Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan nok men da må du kanskje skjære ut hjulbuene litt blir ikke touring dekk litt store på M chassis ?
    CRC - 3Racing - Tamiya

    Comment


    • Ikke at det er så veldig moro å drifte med M-chassis uansett da.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • Jeg toner ned hobby'n men ikke helt
        Har nettopp bestilt meg en M05-pro, er Tamiya 23t "tuned" med orginal Tamiya esc godkjent, eller er det bare "blank" som er tingen?
        Hvilke dekk anbefales? Jeg trenger et sett som til betong/malt betong og et sett til asfalt...
        Hvor handler man deler til M-chassis i Norge?
        Mange takk!
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • Originally posted by casevac View Post
          Jeg toner ned hobby'n men ikke helt
          Har nettopp bestilt meg en M05-pro, er Tamiya 23t "tuned" med orginal Tamiya esc godkjent, eller er det bare "blank" som er tingen?
          Hvilke dekk anbefales? Jeg trenger et sett som til betong/malt betong og et sett til asfalt...
          Hvor handler man deler til M-chassis i Norge?
          Mange takk!
          Rcland.no selger m chassis og deler.
          CRC - 3Racing - Tamiya

          Comment


          • Fikk på alu uprights bak og foran nå og shimmet styringen ble helt uten slark nå + skum fanger foran. Trenger kulelager bak da. Passet ikke med de som sto i originalt
            CRC - 3Racing - Tamiya

            Comment


            • Kjipt da, men litt typisk...

              Måtte skaffe meg en ny M-chassi bil, så nå må jeg bare få demperene lave nok slik at jeg er klar for å teste.
              Skal prøve med noen billige foam dekk som jeg skal slipe ned fra 57 til 54mm, så får jeg se hvordan dette går.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Da er jeg såkalt ferdig med M-03M bilen min, som skal bli min nye "racerbil".
                Har skjært ned dekkene, forrdekkene som er 30 deg har gått fra 57mm til 55mm, mens bakdekkene som er 26 deg har gått fra 57mm til 56mm.
                Litt grisete dette men morro.







                Med de nye demperene så blei den ganske lav





                Elektronikken blei ganske greit plassert



                Da ser bilen slik ut akkurat nå. Dreit meg skikkelig ut på klistremerket til frontruta, men det blir vel kjørt i stykker ganske fort tenker jeg







                Så nå mangler det bare litt kjøring
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Da er Rallyversjonen også klar.
                  Måtte kutte av "støtfangeren" bak og feste til grillen for å få alt på plass.
                  Samt at jeg har kortet inn de øvre festene til demperene forran.





                  Synes det blei ganske ryddig, men garantert et helvete å reparere



                  Den er ganske høy, men jeg får starte der å teste.







                  Begge bilene sammen, ganske stor forskjell faktisk



                  Gleder meg....
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Strøkne karosser. Merkelig valg av dempere da men.. Har yeah racing selv og skal ikke ha de igjen.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • Originally posted by NoBrainer View Post
                      Foam dekk til RC-Land kjøring, eller da teppe da.

                      Har kjøpt noe billig drit som Pouwl samler på når de går i stykker.
                      Har da kjøpt 26 deg og 30 deg dekk.
                      Disse er begge 57mm høye.

                      Hvor høye burde de være, altså etter at man har skjært dem ned??
                      Jeg har lest gjennom mye av denne tråden, NoBrainer - du kommer med masse bra innlegg og mye bra linker!

                      Jeg har nettopp fått M05-pro chassiet fra rcmart, tok en uke nøyaktig, og ingen moms

                      Spørsmål:
                      Jeg skal kjøre på asfalt - hvilke dekk anbefales? Helst dekk og felg sammen. Gjerne linker
                      Passer alle M03 karosseri til M05? Sikler litt på det ferdigmalte mini karosseriet (jeg er blitt lat med årene).
                      Jeg bruker standard tamiya esc og sport tuned 23t motor, tåler dette lipo (vanlig 7,2V)?
                      Håper at jeg kan bruke 2,4 FASST (Futaba 603), tåler denne TEU esc'en, erfaringer?
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • yeah racing er bare for å ha det billig.
                        De har riktige lengder for meg og jeg synes de er bedre enn de orginale.

                        Når det gjelder karosseri, så aner jeg ikke...

                        Jeg bruker kun 2S LiPo i mine biler, sammen med enten Tamiya TEU-101BK eller sammen med Hobbywing Easyrun. Bruker Futaba 4PK eller Spektrum DX3E eller Traxxas TQ 2.4GHz. Alt går bra til min type kjøring.
                        Sport tuned tåler også dette, men dette er en motor jeg selv ikke bruker.

                        Du nevner asfalt, men ikke hva slags kjøring. For jeg tenker "touring" og da fin asfalt, så blir det foam slik som på teppe, mens herjing på parkeringsplass, så blir det Tamiya 60D Medium.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Originally posted by NoBrainer View Post
                          yeah racing er bare for å ha det billig.
                          De har riktige lengder for meg og jeg synes de er bedre enn de orginale.

                          Når det gjelder karosseri, så aner jeg ikke...

                          Jeg bruker kun 2S LiPo i mine biler, sammen med enten Tamiya TEU-101BK eller sammen med Hobbywing Easyrun. Bruker Futaba 4PK eller Spektrum DX3E eller Traxxas TQ 2.4GHz. Alt går bra til min type kjøring.
                          Sport tuned tåler også dette, men dette er en motor jeg selv ikke bruker.

                          Du nevner asfalt, men ikke hva slags kjøring. For jeg tenker "touring" og da fin asfalt, så blir det foam slik som på teppe, mens herjing på parkeringsplass, så blir det Tamiya 60D Medium.
                          Det blir på bane og fin asfalt, da går jeg for foam. Passer f.eks grp 1:10 touring dekk?
                          MBX-6
                          Slash 4x4 rtr
                          - Midtskogen Raceway-

                          Comment


                          • 1:10 dekka er veldig store.
                            Hvis de er kutta ned ganske mye så går det hvis du klipper i karosseriet.

                            Bruker 56mm foam dekk på min. De er orginalt 57mm. Mens de 1:10 jeg har (husker ikke merket) er på 66 mm ukutta....
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Originally posted by NoBrainer View Post
                              1:10 dekka er veldig store.
                              Hvis de er kutta ned ganske mye så går det hvis du klipper i karosseriet.

                              Bruker 56mm foam dekk på min. De er orginalt 57mm. Mens de 1:10 jeg har (husker ikke merket) er på 66 mm ukutta....
                              Er det ikke gummi som er the shit i konkurranser? Teit å vende seg til foam til trening for å få en faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaen opplevelse med en gang man må kjøre gummi? (Nå kom jeg på en annen greie med gummi, men det får bli en annen gang )

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • Godt poeng, da jeg ikke kjører konkurranser.
                                Da har du kanskje noen tips da?
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X