hmmm.. alle sine ønsker... er vell kun snakk om at vi vil kjøre en klasse der alle M-chassie har lov til å kjøre da.. i standard utførelse, med kulelager og olje dempere...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M-chassis forum
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ja...
Er det noen som skal til Furuset som har en liten bolt til å feste spindelen med? :?
Jeg vil gjerne kjøpe den....
FabizSmallsize Hobbyland A/S
Team Losi : Spektrum
Comment
-
Originally posted by BugFreakhmmm.. alle sine ønsker... er vell kun snakk om at vi vil kjøre en klasse der alle M-chassie har lov til å kjøre da.. i standard utførelse, med kulelager og olje dempere...
m-chassis levers jo med et karosseri spekter som vil kunne passe oss alle. jeg personlig synes Alfa RomeoŽn er det absolutt flotteste. men amdre igjen liker miniŽn og noen vil ha mx5 andre igjen vil ha mercedes slk.
for meg å kjøe en Alfa romeo med FWD er helt utenkelig.
men nå havner vel denne tråden i "for spesielt inntreserte snart"A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Originally posted by Jan-ivarMå jeg ha to biler for å henge med til envher tid, frister det ikke noe særlig.
JA det kan du jo lure på?
må jeg ha to biler jeg da for å få være med. frister ikke det meg for å si det mildt.
Ja, jeg skal være bråkjekk og breikjefta nå. Jeg hadde faen meg vunnet uansett bil.
Comment
-
ser ikke problemet jeg sippehuer.. blir du frakjørt av en som kjører rwd.. så er han i 99% av tilfellene en bedre fører og ville kjørt forbi deg uansett.
blir det satt regelverk så jeg ikke får kjørt med det jeg har (som jo er en mchassis) så er det ikke aktuellt å kjøre no løp.. og ja .. jeg er så knyttet til mx5 karossen at jeg heller setter bilen på hylla som pynt enn å kjøpe mini.
hva med forbud mot dyre regulatorer. raske servoer, dyre batteripakker, og annet fancy utstyr som potensiellt gir like mye fordeler som at jeg har rwd. :P
det er det ingen som bryr seg om, du hører ihvertfall ikke de "store" gutta foreslå det, de har jo allerede utstyr. dumt å måtte kjøpe no annet.. samme går andre veien ang selve bilen.. vi får se da.. om jeg tilfeldigvis skulle vinne Mchassis klassen med min "outlaw" rwd bil i morgen skal jeg vurdere å skjønne standpunktet til fwd gjengen her. om jeg som en middels fører derimot havner.. ja akurat... midt i feltet.. så regner jeg diskusjonen for død :P
hele greia her er jo at dere er vettskremte for at noen som er midt på treet flinke skal kjøre fra noen av dere med en "bedre" bil..
får se på den stygge halvfillete mx5en min i morgen da.. se om det faktisk er så skummelt som det virker som..
søplegjeng .. snart så man bare annonserer "outlaw mchassis til salgs"
er like idiotisk diskusjon egentlig som når man ser unger krangle om hvem som fikk mest brus i glasset.. "ditt glass er større enn mitt"...
med vennlig hilsen Harald Frøislihagen, rwd pilot..Harald Frøislihagen - rwd pilot
Comment
-
Jeg vet at det ikke er noe konkret regelverk i m-chassie klassen enda MEN:
Dersom denne klassen er ment som en nybegynner\rekrutteringsklasse, ser jeg ikke problemet med rwd vs fwd. De beste førerne vil uansett gruse de mindre gode som meg selv.
Det er uansett et mye bedre alternativ enn kaosklassen.
Har noen et så stort problem med rwd-førerne, får de bytte klasse. Dette bør være en klasse med løs snipp.Trond Nyborg, 30 år, Trondheim, M-03 med gummihjul og kulelager.
Comment
-
Originally posted by RazerOriginally posted by Jan-ivarMå jeg ha to biler for å henge med til envher tid, frister det ikke noe særlig.
JA det kan du jo lure på?
må jeg ha to biler jeg da for å få være med. frister ikke det meg for å si det mildt.
Ja, jeg skal være bråkjekk og breikjefta nå. Jeg hadde faen meg vunnet uansett bil.
HEHE! du er jo brei kjefta det skal du ha. Martin
å være breikjefta er greit det så lenge man kan gå god fior den brei kjeften:
HARALD@ vi får nok bare sette de flotet bila våre på hylla å begynne med frimerker istede. der er det ihvertfall ingen som skal diktere hav vi må ha og ikke:
jeg hadde også tenkt å vært med å kjøre i morgen og kanskje også flere løp i løpet av vintern og sommern hvis det blir noen. men jeg går ikke bort å kjøper meg en ny bil bare for å få lov til å være med å leke.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Originally posted by Jan-ivarOriginally posted by RazerOriginally posted by Jan-ivarMå jeg ha to biler for å henge med til envher tid, frister det ikke noe særlig.
JA det kan du jo lure på?
må jeg ha to biler jeg da for å få være med. frister ikke det meg for å si det mildt.
Ja, jeg skal være bråkjekk og breikjefta nå. Jeg hadde faen meg vunnet uansett bil.
HEHE! du er jo brei kjefta det skal du ha. Martin
å være breikjefta er greit det så lenge man kan gå god fior den brei kjeften:
HARALD@ vi får nok bare sette de flotet bila våre på hylla å begynne med frimerker istede. der er det ihvertfall ingen som skal diktere hav vi må ha og ikke:
jeg hadde også tenkt å vært med å kjøre i morgen og kanskje også flere løp i løpet av vintern og sommern hvis det blir noen. men jeg går ikke bort å kjøper meg en ny bil bare for å få lov til å være med å leke.
Comment
-
brom brom
Inlegget mitt var litt flåsete, blir fort det når JEG begynner å tenke.. . Så etter å ha lest innleggene må jeg innrømme at og ha flere klasser innfor m chassi blir teit I skrivende stund hørtes det smart ut i panna mi. Men etter et par glass og litt TENKING. Ble oppfattelsen litt anderledes.
Jeg står fortsatt fast på at modding innafor m chassi er teit. Kulelager og dempere er greit. Dekk greiene skal jeg ikke utale meg om, siden jeg selv kanskje snart får noen skum greier i posten. Hvis det hjelper meg som drit dårlig sjafør til å holde brakka litt bedre på bakken.. Bare bonus.
Men i ettertankens tid må jeg innrømme at bare mini morris i startfeltet må bli drit kjedlig i lengden... Ser for meg mini og alfa side om side nedover langsida Det hadde jo vært fett.....
Så jeg skifter beite. Jeg driter i hvilke hjul krafta kommer fra og hvilke karros man har på kjerra... bare vi kan møtes for å ha det MORRO..sigpic
http://www.kyosho.no/
Comment
-
Re: brom brom
Originally posted by icediceInlegget mitt var litt flåsete, blir fort det når JEG begynner å tenke.. . Så etter å ha lest innleggene må jeg innrømme at og ha flere klasser innfor m chassi blir teit I skrivende stund hørtes det smart ut i panna mi. Men etter et par glass og litt TENKING. Ble oppfattelsen litt anderledes.
Jeg står fortsatt fast på at modding innafor m chassi er teit. Kulelager og dempere er greit. Dekk greiene skal jeg ikke utale meg om, siden jeg selv kanskje snart får noen skum greier i posten. Hvis det hjelper meg som drit dårlig sjafør til å holde brakka litt bedre på bakken.. Bare bonus.
Men i ettertankens tid må jeg innrømme at bare mini morris i startfeltet må bli drit kjedlig i lengden... Ser for meg mini og alfa side om side nedover langsida Det hadde jo vært fett.....
Så jeg skifter beite. Jeg driter i hvilke hjul krafta kommer fra og hvilke karros man har på kjerra... bare vi kan møtes for å ha det MORRO..
So ai Agleee witt juuuu!
Comment
-
Dersom denne klassen er ment som en nybegynner\rekrutteringsklasse, ser jeg ikke problemet med rwd vs fwd. De beste førerne vil uansett gruse de mindre gode som meg selv.
Hvis det er slik at Razor kan mose alle med en 03FWD, så høres det egentlig bra ut for meg.TerjeB
V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
GPS-målt til 16 ærlige km/t.
Comment
-
Kan ikke si noe annet enn at jeg ler litt av den posten her...
Jeg er helt enig med Jan-Ivar(det er skjelden ) at alle må få stille i samme klasse...
Kan ikke dele opp klassen i 2-3 deler da sitter mann til slutt igjen med 5 per klasse eller noe i den duren.
Det blir for dumt etter min menig.
Er ganske overbevist om at den beste føreren vinner uansett.
Og kanskje han som har fått motoren sin til å gå fortest.
Men, er ikke helt enig den med å ikke la lisensierte førere få lov til å delta.
Hva med oss halv avdanka 1:10 kjørere?
Sikkert at det ikke er så mange, men...
Selv om jeg kanskje ikke skal kjøre noe NC løp i år kommer jeg til å holde lisensen min vedlike alle år uansett...
Kommer til å betale de 200(?) uansett for jeg kanskje skal kjøre 1 løp eller noe.
Synes også det blir litt dumt å sette begrensninger på utstyr.
det eneste måtte da være servo, så den ikke blir så rask...
Vis jeg tar meg som eksempel igjen, så har jeg en Novak GTB regulator den koster mere en bilen.
Den vil jeg gjerne bruke om jeg skaffer meg et M-chassi.
Jeg er ikke veldig interessert i å betale 500-600 for en ny en, når jeg har en jeg kan bruke.
Kan aldri tenke meg de ekstra amp'ene den gir går noe på topp farten heller.
Selv om kanskje folk tenker sånn må jeg ha derfor han kjører fortere, eller noe sånn(ikke at jeg gjør det)
Når jeg kommer med den med stor vifte på å greier.
Ellers så synes jeg at det skal være lov med:
Oljedempere (kanskje begrense den til vanlig olje? ikke TRF dempere)
Fjærer
kulelagere
Og si da at mann kjører med orginal dekk og skum dekk til M-chassi?
Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe meg M-chassi om det blir for mye "dumme" regler i mine øyne.
M-chassi skal være billig, ikke sant folkens?
My 600,- som et M-chassi kosterOslo Modellbilklubb
Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP
Comment
-
Jojo...
Men derfor jeg kunne tenkt meg M/chassi var for ikke bruke så mye penger.
Da kan jeg jo like gjerne kjøpe meg en T2 fra HK...
Det er mitt poengOslo Modellbilklubb
Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP
Comment
-
Originally posted by HF-rda skjønner du greia for de som alt har en rwd bil.. blir samme..
skal vi pushes til å kjøpe ny bil, kan dere kjøre med lik servo og regulator som oss :PHave no Fear FAT man is here
(57modell)
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment