor. Men X11 motoren og Novak (gammel type, ikke Ballistic) kjører jeg med dragbrake, på X12 kjører jeg uten.
                      RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

• X11 veier vel mer?
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Mulig.. Jeg kjørte en x11 4.0t med lipo forrige sesong, funket bra det. Kommer sikkert til å kjøre med den samme motoren på Beito i hvertfall.
                          Team Smallsize

Comment

• Originally posted by Petter View Post
                            Hei,

Noen som vet hva disse fargekodene på dekka tilsvarer sånn ca i shore?

Eller om noen har en rangering av hardhetene/fargekodene?
                            Fant en fin liste på rctech forumet. http://www.rctech.net/forum/electric...ave-chart.html
                            Shepherd V10 - Novarossi
                            Serpent S120 Link - LRP

Comment

• Dette ser ut som shore på touring dekka spør du meg. Det man må huske på er at produsentene ikke bruker samme shore rate på de samme navna. Men at det er bortimot det samme, det stemmer nok. proline/jaco bruker:
                              32 Magenta front
                              35 double pink front
                              38 lilac front
                              40 purple front
                              42 black front

25 white rear
                              30 yellow rear
                              35 gray rear
                              30 pink rear
                              32 magenta rear

corally bruker: 30 pink bak, 32 magenta bak, 38 lilac/purple foran, 34 double pink foran, 32 magenta foran, gold 36 foran.
                              www.minicar-racing.no

Comment

• Er det noen som kan annbefale en shore combo med parma som funker bra på 12`er?
                                Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X