Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savge tips & tricks (how-to's osv.)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Her kan dokk gå inn å se på modden . http://www.madmanluke.co.uk/DB2DAAEB...F1E9613DC.html
    Lars Erling Olsen 1981 Trondheim Losi 22-4 - Losi 22 2.0 - 2x Xray T4 16 - Sanwa M12

Comment

• Ser ikke noen bilder før det hoppet jeg?
      Hvorfor?
      er det flere som har det som meg ??
      SAVAGE .21 INFERNO TR15
      Og en sh28 på si!
      Rolf-Erik 91

Comment

• Lagde denne på engelsk, men regner med at alle kan språket...

Sealing your servos

Hi Some days ago i was out bashing my LST2, but i soon got a problem with my throttle servo. The servo gave full throttle some times i didnt, and since the problem was in the servo, the failsafe didnt engage. Well, i got lucky, no crash... However, I had not sealed the throttle servo, and since its spring time in Norway, its pretty wet, that thick layer of slush on the roads (most likely containing salt, grr). When i opened the servo, i found large drops of water inside, this servo was soaked inside. I found out after i sealed my futaba throttle servo, i could make a tech tip, showing how i did it, just to help out the people who hasnt done it before. So, I took a SF-1 servo i had laying around, and sealed it too, taking pictures of the process. You can find it in "tips" on my HOMEPAGE I will also make a walk trough on this site as well...

Sealing your servo How to seal your servo. Here shown on an extra HPI SF-1 servo I had laying around... This should be done to any new servo, to prevent water and any other liquids that conducts current coming into the servo, and damaging the components. This will make your servo more durable, will prevent shaking caused by short circuit. If you are sealing a used servo, make sure to dry it on a hot and dry place for a couple of days. Open up the servo, and lay it for example on top of your refrigerator, hot air will flow upwards, and dry it fast. You can also hang it over an oven, but make sure its not to hot. Also make sure the circuit board is clean. Whats needed: Water-proof grease (i used Prather Cable Grease, thick stuff). Start with taking the servo apart, and follow the steps showed below: I start with applying grease to the circuit board on the bottom of the servo. If any water gets inside the servo, its less likely to damage the circuit.
        Seal all the edges and the outgoing axle...

Apply a bit extra grease to the screws before you screw them in. This way they wont leak.

After you have done all this and tightened the screws, you should see a thin line of grease pressed out, this way you know its enough grease, and that it covers all the way around.

Now its just to wipe of extra grease, but make sure to leave some around the screws...

Hope this helps. Good luck!

Comment

• Originally posted by Magnus89 View Post
          Lagde denne på engelsk, men regner med at alle kan språket...

Sealing your servos

Hi Some days ago i was out bashing my LST2, but i soon got a problem with my throttle servo. The servo gave full throttle some times i didnt, and since the problem was in the servo, the failsafe didnt engage. Well, i got lucky, no crash... However, I had not sealed the throttle servo, and since its spring time in Norway, its pretty wet, that thick layer of slush on the roads (most likely containing salt, grr). When i opened the servo, i found large drops of water inside, this servo was soaked inside. I found out after i sealed my futaba throttle servo, i could make a tech tip, showing how i did it, just to help out the people who hasnt done it before. So, I took a SF-1 servo i had laying around, and sealed it too, taking pictures of the process. You can find it in "tips" on my HOMEPAGE I will also make a walk trough on this site as well...

Sealing your servo How to seal your servo. Here shown on an extra HPI SF-1 servo I had laying around... This should be done to any new servo, to prevent water and any other liquids that conducts current coming into the servo, and damaging the components. This will make your servo more durable, will prevent shaking caused by short circuit. If you are sealing a used servo, make sure to dry it on a hot and dry place for a couple of days. Open up the servo, and lay it for example on top of your refrigerator, hot air will flow upwards, and dry it fast. You can also hang it over an oven, but make sure its not to hot. Also make sure the circuit board is clean. Whats needed: Water-proof grease (i used Prather Cable Grease, thick stuff). Start with taking the servo apart, and follow the steps showed below: I start with applying grease to the circuit board on the bottom of the servo. If any water gets inside the servo, its less likely to damage the circuit.
          Seal all the edges and the outgoing axle...

Apply a bit extra grease to the screws before you screw them in. This way they wont leak.

After you have done all this and tightened the screws, you should see a thin line of grease pressed out, this way you know its enough grease, and that it covers all the way around.

Now its just to wipe of extra grease, but make sure to leave some around the screws...

Hope this helps. Good luck!
          dette så ganske smart ut, men tror servoene mine er nokk tette og beskyttet.( håper jeg...)
          Last edited by Jørgen; 15 March 2007, 15:29. Reason: Endret pga mye bilder i quoten.
          OooGøran j.BorkamoooO
          OooRacer SavvyooO

Comment

• De er alt fra tette i orginal tilstand hvis de ikke er vanntette...

Comment

• Originally posted by Magnus89 View Post
              Hvordan fikse bulkete potter:
              Plugg igjen singeren og trykkuttaket, og fyll potta helt med vann. Plugg så igjen den andre enden (plugg godt, det kommer mye trykk). Nå putter du den i fryseren, og vannet vil utvide seg, og dermed potta.

Gjennta flere ganger om nødvendig.

p.s. gjør dette på eget ansvar, og ikke overdriv.

her er noen bilder som illustrerer(ikke mine):
              Liten bulk:

Etter første behandling:

Etter andre behandling:

Etter tredje behandling:

Dette kalles "FRYSEMETODEN"

Lykke til!
              har du noen tips til hvordan man kan tette påtta, har nemlig fått en "liten" bulk i den he he. lurte også på om bulk i påtta har noe og si på efekten.
              Last edited by Jørgen; 27 March 2007, 19:39. Reason: endret pga mye bilder i quote
              Kjører: Traxxas Jato 3.3

Comment

• Fikk du ikke nettopp svar på det i innlegget du quote't? Plugg godt står det.... da må du plugge godt da vettu
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

Comment

• jeg lurte bare på hva man skal plugge med. er du sur eller
                  noen som har noe tips har ikke så lyst til at det skal beggynne og lekke i fryseren

Comment

• Bulken vil helt sikkert påvirke effekten, ikke sikkert merkbart, men helt sikkert på en eller annen måte. Fra å ha gjort dette med 1:1 motorsykkel tank så har jeg god erfaring med treplugger sikret med patentbånd (stålbånd med huller i).
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

Comment

• har du bare gått ut og spikket til noen trepluger eller hvet du om en butikk som selger vinkorker i forskjelig størelse. det patentbåndet hvor får man kjøpt slikt????

Comment

• tre eller gummipropp funker bra... Hvis du bare tar et bånd rundt proppen og potta, slik at den holdes inne holder nok dette..

Comment

• Skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke har blitt lagt inn noe diff mod her. de orginale plast diffene er jo helt ubrukelige

dette fant jeg fort ut da diffene mine en dag så slik ut

det man trenger er følgende:

4 x av denne http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXDLD4
                          2 x av denne http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXCWG8
                          2 x av denne http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXHCA3

man får da 4 planethjul i diffen

litt dårlig bilde men man ser sånn ca hvordan det ser ut. de diffene der sliter man ikke ut med det første, eneste som ryker nå det er drivakslinger. hehe de dreier seg 90 grader så knekker dem etter noen liter fuel. men hva gjør vel 1 drivaksling mot en diff ?
                          Brukt alt for mye penger på RC :P
                          lurer du på noe så bare spør
                          Magne Andre Sollid (20 år)

Comment

• hvordan klarer du å ryke drivakslingene?? Prøvd HD, eller CVDs? Hva med titan akslinger?

Comment

• ikke noen som har en guide på hvordan man shimser en diff skikkelig da? Har bare hørt om dette selv, og derfor ingen erfaring. Men har skjønt det slik at man kan få en mye mer holdbar og mindre slarkete diff ved riktig shimsing her og der..
                              Sunnfjord RC Klubb
                              ::Tamiya:: TA03R-S | TA01 | FF-01 | TT-01 | TB-02D | Hilux High-Lift | TA03R-S TRF + Taisan body | Pajero

Comment

• Festing Av Lst-demperne Uten Mod Kitt For Savage

Hei

Tenkte jeg skulle vise hvordan jeg har festa mine lst-dempere på x`n min

Det at man trenger et mod kitt for å få di til å passe er bare sprøyt, ser
                                at det er fler som sier dette . Jeg gjorde det på min måte , og det har funket utrolig bra .Samma om jeg har drevet villmans kjøring til di grader ,så har alt funket fint uten noen rep/skift av c-hubene

Se bilder .
                                Attached Files
                                Lars Erling Olsen 1981 Trondheim Losi 22-4 - Losi 22 2.0 - 2x Xray T4 16 - Sanwa M12

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X