Min 101 har det, så jeg trenger ikke noe annet til å begynne med. Derfor den ekstra ledningen fra ESC'n.
Den er egentlig for å sette inn i en mottaker med innebygd BEC (de er det jo ikke mange av i dag), og gir samme spenning ut som drivbatteriet. Det er flere som har ødelagt mottaker og servo siden spenninga har vært over det de har vært designet for.
Det skulle vært en sticky i første post med linker til gode dekk/felger samt batterier.
Er jo en sinsyk jungel
Jeg trenger felger og dekk til å kjøre på teppe.
7,4 LiPo anbefaling hadde og vært fint.eller kansje teste hos rc-land.no først de har vel dekk men tomt for LiPo
enklere for oss nybegynnere å komme igang og ikke bare velge feil.
Jeg har sett for meg 2 oppgraderinger og det er dempere og kulelagre, plast ruler og er billig
Kjøp med et ekstra sett kulelagre. Kjekt å ha om man kjører på teppe der trådene vikler seg rundt akslingene og etterhvert inn i kulelagrene slik at disse låser seg. Kulediffen (TA03 eller Ball diff for M05 med universalaksler) er også en grei oppgradering, samt at det er greit å ha det settet med huber, spindler etc og ekstra drev.
Kjøp med et ekstra sett kulelagre. Kjekt å ha om man kjører på teppe der trådene vikler seg rundt akslingene og etterhvert inn i kulelagrene slik at disse låser seg. Kulediffen (TA03 eller Ball diff for M05 med universalaksler) er også en grei oppgradering, samt at det er greit å ha det settet med huber, spindler etc og ekstra drev.
TL01 uprights på en M05??? Nei og Nei!
Oppgrader heller til alu og det fungerer knirkefritt!
Kjøp 54000 TRF dempere også når du først er igang, beste dempere til M-Chassi.
Plast funker fint det også. Ved å bruke plastspindler unngår man at endeledda knekker tvers av ved en kollisjon, som de har lett for å gjøre når man bruker alu. 3Racing demperne fungerer veldig bra de også når man får senka de litt.
Knall Jonas.
3600 og 3200 til Yeah Racing passer begge to.
Har blitt anbefalt 3200 da det virker som de har litt mere "krutt" enn 3600, men det var bare noen som de syntes personlig.
Kult med link til kulelager og til noen ok dempere også. Man kan godt linke til pro ting, men det viktigste er at uerfarne folk bare kan kjøpe og komme i gang.
For min del kunne jeg godt tenkt meg link til 13T ezrun combo'n også, for den finner jeg ikke. Samt gjerne en link til en børsteløs som har samme kv som standard Tamiya motor. Siden jeg ikke trenger mere fart, men gjerne litt mindre varme.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Finnes ennå noen som selger versjon 1 av denne, men sørg for å få v2 da denne har noen flere programmeringsmuligheter. Jeg veit ikke om noen tregere motor, men om det går for fort kan man jo bare justere ned EPA på senderen.
Meg og Magnus(Krypton) skal ned og kjøre nå, vi blir der til sent i kveld(natt) for de som vil være med og kjøre litt utover i kveld, Da håper vi på flere som kommer. )
Comment