Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Den er grei vettu, unge mann, bare å si fra når det nærme seg det store øyeblikket for å tette diffen.
    Ja, det er greit å få litt service på skyssen før det braker løs
    Capt. Slow
    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
    Team GoSlow

Comment

• Kjapt spørsmål: Passer disse på M-05?

Har bestillt meg et MiTo Karosseri som i teorien skal passe, hvis overnevnte dekk/felg ikke passer, så mottas gjerne forslag/linker med stor takk!
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

Comment

• 1/10 dekk blir for store out of the box. Du må på 1/10 mini dekk.

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

• Lørdag 8. januar arrangerer Valdres MBK årets første løp på vår innebane på Leira.
          Dette er et uhøytidelig åpent klubbløp der alle kan delta hvis de har en M-Chassi M03/M05 med forhjulstrekk.
          Dette er det første løpet i en serie av 5 løp der premiering skjer på siste løpet i april.

Startavgift er kun 100,- for dette løpet.

Klikk deg inn på www.vmbk.net for innbydelse og påmelding så håper jeg vi sees på banen.
          Roger Larsen 67.... Valdres
          Meritter: Svømmeknappen i 1977

Comment

• Her er min M06.

Har lige fået den her lavet færdig. Tamiya M06 pro. Har byttet støddæmperne til trf versionen. Den er fin og køre med men den er lidt tung. Den vejer 1350gram køreklar. Click image for larger version

Name:	IMG_1864.jpg
Views:	1
Size:	47.6 KB
ID:	771865Click image for larger version

Name:	IMG_1873.jpg
Size:	59.1 KB
ID:	771866Click image for larger version

Name:	IMG_1876.jpg
Size:	79.8 KB
ID:	771867

Comment

• Nå er jeg ferdig med M05-pro'n min. M-chassis gir definisjonen SKRANGLETE en helt ny betydning. Jeg trodde at med et PRO chassis skulle det meste være tight og fint, men-men det trengs vel hopups tilsvarende et nytt chassis for å få den tight.

Jeg kjøpte meg et MiTo karosseri, det var tydeligvis beregnet på "L" versjonen, jeg gadd ikke bygge om bilen for å passe karosseriet, så da ble det saks i stedenfor....

Skulle ha ventet litt og heller gått for en M06, men jeg hadde lyst å teste en FWD, vi får se hvor lenge det varer.
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

Comment

• M05 er en fantastisk fin bil, trenger bare litt TLC så blir den kjempe bra. I dag kom min nye Futaba 4PL til gardemoen, så da blir det endelig litt kjøring på meg igjen til onsdag. Det blir nydelig, er så lenge siden jeg har kjørt noe nå at jeg blir helt dårlig ved tanken.
                CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

• Tar deg 5-10 min og bygge om til L isteden for og klippe i stykker et fint kaross, men det er nå ditt valg.

Turnbuckles og alu upgrights og styre deler i alu hjelper og det blir en helt annen bil.

Must have:

Men dette er min personlig mening da. Jeg har også kulediff på min og kjører med Ride slicks, men dekkvalg der må man prøve litt.

Originally posted by casevac View Post
                  Nå er jeg ferdig med M05-pro'n min. M-chassis gir definisjonen SKRANGLETE en helt ny betydning. Jeg trodde at med et PRO chassis skulle det meste være tight og fint, men-men det trengs vel hopups tilsvarende et nytt chassis for å få den tight.

Jeg kjøpte meg et MiTo karosseri, det var tydeligvis beregnet på "L" versjonen, jeg gadd ikke bygge om bilen for å passe karosseriet, så da ble det saks i stedenfor....

Skulle ha ventet litt og heller gått for en M06, men jeg hadde lyst å teste en FWD, vi får se hvor lenge det varer.
                  Last edited by Martin K.; 11 January 2011, 11:05.
                  CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

• De nye tidene for kjøring på RC-Land var ikke spesielt fristende.
                    20-30 og 50-00 hver time, hvor Drifting, M-Chassi og nybegynner skal kjøre sammen.
                    Kjipt å miste M-chassi dagen såpass. Synes ikke drifting passer sammen med M-chassi og nybegynnere i det hele tatt.

Får se hvordan dette går fremover.

Likte godt at vi som kjører M-chassi fikk en kveld å samles på. Det var alltid mye morsom kjøring og mye tull.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Da er det noen som har misforstått.
                      Dere har ikke mistet m-chassis dagen, tidene dreier seg bare om
                      dagene hvor det er åpen kjøring.

Comment

• Hmmm så masse MUST deler, tør ikke tenke på lista på en "vanlig" M05.
                        Jeg har allerede knekt bakre bærearmsholder, bestillt ny i aluminium og no annet småtteri.
                        Var så utålmodig og gjorde så slett arbeid med karosseriet at det ikke gjorde så mye med mod av hjulbuer.
                        Ut over dette syns jeg svingradiusen er overaskende dårlig, og den blir vel ikke noe bedre hvis jeg bygger om til "L".
                        Jeg har 15000 olje i diffen, men det tar vel ikke lang tid før den ikke er der lenger. Jeg HATER alt som heter kulediff, men hvis det hjelper på styringen så er det verdt å forske på.

Takk for gode råd!
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

Comment

• Du trenger ikke det der. På Pro'en har man allerede 1,5 graders huber i alumunium bak. De universalakslingene trenger man ikke. Skal man ha universalakslinger finnes det langt billigere enn de der. Foran vil jeg anbefale plast knuckles, da ball connectorene har en tendens til å knekke tvert av ved en hard kollisjon med aluminium knuckles. De i plast tåler mye juling. Adjustable upper arm set er heller ikke noe man trenger. Med en M-chassis er det i hovedsak dekk og dempervalg det handler om.

Når det kommer til kulediff ser jeg ikke helt hvordan det kan hjelpe på svingradiusen. Fordelen med kulediff er jo at man slipper alt griseriet med fett.
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• Originally posted by Crypton View Post
                            Da er det noen som har misforstått.
                            Dere har ikke mistet m-chassis dagen, tidene dreier seg bare om
                            dagene hvor det er åpen kjøring.
                            Da har jeg virkelig misforstått. Skal lese lappene nøyere i morgen. Så må jeg rådføre meg med 8-9 konsulenter før jeg avgir min endelige dom...

hihi
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Originally posted by >Jonas< View Post
                              Du trenger ikke det der. På Pro'en har man allerede 1,5 graders huber i alumunium bak. De universalakslingene trenger man ikke. Skal man ha universalakslinger finnes det langt billigere enn de der. Foran vil jeg anbefale plast knuckles, da ball connectorene har en tendens til å knekke tvert av ved en hard kollisjon med aluminium knuckles. De i plast tåler mye juling. Adjustable upper arm set er heller ikke noe man trenger. Med en M-chassis er det i hovedsak dekk og dempervalg det handler om.

Når det kommer til kulediff ser jeg ikke helt hvordan det kan hjelpe på svingradiusen. Fordelen med kulediff er jo at man slipper alt griseriet med fett.
                              Mange takk!
                              Av en eller annen grunn fyllte jeg diffene, det ble veldig hard diff - Tanken min var vel at så lenge det fantes stiv aksling så var det kanskje en ide med litt hardere diff.
                              Jeg har moderert meg, og ender vel opp med steering plate sett og "steering track" - relativt rimelige deler da.
                              Jeg har satt opp bilen med 25 olje og medium fjærer foran og 20 olje og myke fjærer bak - standard dempere.
                              Ser at svingradiusen er berenset i fysisk utslag, så det er kanskje ikke å gjøre med annet enn å bli bedre å kjøre.

Sinnsykt uvant med FWD, ræva slingrer når den ikke skal og er plantet når den ikke skal... Artig da, veldig uskyldig liksom.
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

Comment

• Bare og sette opp bilen riktig og lære seg og kjøre med FWD så er den plantet veldig godt, jeg har brukket alle delene som jeg listet derfor byttet jeg til option delene og siden har de holdt. Min er ikke slarkete i det hele tatt lenger. Og min m05 sitter nå som klister på teppet her i Oslo.
                                CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X