Hehe kjekt å ha. Hater å gå tom å må heim å lade.
Har kun 3 stk lipo igjen og 4 stk 8,4 nimh.
Går istykker etterv?rt vettu. Gått ifiller en del nimh og lipo pakker kan man si.
Nimh bruker jeg skjeldent lengre. Fruen bruker di.
Må si det at Slash 4x4 er en fantastisk bil.
Veldig kjøre vennlig for nybegynner til litt mer erfaren kjører.
Alt ut fra hvilke batterier man velger.
Og det finnes jo et hav av custom muligheter for di som blir fort lei.
6+ for Slash 4x4 mener nå jeg.
Fler som er enige?
Nei. For det første er det fartsregulatorene til Traxxas som bare er noe skrot. Ingen av de tre regulatorene jeg har hjemme fungerer skikkelig. Frustrasjonen på andre forum viser at jeg ikke er den eneste som er misfornøyd. For det andre er det det elendige designet rundt senteraksling/senterdiffen/slipper clutchen. Det gjør bilen ubrukelig på mange typer underlag om man ikke får tetta igjen skikkelig både rundt inngangen til senterakslingen og ved motoren ved åpningen til justering av slipper clutch. Og sist men ikke minst, servoen på bilen min sentrerer seg heller ikke, så høy fart kan man bare glemme.
Hvis du sier det så.
Har nå selv v?rt vitne til 4-5 stk tatt kvelden. Samt ødelagt 2 selv.
Så di går nå istykker på et eller annet vis.
Men skal nå si di varer lengre enn nimh pakkene.
Min erfaring hvertfall.
Nok om det..
Nå ligger Slashen med rompa i biter.
Elefun klarte enda engang å gi meg feil spur. Fikk til senter diffen. Ikke slipper "diffen"
Bahh.
Så på med senter diff. Hyl. Åpna dritten å pakka inn med grease. Nå er ann såppas trå at jeg virkelig sliter med å snurre den. (i hånda da det ikke er montert enda)
Fant ut jeg ville gjøre det samme med bak diffen siden bilen ble plukket frav?randre.
Lurt valg da samtlige lagre trengte en overhaulin.
Tok ikke like mye grease i bak.
Nei. For det første er det fartsregulatorene til Traxxas som bare er noe skrot. Ingen av de tre regulatorene jeg har hjemme fungerer skikkelig. Frustrasjonen på andre forum viser at jeg ikke er den eneste som er misfornøyd. For det andre er det det elendige designet rundt senteraksling/senterdiffen/slipper clutchen. Det gjør bilen ubrukelig på mange typer underlag om man ikke får tetta igjen skikkelig både rundt inngangen til senterakslingen og ved motoren ved åpningen til justering av slipper clutch. Og sist men ikke minst, servoen på bilen min sentrerer seg heller ikke, så høy fart kan man bare glemme.
Min vurdering blir dermed 3+.
Tja. Har hatt 2 stk vxl esc. 1 funka som den skulle. og det var den som kom org i slashen.
Den andre drev å stoppa. Til den tok kvelden i går.
Og nja. Er litt enig ang den løsninga der.
Men man får kjøpt body tray til bilen. Eller bare tette hullet med no skomgummi ect.
Sikkert uflax ang servoen din :-/
Min hadde en gåen demper ut av eska feks.
Men. Har hatt like mye om ikke mer trøbbel med andre biler å.
Di fleste biler må gjøres noe med for di fleste underlag.
Hvilket lipo batteri vil dere anbefale til denne bilen? har sett på lipo 11.1V 35c 4200mAh (850,-), men det er vell litt unødvendig å kjøpe så stort batteri til denne bilen?
Måtte ha Slash igjen, bare måtte ha den.
Denne gangen ble det 4x4 brushless, 2,4 GHz, rtr - alibiet er guttungen, og ingen nitrostøy etter at ungene er i seng.
Den første 2wd'n var jo en vinner, så jeg gleder meg stort til denne!
Hehe, kommer nok til å ha det gøy med denne, må bare passe på mutteren til slipper clutch og rengjøre de lagrene oftere enn normalt kanskje.
Jeg prøvde nå 3S for første gang i dag, ikke noe sånn vill herjing, bare fram og tilbake, mest for å teste en lodding. Men hoi for en kraft, wheelie og alt
Skal bli gøy å kjøre på et ordentlig sted ^^
Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.
Nå har jeg kjørt noen runder og blitt passe lei av "scala oppsettet" - gøy at den henger litt med ræva slik den gjør "på onrntli" men når man skal gi litt gass rundt en bane er det ikke like gøy.
Noen som har noen anbefalinger?
Fjærene bak suger - hva bør de erstattes med?
Hvilken demperolje er folket mest fornøyd med?
Diff oppsett - erfaringer?
Plassering av dempere, hvilke hull?
Senterdiff eller slipper, er senterdiff verdt investeringen?
Hvilke felger og dekk anbefales (til typiske norske forhold).
Du kan gå på traxxas forumet. En som heter Steve slayden tror jeg. Han har egen sticky tråd om oppsett hvis jeg ikke tar helt feil. Eller thejang på Ultimaterc.com tror jeg.
Badlands fra pro-line er jo greie dekk.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.
Comment