Ja jeg har sett det er noen der å, så den tanken har jeg tenkt vettu
har dere en permanent bane der ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
1:12 Track-tråden
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ja, der er det permanent bane med timingsystem (MyLaps), og vi har kjøring onsdager 18-21 og søndager 12-16. Gå inn på www.rcklubben.no for veibeskrivelse, eller send noen av oss en pm
Comment
-
Da blir det 12er på meg også, CRC XL.
Noen som kan hjelpe meg i gang med et basisoppsett? Stivhet på fjører, tykkelse på demperolje, karosseri, dekk etc? Er det noen ferdig neddreide dekk som fungerer?
Last edited by >Jonas<; 13 February 2012, 11:10.Team RC Companiet - Minicupen.no
VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank
Comment
-
Grattis med ny bil, fornuftig valg du gjorde, CRC'n er veldig bra, og mange som kjører den.Originally posted by >Jonas< View PostDa blir det 12er på meg også, CRC XL.
Noen som kan hjelpe meg i gang med et basisoppsett? Stivhet på fjører, tykkelse på demperolje, karosseri, dekk etc? Er det noen ferdig neddreide dekk som fungerer?
Når det gjelder oppsett, så vil du nok lære deg etterhvert at teppe/grep/banelayout etc. avgjør litt. Men dette kan du jo begynne med:
Hvite sidefjærer, 0,5-fjærer foran, rød midtfjær. Av dekk: Bak, pink/magentha (30-32 shore), foran magentha/dobbelpink/grå til black (32-40 shore). Av oljer: Til sidedemperene, kjøp 30 000 olje(silicon), ikke overdriv hvor mye du legger på, dette justerer du etter forholdene). Midtdemper, den medfølgende oljen (silicon) er helt ok, dette er ca. 350, kjøp denne hvis du ikke har den.
De hvite sidefjærene skrur du ned så de såvidt berører bakvogna når bilen står fritt på hjulene.
Dette er et greit utgangspunkt. Ta flere turer på innebanene du har i nærheten av deg - da får du hjelp du trenger videre.
Lykke til
Comment
-
Takk for utfyllende svar Trygve.
For å ikke gjøre noen bomkjøp, er det dette jeg skal handle?
Hvite sidefjærer:
Evnt kjøpe dette settet?
0,5 fjærer foran:
Rød midtfjær:
Fant ikke denne hos RC-Land, og ikke er den på lager her
Noe annet som kan brukes, evnt er det noen andre butikker med bra utvalg?
Dekk:
Er det samme hvilken produsent man velger? Fungerer CRC Pro-Cut bra, så man slipper å balle med sliping? Hvilke av disse evnt andre bør jeg velge?
Foran:
Bak:
Olje:
Jeg har Losi 30, 40, 50 og 60wt. Er det noe av dette som kan brukes? Eller er det dette jeg bør kjøpe?
Sidedempere:
Midtdemper:
Jeg må vel også ha noen reservedeler. Hva er lurt å ha?
Noen skruer og andre ting man bør ha?
Hvilken av disse sitter foran? Eller er det noen andre lagre som trengs?
Hva bør jeg ha av spur (og pinjong) til LRP 5,5T'en? Dekksmørning som egner seg på skumdekka?
Når det kommer til batteri er vel dette greit?
Ellers er det dårlig med innebaner i nærheten. Men jeg skal til Gjøvik på søndag og en gang til før NM, så om jeg får de delene jeg trenger og bilen til å fungere er det ikke umulig jeg debuterer der. Så kan i det minste de som kommer litt høyt oppe på resultatlista skryte av at det var enda en til bak dem.
Forresten, er det problematisk å bruke samme transponder i to forskjellige klasser under løp?Last edited by >Jonas<; 13 February 2012, 20:40.Team RC Companiet - Minicupen.no
VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank
Comment
-
Ikkeno å lure på det ;DOriginally posted by Gjøvikmann View PostDriver å fundere på være listefyll i 1:12 jeg også, må da få tid til å stille i èn klasse ihvertfall! Ble helt hekta da jeg endelig fikk prøvd 1:12'n min på fredag efta, sjøl med udreide dekk og en smånervøs fører, gikk den jo som ei kule
Comment
-
Du fikk da link på trynebokji istad, jr!Originally posted by B0rgund View Posttrenger bakaksel jeg for å kunne starte
til corally 12sl
Comment
-
Jeg kjører Corally og har bakakslinger til overs om det kniper, men prøv http://www.minicar-racing.no/ her finner du alt du måtte trenge til Corally.Originally posted by B0rgund View Postikke fått noe link jeg
ikkje braaaa!
får jeg tak i den så starter jeg på nm : )
Syns det er flott at det er vekst i miljøet, og at fler satser på 12r klassen. Lykke til, ikke det enkleste å kjøre - men du verden så moro..No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no
Comment
-
Heisann igjen >Jonas<
Og DET var jo en liste med spørsmål fra deg.... Svaret mitt må nesten bli: Kontakt RC-Land på Alnabru i Oslo www.rcland.no , de forhandler CRC og har/vet hva du trenger.
Aller helst ville jeg spandert en tur til dem, da får du "tatt" litt på det du trenger.
Comment
-
bestilte en fra nederland jegOriginally posted by Redback View PostJeg kjører Corally og har bakakslinger til overs om det kniper, men prøv http://www.minicar-racing.no/ her finner du alt du måtte trenge til Corally.
Syns det er flott at det er vekst i miljøet, og at fler satser på 12r klassen. Lykke til, ikke det enkleste å kjøre - men du verden så moro..
noen på nm løpa som har med reservedeler ?Joakim Borgund TEAM AWESOME 4pks
Corally 12sl / SP 2.1 EX / SP 4.5t 1cell : HB FC-FD /SP 2.1 EX /SP 10.5
Comment
-
Spørsmål er noe jeg kan.Originally posted by Trygve Bull Freng View PostHeisann igjen >Jonas<
Og DET var jo en liste med spørsmål fra deg.... Svaret mitt må nesten bli: Kontakt RC-Land på Alnabru i Oslo www.rcland.no , de forhandler CRC og har/vet hva du trenger.
Aller helst ville jeg spandert en tur til dem, da får du "tatt" litt på det du trenger.
Har sendt de en forespørsel, men ikke fått noe svar...
Kort oppsummert. Hvilke dekk fungerer og hvilke ikke? Fungerer ferdig nedslipte som Mobgums og CRC Pro-Cut om jeg velger hardheten du anbefalte? Karosserier, fritt frem?Team RC Companiet - Minicupen.no
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment