Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Derfor lager man seg et lokk til undertrayet. Jeg kjøpte overtray og klipte etter den markerte linja. Det førte til at det ble veldig trangt med ledninger fra motoren til regulatoren, spesielt nå med Mamba Maxen, og når jeg hadde kjøleribbe på motoren. Skulle jeg kjøpt noe i dag ville jeg nok valgt undertrayet, og laga meg et lokk. En glassmester har acryl eller (enda bedre) lexan i forskjellige tykkelser. Da får man brukbar plass til å lage en kjøleløsning også.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• Originally posted by Nitrius View Post
      Hmm ja sitter å lurer litt på undetray fra ProLine og noe form for overtray. Dog undertray alene har jeg hørt er en dårlig ting da stein og skit som spurtes opp og inn i bilen kan havne mellom sprekkene og ned i undertrayet, tror det ble nevnt i en review av UltimateRC. Dog med overtray har jeg hørt folk opplever varmetrøbbel, så er ikke så lett dette.

Men vil tro at en kombo av undertray og overtray burde fjerne det meste av drit som kommer seg inn i bilen, men det er jo ikke billig akkurat.
      Hva med combo, For så og lage små hull på 1-2 mm borr ? Små nok til at steiner ikke kommer inni, Men store nok for luft om du har en del av dem... Blir jo ikke verdens vakreste om det er lakkert før man gjør det... Men lag hullene og lakker etterpå, Så ser det nok noe bedre ut... Du får kjøling... og du får bli kvitt steinene... greit nok... støv og drit kommer inni, men litt ettersyn må man jo alltid ha på bilene. Så da skrur man av og tørker av støv og dritt

Spess hull i front er viktig da det er der luft strømmen går mest effektivt inn, samt bak for og få lufta ut så den har en vei og passere... ville vell helst laget sveitser ost av den selv... Ser ikke så veldig lekkert ut kanskje, Men vil tro at det funker
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

Comment

• Originally posted by >Jonas< View Post
        Pussa på plasten fra isboksen og kokkosbolleboksen og limte fast den dobbeltsidige tapen for at den skulle sitte skikkelig. Oppå der igjen la jeg flere lag med dobbeltsidig tape for å forme fasongen etter bilen der den skulle sitte. På bilen pussa jeg litt med sandpapiret og vaska med Salo for at det skulle være reint og fettfritt, så tapen fikk best mulig feste. Det kom minimalt med grus inn (nå kjører jeg på en veldig løs bane da, med finfin jord og grus), men jeg kan jo alltids tette rundt turnbuckles'ene med gummibelge eller noe. Å Kjøre i vann har jeg ikke testa enda, men elektrikertapen bruker å sitte ganske bra, spesielt om det er reingjort der den klistres på. Så lenge man bruker en tape som sitter, og har reingjort, og får tetta igjen sprekkene, så sitter det nok en stund.

Ellers så kan man jo alltids kjøpe et undertray fra Proline, og lage et lokk til det.
        Hobbyking.com selger en dobbelsidig teip, samt en veldig sterk borrelås som dem skrøyter veldig av.. Så pass sterk lim på dem at folk med fly nesten ikke tørr og bruke den lengre pga den river biter av flyets treverk om dem skal ha det av igjen :P Billig er den også... tror jeg ga 1.30$ for en meter med borrelås og 1$ for dobbelsidig teipen.
        | Spektrum DX8|

Comment

• Bryr meg ikke så mye om at dritt kommer inni bilen generelt, er bare at jeg har hørt/lest skrekkhistorier om ting som har gått galt når folk har fått steiner/dritt inn og rundt driveshaften, så tenkte jeg kunne prøve å gjøre noe med det før jeg begynner å kjører for mye med bilen.
          TLR 22

Comment

• Du kan jo evnt kjøpe inn ny driveshaft og ha liggende... Dem er ikke dyre, selv brukte jeg aldri deksel.. så da får steinene en vei ut og gå... Fikk aldri problemer med den.
            | Spektrum DX8|

Comment

• Problemet mitt var at støv og dritt trengte inn i kulelageret rundt senterdiffen, tettet dette så det låste seg. Dermed røyk senterdiffen, og motoren da den ble for varm.. Steiner var aldri noe problem da jeg skjærte til en plastbit som tetta igjen hullet over justeringa til slipper clutchen.
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• kulelageret som er helt innerst ? Det er en løsning på dette en eller annen plass på youtube, hvor man bruker 2 stk kulelagre istedenfor denne plast biten som ofte ryker etter at det inderste låser seg når dritt kommer til, OM det låser seg, Så vil det neste ta over jobben til det første... Genial idè egentlig... Reserve løsning for en sviktende del
                | Spektrum DX8|

Comment

• Kulelageret som sitter på senterdiffen/slipper clutchen. Dette er jo ikke så veldig stort, så man får vel ikke plass til to inni hverandre her? Har leita litt på Youtube, men klarte ikke å finne noe.

Comment

• Kanskje et dumt spørsmål, men hiver meg utpå likevel:
                    Det er mye snakk her om kulelageret og rengjøring: hvordan gjør dere det rent?
                    Paul Arne Vågan, 1970, Bergen
                    HPI: Hellfire, Savage 25 Kyosho Mini-Z MR01 Mini-Z Monster. Medlem THB bergen. www.thgbergen.no :smile:

Comment

• For eksempel:

Comment

• Da har jeg bestilt litt til bil og litt generelt RC ting fra tower, venter på overføring til paypal, så blir det mer fra amain av det tower ikke har

Gleder meg til å få det i hus, må bare rydde rommet og fikse det litt mer RC og datavennlig, stor pult osv.

Akkurat flyttet
                        Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                        Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                        E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

Comment

• Ble en liten test tur i går , Slash 4x4 Ultimate VXL med Stampede dekk.. Kjører på org 8,4v NIMH på filmen..
                          Filmet med rævva mobil kamera desverre =(

Last edited by mrtical; 30 September 2010, 22:16.
                          Kurt Andersen , Rc Addicted

Comment

• Noen av dere som bruker/skal bruke rustfrie skruer til vinteren? Tenker på RCscrewz sitt sett, men mange som sier at ikke alle skruene er oppi der. Og at det er litt mykt.

Comment

• når det kommer til traxxas deler, sjekk ut ebay... UTROLIG mye billig der... kjøpte 2 sett rocker arms til 0.99$ settet, og komplett sett bærearmer til 10$... kan det bli billigere ?? Har jo snart en hel bil i deler her

(kjøper en del "sett" med forskjellig i... og det har resultert i at jeg sitter med snart 2 av det meste.. mangler vell body posts, dempere, asklinger, differ og girkasse så har jeg en revo/summit til :P
                              | Spektrum DX8|

Comment

• Hmm. Er vel ikke akkurat slike deler jeg leter etter men, takk for tipset.
                                Ventet heller på noe svar ang. skruene

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X