Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan teppe har dere fått på RC-Land?

Mange som har tenkt seg til Fagernes 19-20. mars? Vi var 26 som stilte til start på Lillehammer nå sist, og det hadde jo vært veldig artig om vi kunne blitt like mange denne gangen også.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• Husker ikke hva teppet heter . men det kom fra USA .
      Magnus svarer nok på dette
      Har startet opperasjon overtaling for og få med meg noen oppover til dette løpet .
      Kjenner du til overnattingstilbud ?
      Pleier og innformere meg via Roger , men han er vel desverre ikke så aktiv for tiden ?
      + 40 med M-Chassis
      Roy Bråten

Comment

• Originally posted by Razer View Post
        Jaggu. Da har man byttet til seg en M-05 med Fiat Abarth karosseriet. De som fant på å sette dette karosseriet på en forhjulstrekker skulle jo vært skutt, men det blir et fint karosseri på min ubrukte M-02 som står på hylla

Men over til sakens kjerne, tenkte jeg skulle bruke denne som litt ekstra trening nede på RC-land, hva funker av dekk der?
        Fikk med et sett Sweep 33 med bilen, i tillegg til de originale hockeypuck slicksa

Hei Martin

Med orginale hockey pucker blir bilen understyrt / spinner , men veltet ikke .
        4 mann prøvde ned dreide touring skumhjul ( ca 54mm diameter og lynlim på siden ) , og dette gikk som på skinner .
        40-42 shore forran 37 bak med litt smalere forhjul ga godt grep uten velting .
        Plutselig hadde vi det gøy igjen , men vi blir like møkkete :-(
        ( synd det blir brukt så mye dekksmøring av 12er gutta )
        + 40 med M-Chassis
        Roy Bråten

Comment

• Originally posted by Roy Bråten View Post
          Husker ikke hva teppet heter . men det kom fra USA .
          Magnus svarer nok på dette
          Har startet opperasjon overtaling for og få med meg noen oppover til dette løpet .
          Kjenner du til overnattingstilbud ?
          Pleier og innformere meg via Roger , men han er vel desverre ikke så aktiv for tiden ?
          Og det teppet var det klister i? Vi skal ha nytt teppe på Gjøvik også, og det blir etter alt å dømme samme type som ble brukt på Beitostølen.

Kjenner ikke til noen overnattingstilbud, så skulle gjerne hatt litt info der jeg også. Vi blir vel antakelig 6-7 stykker som drar fra Gjøvik. Nå kjenner ikke jeg Roger, men etter hva jeg fikk med meg på Lillehammer var han hjemme med brukket fot.
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• Hei Jonas
            Klisteret er kommet fra de som kjører 1:12 og dynger ned hjulene sine med dekksmøring før kjøring .
            Og ja Roger har skadet foten .
            + 40 med M-Chassis
            Roy Bråten

Comment

• Originally posted by Roy Bråten View Post
              Med orginale hockey pucker blir bilen understyrt / spinner , men veltet ikke
              Spinner ut som i att rompa sklir ut? eller mister festet og spinner hjulene. for om den slipper bak er den overstyrt i den situasjonen.

12er folka skulle hatt klisterforbud utenom den dagen da de har samling og i helgene. evt spec klister. Men det er bare min smak, de er jo mange og gir vel gode kroner i kassa på rcland. Ikke at de ville slutta å kjøre der tror jeg men..
              Last edited by MatsNorway; 17 February 2011, 15:05.
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• Teppet vi har på RC-Land er Fast-track CRC teppe.

Comment

• Dekk og felg til M02

Hei,
                  hvor får jeg kjøpt 25-55 eller 60 dekk med felg til M02. Den brukes med en abarth lokk og det skal ikke mye til før det subber i hjulbuene i front. Derfor har jeg litt begrenset utvalg. Slik så den ut før gårsdagen.Click image for larger version

Name:	12_-1380917828.jpg
Views:	3
Size:	34.8 KB
ID:	772130
                  living in the fast lane

Comment

• Originally posted by MatsNorway View Post
                    Spinner ut som i att rompa sklir ut? eller mister festet og spinner hjulene. for om den slipper bak er den overstyrt i den situasjonen.

12er folka skulle hatt klisterforbud utenom den dagen da de har samling og i helgene. evt spec klister. Men det er bare min smak, de er jo mange og gir vel gode kroner i kassa på rcland. Ikke at de ville slutta å kjøre der tror jeg men..
                    Bilene er FWD Mats....

Hvis det kun er 1:12 bilene som lager møkka, kan de jo umulig tørke av dekkene skikkelig før de setter bilen på banen. Jeg tror teppet og gummien er like skyldig som smøringa...
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

Comment

Bilene er FWD Mats....

Hvis det kun er 1:12 bilene som lager møkka, kan de jo umulig tørke av dekkene skikkelig før de setter bilen på banen. Jeg tror teppet og gummien er like skyldig som smøringa...
                      Vi kjører M chassis inne på Nordset ( vår innebane ) og jeg kjører KUN Tamiya deler på bilen, ( de u-offisielle reglene er jo klare på oppsett for M ) vi deler bane med 1:12 og 1:10 og driftere - det er ikke noe problem med grep eller dekksmurningen. Jeg har D60 slicks på min, med litt senka bil og 35olje i demperne fremme og 30 olje bak så har jeg vunnet 2 seiere og 1 andreplass i våre cup løp.

Skjønner ikke vitsen ( her er jeg gammel grinete gubbe ) med å oppgradere disse til det ugjenkjennelige, vil man kjøre fort - så kjøp en 12r.. Moroa ligger jo i at det er sjåføren, og ikke lommeboka, som avgjør hvem som kjører raskest...
                      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

Bilene er FWD Mats....
                        og...
                        jajo ser nå hva han mente. understyrt. og hjulspinn.
                        Menne så skrev han "men veltet ikke"
                        skal vel litt til å velte med understyrt bil så antok at noe var fishy.

Kjør tamiya pucher...
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Comment

• hjulspinn får du når bilen lener seg så mye over at innerhjulet mister grepet og spinner ut - stiv av bilen med stivere dempere og stabstag, skikkelig bygget kulediff og lettere senk - null problem.
                          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO

Comment

• På forsiden her http://www.trcbk.no/Default.aspx finnes det film fra klubbløpene våre, verdt å se

Comment

• Hei!

Driver å bruker en liten formue på RC biler! Er helt hekta og biler kommer på løpende bånd fra hele verden! Så ramlet jeg plutselig over Tamiya sitt M-06 chassie. Noen erfaringer med dette chassiet? Er originalpakka grei eller er det noen påkrevde hop-uos? Alternativt chassie som i sin klasse er bedre å vurdere?
                              tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

Comment

• Du kan lese anmeldelse av M06 her. Ulempa med M06 må vel være det at det stort sett kun kjøres løp med framhjulstrekkerne, hvis det skulle ha noe å si for din del da.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X