Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR03....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hmm.... får ikke den nye diffen min til å fungere.

Jomurema aksel, RR diffplater, RR diff, "hvite" diffkuler og PN 64p drev.
    Lurer på hva som kan være galt, men den vil ikke fungere som en diff rett og slett.

Mens på den diffen hvor jeg bruker QteQ deler fungerer som bare det.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Du har ikke et RR drev da?
      Må være 2mm senterlager. på PN drevet er det vel 2,5mm. Da må du muligens slipe halvdelene.
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

Comment

• oioioi

Nei har ikke RR drev.

Comment

• Du må slipe igjen...
          Er lett og funker fett
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

Comment

• Hvor bredt er PN drevet?
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

Comment

• Mener det er 2,5mm. Som lageret...

-
              Röhrl

Comment

• Skjønner ikke dette jeg, men skal se litt på det nå

Comment

• Buuhuu, hadde gledet meg til å skru litt i kveld. Men postbanken var ikke snill med meg....

Comment

• Originally posted by NoBrainer View Post
                    Skjønner ikke dette jeg, men skal se litt på det nå
                    Reflex delene er beregnet på spurdrev med lager som er 2mm bredt. Når du setter sammen med pn spur som er 2,5mm vil de klemme på lageret istedet for å klemme trykkplatene mot kulene.

når du putter reflexdelene gjennom diffplatene, så ser du at de stikker på innsiden.
                    er bare å pusse ned så de er flush med trykkplatene.

-
                    Röhrl

Comment

• Ser poenget ditt.

Har nå pusset vek 0.1mm eller noe i den duren på begge delene i diffen fra RR og nå fungerer den.
                      Det var så lite om å gjøre at jeg ikke kunne fatte at det var det.
                      Har også prøvd å pusse litt på spur.

Nå fungerer den ihvertfall, så får jeg se om jeg liker den etter at den er justert inn.
                      Synes det ser ut som at RR pressure plates er mykere enn både PN og Kyosho, men får sjekke det litt ut.

Da var det bare å vente på postmannen igjen....

Comment

• oioioi

Fikk noen av delene i dag.
                        Dette blir knallkult.

Kommer bilder litt seinere på kvelden. Nå kan jeg angre på at Igor fikk kjøpe og at Ev1 fikk toppdemperene mine...
                        Det er det eneste som mangler på GT Mod bilen akkurat nå.

Litt værre med Stock, som jeg tok hele forstillingen fra.

Comment

• Tok visst mere fra stock....

Er ikke sikker på om jeg liker G10 #2 plata, men får se hvordan det fungerer.
                          Det som er litt rart er at jeg har bestilt RR motorfeste og RR Diffuser, men de passer jo ikke sammen. Så jeg måtte fram med fila. Mangler fortsatt skruer for å få festet den da. Men det kommer.

Click image for larger version

Name:	185257.jpg
Views:	1
Size:	19.7 KB
ID:	777776

Ellers så ser det bra ut uten at noe er justert ordentlig. 33T motor på plass og 10T pinion.

Click image for larger version

Name:	185116.jpg
Views:	2
Size:	30.9 KB
ID:	777777Click image for larger version

Name:	185126.jpg
Size:	33.3 KB
ID:	777778Click image for larger version

Name:	185142.jpg
Size:	35.7 KB
ID:	777779

Men høydejusteringsplasten til akslen bak var ganske så dårlig og man kan ikke bruke andre enn RR sine.
                          Så nå har jeg bare et sett som fungerer igjen og da blir den enten for lav eller for høy, alt ettersom.
                          Men om det blir flott....oh yeah!!

Nå må jeg bare begynne å tilpasse karosseriet.

Rune - Er det noe spesielt jeg må passe på med den alu toppen??
                          Last edited by NoBrainer; 5 June 2012, 20:00.

Comment

• Ser grisebra ut!
                            Høydejusteringen er laget veldig tight fordi plasten kan krympe litt. olje eller varme eller begge deler.
                            ATM og PN motorfester blir slarkete i lagerkoppene over tid. Disse har så langt ikke blitt særlig påvirket. Min feil at de er så tighte Tips til å få de inn. Press inn med makt! (Mener at Atomic sine også passer med tilstrekkelig makt)
                            Sett den opp så den blir lavest mulig.

Diffusoren er laget til RR V1 motorfestet. legg ei tynn skive mellom diffuser og motorfeste, eller friser litt slik du har gjort
                            Alu toppen er bolt on. Bare pass på at ledinger etc ikke kommer i klem.
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

Comment

• Ah. ledninger ja... motorledningene kommer borti alu toppen. Det er vel ikke nødvendigvis så bra.
                              Ja jeg fristerte bare litt på diffusor. Passer ypperlig nå. Fant også noen skruer til den.

Nå driver jeg med karosserifestene på Mosler. Har kuttet vekk og limt på, nå må det bare herde litt før jeg fortsetter.
                              Må finne ut en måte å tynne karosseriet litt. Synes ikke dremel eller sandpapir er så effektivt.

Synes understellet blei skikkelig griselekkert!
                              Men det må såklart justeres inn før jeg skal si noe om egenskapene.
                              Har ihvertfall +3 offset rund baut til å begynne med, så får jeg se.

EDIT: Hva slags olje bruker du i kyoshodemperen med den G10 #2 plata? Blei jo vanvittig myk i rompa. Bruker sølv fjær og losi 35wt akkurat nå. 1 preload skive
                              Last edited by NoBrainer; 5 June 2012, 20:53.

Comment

• Skulle hatt en funksjonell OG fin spoiler til den Mosleren.
                                Den orginale gjør jo ingenting og Lexan spoileren er jo ikke akkurat fin.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X