Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Roy Bråten View Post
    Du kan feks kjøpe det vi bruker , på Smallsize Hobbyland . ( ZTW 10,5t billig system fra Smallsize Hobbyland )
    Dette kan justeres ned etter behov med programkortet som følger med , veldig lett og bruke .
    ok, skal bare bruke det i gata, men går det fort med det settet ? har sett på mamba sidewinder 7700kv, skal vist gjøre 50mph på 2s http://www.amainhobbies.com/product_...r-Combo-7700kV
    Sakura zero-s Drifter
    Team Losi eight-t
    HPI Trophy Flux

    Comment


    • Hei.
      Den bilen er ikke laget for slikt utstyr og hastighet .
      Kjøreegenskapene på en M-Chassis blir borte i slike hastigheter og driverket tåler det heller ikke .
      Kanskje en 05 eller 06 tåler det , men ikke de gamle .( Driverket blir et problem på 05 , 06 kjenner jeg ikke )
      + 40 med M-Chassis
      Roy Bråten

      Comment


      • Originally posted by Roy Bråten View Post
        Hei.
        Den bilen er ikke laget for slikt utstyr og hastighet .
        Kjøreegenskapene på en M-Chassis blir borte i slike hastigheter og driverket tåler det heller ikke .
        Kanskje en 05 eller 06 tåler det , men ikke de gamle .( Driverket blir et problem på 05 , 06 kjenner jeg ikke )
        ok, kan du linke et bra sett til en billig penge ?
        Sakura zero-s Drifter
        Team Losi eight-t
        HPI Trophy Flux

        Comment


        • Dette er vel det børsteløse settet som er mest brukt i M-chassis:

          Ca 370,- inkl frakt.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • Originally posted by >Jonas< View Post
            går den bra med dette settet ? mener sånn at man ikke går lei med den gang. går dette ?http://cgi.ebay.com/EZRUN-COMBO-9T-4...item2a102ffa86

            eller denne ? http://cgi.ebay.com/eZrun-12T-3300kv...item2a0f3dde54
            Last edited by PellizZ; 14 May 2011, 15:14.
            Sakura zero-s Drifter
            Team Losi eight-t
            HPI Trophy Flux

            Comment


            • Originally posted by PellizZ View Post
              går den bra med dette settet ? mener sånn at man ikke går lei med den gang. går dette ?http://cgi.ebay.com/EZRUN-COMBO-9T-4...item2a102ffa86

              eller denne ? http://cgi.ebay.com/eZrun-12T-3300kv...item2a0f3dde54
              Begge funker vel fint, litt større fart med 9T seff.
              Bilen er ikke i nærheten så holdbard med disse oppsettene, som med org motor oppsett...
              Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

              Comment


              • Jeg har 9T motoren i en TL-01.. går veldig bra syns jeg.. tror det er for mye for ivertfall FWD m-chassiene.
                Kan jo såklart kjøre uten timing og i tillegg justere ned effekten på controllern. (jeg kan på min LRP ratt radio ting)

                Men den er blir nok litt høyt gira.. -> går varm.

                kommer ann på vekten osv såklart. min TL-01 var vel nede i 13xxgram.
                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                Comment


                • kanksje jeg bare skal gå for 12t da eller ? da er den nogenlunde holdbar tenker jeg, min har rwd Mats.
                  Sakura zero-s Drifter
                  Team Losi eight-t
                  HPI Trophy Flux

                  Comment


                  • hvis jeg skal ha børsteløst til M-03'n mn, så blir det hobbywing sitt.
                    Har 2 slike sett fra før, men har bare kjørt med blank kanne på RC-Land.
                    Kan kjøpe litt "råere" til DF-03RA'n min og flytte over elektronikken derfra.

                    Får se hva jeg gjør, har ikke så mye fritid for tiden....
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • nå kjører jeg ikke M-chassis, og kommer nok ikke til å gjøre det på konkurransenivå siden det ikke er veldig stort hær.. men jeg lurer på om det ikke er mulig å lage 2 klasser? en for bl og en for standard 540? slik at de som vil kan legge 400,- i et børsteløst system og de som ikke vil kan la være. også kunne man jo kanskje kjørt en klasse om gangen, slik at de som vil delta i begge får skiftet elektronikk mellom løpene.. bare en tanke

                        plejmo
                        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                        Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                        Smått&Rått Harstad

                        Comment


                        • Er det kun mini karosseri som gjelder? Eller kan man bruke Suzuki Swift også?

                          Comment


                          • Så lenge det er ett m-chassis karosseri så kan du bruke det. Jeg bruker kamtec Morris Minor karosseriet nå i vinter.
                            John Henning Østbye
                            Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                            Comment


                            • I dag var "THE STIGGGGG" på Sørli og testet børsteløs 13,5 turn mot blank 540.
                              Vet ikke om det var sjåføren eller motor som ga hastigheten på langsiden........

                              Døm selv:



                              BEST MED LYD!!!

                              Ryktene sier at denne gærningen skal til vællers..........

                              Helge Johannessen
                              1975 modell
                              Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                              Comment


                              • Jamen....det er ikke bare at den hvite har en litt bedre utgang på strekka, da...?

                                Nei...det blir spennende å se hva som skjer med klassen....
                                (og hva det gjør med holdbarheten på bilene)

                                Og ryktene sier at den hvite har små hjul og 16t motordrev....

                                (ikke svar på mitt innlegg....vi får se hvordan det fordeler seg etter noen løp....Husk vi er i sommersesongen.. )
                                Last edited by Roger L; 23 June 2011, 17:03.
                                Roger Larsen 67.... Valdres
                                Meritter: Svømmeknappen i 1977

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X