Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas summit

    Jeg kjøpte den her: http://westelektroverksted.no/396505-21.html 537,- med moms og frakt. Ikke upris i Norge, men er nok noen kroner billigere fra over dammen

    Motoren er noe tregere med vanlig giring (14/6 enn Titan 775, men motoren er mye sterkere enn 775'en. Kan dra den mye høyere på giring uten at det blir for varm og fortsatt så er den bunnsterk ved crawling

    Uansett - Lipo er det eneste som fungerer på motoren, Nimh er bortkastet - for lite guffe. Tok innkjøringen med de originale Nimh og ble skuffet - bilen var treeeeg. Med 2x2S så fikk pipa en annen kan man si Motoren er 14.4V men takler 5S med rett giring og sjekk av temperatur. Kort fortalt: ikke børsteløs fart, men mye bedre enn 775'en.

    Jeg har 4 av de pinnene på hver side på høyre side - var slik da jeg kjøpte min brukt

    Comment


    • Re: Traxxas summit

      Ok, men er det nok og bare bytte pinion eller må man bytte det store også?
      Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

      Comment


      • Traxxas summit

        Jeg ender nok opp på 18/68 regner jeg med og da er det kun pinjongen som byttes. Skal prøve 14/58 nå, men spur er ikke så vanskelig å bytte: skru ut de tre skruene på spur og bytt

        Comment


        • takk for tipsa thomas, prisen var helt grei den. Lag en snutt når du får tid
          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

          Comment


          • Traxxas summit

            Ja, må få tatt litt video med DeWalten i fullt sprang! Kom 15cm våt snø i natt, så får vel lufte bilen litt senere i dag og se hvordan det går med det nye spur'et!

            Comment


            • Da ser det ut til at jeg får henta meg xerun 150a esc og en Leopard kopi fra turnigy litt seinere i dag. Da får jeg se om jeg får tak i et par 3c batterier for og se hvordan summit`en går da . Har et par 5c batterier som jeg kanskje kan teste.

              Thomas N/A : Må få lagt ut video av denne bilen med Dewalt motoren
              Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

              Comment


              • Traxxas summit

                Se det ja, skal nå få fart på Summiten etterhvert du også! Bare kjøp inn litt reservedeler med det samme, hehe.. Stikkord er bærearmer foran og drivaksler. RPM har forsterkede bærearmer foran og mener at de oppgraderte stålakslene til E-Revo skal passe Samt heavyduty-clucth etterhvert, kommer helt an på hvor sterk motoren er

                Video skal de bli - må bare tømme litt minnekort og lade litt batterier

                Comment


                • Re: Traxxas summit

                  Hehe,regner med det ja. Har 2 nye pakker med drivaksler liggende. Det er en liten minus ting med bilen,tror kanskje at clutch'en er limt. Hmmm, må være litt forsiktig da
                  Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                  Comment


                  • Traxxas summit

                    En ting er sikkert - heavyduty-clucth blir bestilt på nyåret! Måtte stramme den helt nå, men fortsatt så slurer den med maks pådrag! Kjører som sagt 14/58 nå og det ser ut til å passe bilen fint. Temperaturen på motoren er ikke kjennbar - smelter litt snø rundt seg, men kjenner ikke varme i det hele tatt.

                    Neste endring blir 18/68. Fikk ikke sett toppfarten i dag, var for lite grus på isen og det ble bare spinning hele tiden

                    Fikk tatt litt video - får legge ut litt i morgen

                    Comment


                    • Re: Traxxas summit

                      Hvor bestiller du hevy duty clutch?

                      Legger ved bilde av den nye oppsettet.
                      Attached Files
                      Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                      Comment


                      • ey, hvor plukka du opp det på en dag som dette.?
                        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                        Comment


                        • Re: Traxxas summit

                          Kjøpt brukt kjøper nesten bare brukt og billig. Ga ikke mer enn 600,- for det 6s oppsettet. Vil påstå at det var en meget fornuftig pris
                          Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                          Comment


                          • Traxxas summit

                            Blir vel denne tenker jeg: http://www.samirc.no/products/traxxa...vomaxx-trucks-

                            Men, hvor pokker kommer du over slike tilbud?! Liten høvding for bilen og 600 for comboen?! Jaggu, må begynne å følge med bruktmarkedet litt oftere jeg..!

                            Btw: ser naice ut den comboen der forresten!

                            Godt nytt år folkens! (Snart)

                            Comment


                            • akkurat det samme tenkte jeg og Thomas, :-9 Godt kjøpt Hokksunk boy, sier i fra neste gang jeg skal opp til mutters så jeg kan se på herligheten i aksjon
                              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                              Comment


                              • Mange Summit'er i Søndre Buskerud om dagen ser jeg
                                Bare å legge ut action video med DJ Broiler på i bakgrunnen da!

                                -Thelle-
                                Tamiya entusiast!
                                TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X