Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Traxxas summit

    La bare ut ønskes kjøpt her på forumet. Har ikke 2 x 3s nå,men må vel prøve og få tak i det etterhvert. Kan jo ta turen ut til deg maxmekker når jeg har fått alt på stell. Men min er jo ikke vanntett så må spare meg litt .
    Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

    Comment


    • drar lett i skløtte og ei protein bøtte den bilen
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • Re: Traxxas summit

        Ja da ble det en liten nedtur i dag. Fant ut at den nye bl oppsettet ikke funka sammen med den gamle orginale krystall radioen til traxxas..! Noen som veit hva jeg kan gjøre uten og kjøpe ny 2,4 ghz radio fra traxxas. Har en 3 kanals 2,4 ghz radio men bare 3 kanaler, får jo bare brukt en ting av gangen.....uffe.
        Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

        Comment


        • ESC signaler er like fra rx enten det er 2.4 eller FM/AM mellom tx og rx, så her er det nok muligheter til å få ting til å fungere. Kanskje noe kalibrering eller kabling som gjenstår?

          Comment


          • bare å ta en tur det sicpa. I dag 'smoka' jeg 775'n i hvertfall. Kjørte den hardt på 5s, og det lukta dritt.
            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

            Comment


            • Alt er koblet opp,ikke engang vifta går. Men ved første tilkobling på 2,4 så virket vifta og alt med en gang. Skjønner ikke dette selv.


              Originally posted by Corvinus View Post
              ESC signaler er like fra rx enten det er 2.4 eller FM/AM mellom tx og rx, så her er det nok muligheter til å få ting til å fungere. Kanskje noe kalibrering eller kabling som gjenstår?
              Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

              Comment


              • Kan hende du kan få kjøpt orginal motoren min til en fornuftig pris evt esc også. Men må vente litt så jeg finner ut hva som skjer med det nye oppsettet.


                Originally posted by maxmekker View Post
                bare å ta en tur det sicpa. I dag 'smoka' jeg 775'n i hvertfall. Kjørte den hardt på 5s, og det lukta dritt.
                Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                Comment




                • Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                  Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                  Comment


                  • Går egentlig veldig bra med 5s Tåler også bra med juling,mere enn det jeg trodde.
                    Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                    Comment


                    • Originally posted by Thomas N/A View Post
                      En ting er sikkert - heavyduty-clucth blir bestilt på nyåret! Måtte stramme den helt nå, men fortsatt så slurer den med maks pådrag! Kjører som sagt 14/58 nå og det ser ut til å passe bilen fint. Temperaturen på motoren er ikke kjennbar - smelter litt snø rundt seg, men kjenner ikke varme i det hele tatt.

                      Neste endring blir 18/68. Fikk ikke sett toppfarten i dag, var for lite grus på isen og det ble bare spinning hele tiden

                      Fikk tatt litt video - får legge ut litt i morgen
                      Har du sjekket lager i spur? Hadde lignende problem, men viste seg at lager i spur var helt kake, da slurer den uansett hvor mye du strammer...

                      Bare ett tips
                      Dan Furnes
                      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                      Comment


                      • Traxxas summit

                        @bowie76:
                        Originally posted by Thomas N/A View Post
                        ...
                        Skiftet de lagrene på akselen til spur'et i kveld - var jaggu på tide, var en del slakke å oppdrive der. Clutchen så forøvrig grei ut, men blir nok en heavyduty ved neste bestilling.
                        ...
                        Glemte å skrive at jeg skiftet det lageret i spur'et også Men takker for tipset!

                        @maxmekker:
                        Herlig film! Godt å se Summiter bli brukt! Dog, en ting, sperret for mobiler på filmene dine? Måtte inn på PC'en for å se..

                        Så mistenkelig lik ut røyken fra 775'en Var litt mer da jeg sjekket min, men kjente jo lukta på lang avstand! :P

                        Comment


                        • hehe, akkurat det som skjedde, kjente lukta , samt at du kan faktisk høre at bilen mister litt av futten, tenkte først det var pakkene, men buzzeren gikk ikke av.

                          Så status nå etter , tja et godt halv år uten å røre en skrue. ( fra min side, hva forige eier gjorde aner jeg ikke ) 2X micro servo , nedre bærearm front, bøyd rocker stang og svidd motor. Så nå må jeg nesten ta en liten service på den. Enenste jeg har gjor etter sølekjøring i høst er å spyle den og kjøre på med litt wd40. Nå i vinter har jeg bare slengt den i badekaret til snøen har rent av og satt den foran kaminen til tørk.
                          Ikke vært helt snill med den, men den holder sabla godt. Eneste som er litt dyrt synes jeg er disse micro servoene.


                          anyway, sperret for mobil ja, hvordan fikser jeg det da ? kan jo ikke ha det på meg at jeg sperrer. Var ikke klar over at det var en slik funksjon på tuben en gang..
                          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                          Comment


                          • Re: Traxxas summit

                            Finnes det ikke no alternativ servo istedenfor traxxas sin? Må jo være noe som er billigere?
                            Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                            Comment


                            • Traxxas summit

                              @maxmekker:
                              Hehe, så at den mistet futten jeg og kjørte til den stoppet helt Var jo klar over at det kom til å skje den dagen - 18T pinjong på 5S sier seg egentlig selv

                              Sett bort fra servoer, så har du typiske slitedeler der ja! Har ennå ikke fått problemer med servoene, men har det i bakhuet for tiden. Kan ikke tro at det er fukt som er årsaken - da jeg har badet bilen noen ganger i elva her

                              Etter kjøringen i høst så har jeg spylt bilen med hageslangen, blåst av den med trykkluft og smurt opp med WD40 etterpå. Nå i vinter har jeg spylt av den verste snøen og plassert den i dusjen for tørk Badekaret utgikk, da poden skulle fikle på den hvert eneste minutt! (2,5 år).

                              Mener man har et valgt på YouTube der hvor kan kan sette begrensninger pr film

                              Comment


                              • Originally posted by Sicpa View Post
                                Finnes det ikke no alternativ servo istedenfor traxxas sin? Må jo være noe som er billigere?
                                Hvis det er micro-servo du mener, så har jeg lest en plass at hitec har noen som passer, HS-81...
                                Var flere, men husker ikke i farta, kan sikkert finne det igjen om ønskelig
                                Dan Furnes
                                Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X