Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NC-avslutning i Valdreshallen !!!

    Da er påmelding åpnet og vi kan ønske alle velkommen til KL & NC5 19. og 20. Mars.
    (M-Chassi kjøres begge dager)
    Dette er siste løpet for sessongen og sammenlagtpremiene fra NMF skal deles ut på søndagen.

    Alle oppfordres til å stille med egen transponder. Viktig at transpondernummer oppgis ved påmelding!!

    Info om tider og overnattingsmuligheter ++ vil bli lagt ut på www.vmbk.net om få dager

    Påmelding finner du her: www.myrcm.ch
    Velkommen skal dere være !!!
    Last edited by Roger L; 3 March 2011, 23:13.
    Roger Larsen 67.... Valdres
    Meritter: Svømmeknappen i 1977

    Comment


    • Har en M-04L som jeg har fjernet mellomstykket på.
      Nå trenger jeg et karosseri som passer til.
      Noen som har tips?
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Kom igjen, folkens....
        Det er plass til mange flere M03 & M05 på banen!
        Slik det ser ut nå, så blir M-Chassi den største klassen

        Så helgen 19 & 20. mars er det bare å sette kursen mot Valdres


        Foreløbig ser det slik ut (KL lørdag)
        Mod: 5
        SS 1
        1:12 4
        M-Chassi: 10

        Ikke akkurat full hall, men både håper og regner med at det kommer på en del førere de nærmeste dagene

        Gå inn på www.vmbk.net for å se foreløbige tider. (nøyaktig tidsplan blir hengt opp på lørdagen)

        Da sees vi på Fagernes, da...?
        Last edited by Roger L; 9 March 2011, 16:48.
        Roger Larsen 67.... Valdres
        Meritter: Svømmeknappen i 1977

        Comment


        • Det gjør vi..
          John Henning Østbye
          Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

          Comment


          • Click image for larger version

Name:	Trondheim 111.jpg
Views:	2
Size:	40.9 KB
ID:	772199
            M-chassis med Ford Anglia kaross -
            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

            Comment


            • Helt konge da.. sleng under en M06 i tillegg så snakker vi.
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

              Comment


              • Hei igjen.

                Er det noen som har lyst til å "lufte" M-Chassi`n så har du muligheten her...
                9.april kjører vi vårt siste inneløp for sesongen på innebanen på Leira.
                (Trenden har vært god.....forrige løp på Leira var vi 20 førere og på Lillehammer var det 26 til start....!)
                Så har du en M03 eller M05 er det bare å sette kursen mot Vakre Varierte Valdres...
                Klikk deg inn på www.myrcm.ch og meld deg på.

                Håper vi sees på banen!
                Roger Larsen 67.... Valdres
                Meritter: Svømmeknappen i 1977

                Comment


                • Burde det vært en teknisk sjekk på bilene før løp? Når noen stiller med biler som går vesentlig mye raskere enn andre, så begynner fort noen å småsnakke litt innimellom (OBS. Peker ikke finger i noen retning). Om ikke alle måtte gjennom teknisk sjekk, så ihvertfall heatvinnere og event andre som har biler som "overlegent" kjøre fra de andre. Da snakker jeg ikke kun om motor, men også en drev-sjekk da det jo finnes minst 2 utgaver av drev til m-chassis.

                  Bare en tanke siden m-chassis er tuftet på at det også er føreren, ikke bare bilen som teller ganske mye i m-chassis, og jo tettere "fighter" jo artigere er det
                  Capt. Slow
                  Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                  Team GoSlow

                  Comment


                  • Originally posted by Roger L View Post
                    Hei igjen.

                    Er det noen som har lyst til å "lufte" M-Chassi`n så har du muligheten her...
                    9.april kjører vi vårt siste inneløp for sesongen på innebanen på Leira.
                    (Trenden har vært god.....forrige løp på Leira var vi 20 førere og på Lillehammer var det 26 til start....!)
                    Så har du en M03 eller M05 er det bare å sette kursen mot Vakre Varierte Valdres...
                    Klikk deg inn på www.myrcm.ch og meld deg på.

                    Håper vi sees på banen!
                    Hvordan ser resultatlista ut etter fire av fem gjennomførte runder?
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • Jeg har ikke oversikten over poengene så langt men det kan vi prøve å få lagt ut på www.vmbk.net over helgen.

                      Når det gjelder teknisk kontroll på M-Chassi har vi snakket om å ha det på neste løp.....
                      Ingen er tjent med at denne populære klassen blir ødelagt av juks!!

                      Når det er sagt, er det først og fremst på store baner man har noe å tjene på å bytte gearkasse.
                      På mindre baner som f.eks vår innebane,går mange "andre veien" og setter på små hjul.

                      Så kom igjen og meld dere på!!
                      Last edited by Roger L; 24 March 2011, 21:46.
                      Roger Larsen 67.... Valdres
                      Meritter: Svømmeknappen i 1977

                      Comment


                      • Teknisk kontroll er fint i denne klassen, vil jo at det skal være likt. Men reglene er jo klare:

                        Tamiya blank 540
                        55-60 mm hjul
                        Orginal dreving

                        Ellers kan man gjøre som man vil.

                        Det som gjør at noen går bedre er nok mye motor, stor forskjell på de i utgangspunktet og hvordan de blir kjørt inn.
                        Fordeling av tyngdepunkt og vekt spiller også inn sammen med diff.
                        Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

                        Comment


                        • Vi pratet litt om dette på Fagernes .
                          Det er synd når noen begynner og tulle med denne klassen .
                          Vi har kjørt under samme regler nå i flere år . ( Beito )
                          M-chassis - Blank 540 - Forhjulsdrift - gummihjul - ingen modifikasjon på chassiet .
                          Dette har holdt lenge .
                          Nå etter forrige løp i Fagernes lærte vi : max 60mm hjul - max 20 tenner pinion - standard girkasse ,
                          også må med i løpsinnbydelser .
                          Da er vi nok tilbake der vi burde være med denne klassen .
                          + 40 med M-Chassis
                          Roy Bråten

                          Comment


                          • Det der er kloke ord, klassen bør være mest mulig urørt for å fungere slik den er tiltenkt. Skal man ha uoffisielt NM i denne klassen, så bør de reglene der være styrende.

                            La den beste sjåføren vinne...
                            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                            Comment


                            • "Problemet" er jo at noen biler går veldig mye fortere enn andre. Som på Fagnernes (samme på Beitostølen og Lillehammer og forsåvidt) nå i helga var det fire biler som skilte seg ut som mye raskere enn de andre, og tjente ca 1,5s per runde og 45s/3 runder på et heat. Dermed kan man tillate seg et par rullinger/tabber og allikevel komme foran de som kjører et prikkfritt løp, med en "normal" motor. Dermed er det jo ikke bare sjåføren det står på, så det vil ikke nødvendigvis bli den beste sjåføren som vinner. Det finnes forsåvidt to enkle måter å løse dette på; enten ved å gå over til eZRun 13T, som brukes mange steder, eller å dele ut og samle inn igjen motor ved hvert løp for å unngå at noen har et handicap mtp. en raskere motor.
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment


                              • Er ikke EZrun 13T litt vel.. hesse?
                                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X